{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

KTM som hverdagsmaskine? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG (:

Jeg står og skal til at investere i min første mc. Den vil blive brugt til skolekørsel igennem Odense, så der vil være køkørsel! Jeg vil selvfølgelig også komme ud på landevej, men bykørsel vil stadig fylde i den daglige kørsel.

Jeg overvejer at købe mig en KTM motard, men er det helt hul i hovedet, eller kun lettere blasfemi? Min indtægt er ikke noget man kan prale med, så derfor har jeg ikke råd til de store reparationer - hvis uheldet skulle være ude.

Håber i kan hjælpe mig (:
- Steffen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM som hverdagsmaskine?
  • #1   31. okt 2010 Vil sige at så længe maskinen er let, og ikke udelukkende luft-kølet så er det en fin by-maskine. Ikke sjovt at holde i kø i 20 minutter på en varm somemrdag med en luftkølet maskine :o)

  • #2   31. okt 2010 vil sige det samme som rene ! men tilføje vi motorcyklister holder ski da ikke i kø ,:)

  • #3   31. okt 2010 nu har jeg aldrig rodet med offroadere-motard men er det ikke noget med de ikke køre så langt på et service interval?

    eller er det kun ved hård kørsel?

    i så fald kunne det blive en lidt bekostelig omgang medmindre man selv kan fikse havelågen.


  • #4   31. okt 2010 Citere lige Pelsdyret her :

    Supermoto... det er og bliver legetøj, ikke transportmidler..

    Langt hen ad vejen vil jeg given Henrik S ret.

    Skal det være rigtigt supermoto, så vejer de omkring 120kg.. ikke mere.

    Det betyder at det er rene racermaskiner, godtnok med nummerplader, men det ændrer ikke på at teknikken har mere tilfælles med en cross maskine, end med en gademaskine.

    Og på sådan nogle, der regner man vedligehold i timer, ikke tusinde km.

    Dermed ikke være sagt at man ikke kan få noget holdbart til gaden.

    Der findes grundlæggende 3 kategorier, hvor den første ikke har en skid med Supermoto at gøre, ud over siddestillingen.

    De store:

    Ktm Superduke
    Aprilia Dorsoduro
    Yamaha 660

    Fælles for dem alle er at de har laaange service intervaller, og meget høj vægt.

    Mellemklassen:

    KTM LC4-690 mums.. den nye udgave af nedenstående.
    Ktm LC4 - findes i et væld af muligheder, nogle mere sporty end andre
    Husqvarna SM610 - en ganske god allround maskine
    Honda FMX650 - solid, omend lidt gumpetung.

    Fælles for dem alle, er at de forsøger at kombinere driftsikkerheden fra de store, med det sjove fra racerne.. Nogle bliver vellykkede og rimeligt sjove, andre bliver hverken gode til det ene eller det andet.

    Letvægterne, de rene racerjern.

    Husaberg FS450-550-650 Dårligere rygte end de fortjener, serviceret ordentligt holder de okay.

    Ktm 450/525 - Det er kun EXC (enduro) udgaven der er gadelovlig, men den kan bygges op med de rigtige gafler mm. faktisk rimeligt holdbar.

    Husqvarna 450/530/510 - alt efter årgange rimeligt holdbare.

    Aprilia SXV450/550 - Der var på de første årgange lidt problemer, men efter mange mange timers arbejde, så er de efterhånden uhyre driftsikre.
    Motoren adskiller sig fra de andre racere, ved at være lavet mere som en alm. mc motor, og holder derfor bedre til hovedveje, og motorveje. Det største problem er tolerancer, selv en ny motor skal lukkes op. Det er samtidigt vigtigt at alle opdateringer er lavet.

    Fælles for dem alle, er at det er vanvidsmaskiner, med yderst potente vægt / kraft forhold.. De vil gerne på hjulet, de kan kastes rundt som gale. Og man skal intressere sig lidt mere for mekanikken, end på eks. en CBR600.. Men behandlet ordentligt, vil de give mange km, sjov og ballade.


  • #5   31. okt 2010 Tænk lige over tankstørrelsen. Den er ikke ret stor på en ktm og de går sgu ikke langt på litteren. Nu ved jeg ike hvor langt du vil få til og fra skole hver dag, men jeg ville blive idiot hvis jeg skulle tanke hver dag.

  • #7   31. okt 2010 Få dig en rigtig god lås, da de KTM er i høj kurs blandt kriminelle-
    Min blev stjålet forleden, men havde en gps tracker på den så fik den igen et par timer efter.

    Du kan nappe en EXC, det er en perfekt bycykel smiley


  • #8   31. okt 2010 Skal vi ikke lige holde fast i hvad der er viden og fakta og hvad der er gæt og tro.....

    At sige at en KTM har en lille tank er noget sludder...

    En KTM EXC 2002 har 7,5 ltr... Ved alm. gadekørsel kører den mellem 20 og 25 km på en liter... Det er en bedre aktionsradius en mange alm. gademaskiner.

    En KTM 660 Rally har 48 liter og kører lige omkring 20 pr liter... Regn selv...

    Mht. service er der enorm forskel på modellerne...

    Ganske som på en Suki RMZ450 og en SV1000...
    Som at sammenligne æbler med bananer.

    KTM er fint gadeduelig, kræver bare den rigtige model.

    Læs en af de 100 tråde om netop det emne.


Kommentér på:
KTM som hverdagsmaskine?

Annonce