{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.543 visninger | Oprettet:

GODT mc'en er gammel, så sarte nye er! {{forumTopicSubject}}

DAMN når man kigger rundt på forummet, kan man kun smile lidt!!

GODT min MC er så gammel, at den er lavet til at holde, træls for alle jer andre!!

NU har man de sidste 3 mdr, hørt om MC'er der forsvinder ved salt.
Om MC'er der ALDRIG har kørt i regnvejr.
Om MC'er der ved vinter opbevaring, tages ind i varmen.
Om MC'er der skal have skiftet olie før OG efter vinter opbevaring
Om MC'er der får skyllet tankene med olie, for at beskytte imod korision.
Om MC'er der oversprøjtes med "konserverings" olie inden vinter
Om MC'er der IKKE må stå HELE vinteren på hjulene
Om MC'er der IKKE må belaste affjedringen under vinter opbevaring.
Om MC'er der IKKE må stå i træk
Om MC'er..............

Er moderne cykler lavet af sukker? mel? eller?
hvor kommer alle de skrøner fra? HVEM sætter al den slags i hovedet på folk?

Alle mine gamle cykler kører faktisk endnu (på nær en MZ, der havde et møde med en betongklods med den nye ejer) (eller gjorde sidst jeg hørte om dem!)

Er det sådan, at mange af de folk, der har MC som en hobby, bruger mere tid på MCG, end på at køre??
ELLER mere tid på at pusse, surfe efter lir og skrue.... END på vejene??

SÅ kom ud af skyggerne.. HVORFOR have en MC, hvis den kun kører 1000km om året?

Hvad er det, der får voksne mænd, til at bruge SÅ mange penge, på noget de kun kigger på, men ikke bruger? (man hyrer vel heller ikke en luksus luder, og sætter sig og kigger på hende?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GODT mc'en er gammel, så sarte nye er!
  • #1   9. dec 2010 Helt enig, men jeg er desværre en af dem, der kører 1500 km om året.. Min mc står i haven med et cover på. That's it! Intet gjort for vinteren.. Men ok, den koster heller ikke 150 jern... Men den startede superfint forleden, da jeg prøvede...

  • #2   10. dec 2010 Jesper : et kort og præcist svar på andensidste spørgsmål . fordi jeg kan .
    og på sidste spørgsmål , nej .


  • #3   10. dec 2010 Har tænkt det samme mange gange...

    Særligt når jeg hører om folk der piller tændrøret ud og giver cylinderne olie, fordi mc'en skal stå 3mdr i opvarmet/tør garage smiley

    Utroligt, at en bil kan overleve vinter på vinter, uden at falde død om og gå i opløsning foran dens ejer?


  • #4   10. dec 2010 Christian , gør du ikke det ved din bil hvewr gang da ? smiley

  • #5   10. dec 2010 Hvad er din pointe? At en mc bare er et transport middel? For så ville de fleste nok køre bil da det alligevel ikke er tilladt at køre i mellem bilerne ved kø dannelse...

    Selvf. er det en hobby for mange og derfor er der også mange der gør ekstra meget ud af at opbevare den i vinter tiden.

    Jeg havde selv min mc stående udenfor hele sidste vinter under en mc garage og det havde den bestemt ikke godt af... havde en masse rustne ting på den da sæsonen startede.

    Så ja, mc'er er mere sarte end biler...

    Men når man kigger på tilstanden og værdien af dine mc'er kan jeg godt forstå du er ligeglad... undre mig bare at du ikke kan forstå at andre folk med væsentlig dyrer mc'er end dig gør noget ud af at vedligeholde dem!


  • #6   10. dec 2010 er vel i bund grund bare hysteri
    eller er det ?

    min for sku først frisk blod til foråret gider da ik spilde penge på noget der alievel ikke bliver brugt men kommer dog ind i en opvarmet garage men er da fordi jeg ikke gider side og fryse når jeg skal skille og samle igen hehe

    men tror faktisk os dem der blir mest hærget ved frost er cruiser og chopper med en masse billig gejl hvor cromen ganske enkel er for dårlig men er da bare et gæt

    sys os der er så mange underlige historier hist og pist
    men hey ku da være jeg sku hive min ind i stuen os men sider jo pis godt på den så kan man da lige se 19 nyhederne der hehe


  • #7   10. dec 2010 jeg fatter dem heller ikke..

    nu køre jeg også japser som alle huklerne..

    og jeg har sku stadigvæk kørt mens de saltede - dog uden der var sne/glatte veje.

    Og min er sku ikke smeltet, der er ingen "skjolder" fra salt eller nogen anden art
    og normalt står den sku heller ikke i garage, den står uden for i sæsonen med en lille fin garage over hovedet,

    Men i vinteren er den hos mccn. og der bliver ikke lavet en skid..


  • #9   10. dec 2010 Jacob:

    Hvis du er ligeglad skal jeg da bare lige huske ikke at købe en mc af dig

    Hvad fanden er det for noget "hykleri"


  • #11   10. dec 2010 Hvis man ser på brugpriserne på næsten 20 år gamle mc'ere skulle man tro at de havde ligget i guldbade´hver vinter ;o)

  • #12   10. dec 2010 brugpriserne = brugtpriserne

  • #13   10. dec 2010 Hvis det ikke var en hobby men kun et transport middel blev der aldrig solgt andet end 125ccm cykler der kører +30km/l jeg ville også være noget øm hvis jeg havde givet over 200 000kr for en cykel, jo bedre man passer på sådan en raket jo mere får man forhåbentligt for den igen ved salg. Og så er jeg i grunden lige glad med hvad folk gør med deres mc, jeg gør som det passer mig med min. Og det håber jeg også alle andre gør.
    Den kommer ikke ud i salt, men det er fordi det er pisse koldt, det er min hobby og det skal være skæg at kører ikke koldt


  • #14   10. dec 2010 Folk giver raskvæk 400.000 for en bil og lader den stå ude 24x7x365....

  • #15   10. dec 2010 Gør det fordi jeg kan og har plads, tid og mulighed til at gøre det.
    Men jeg er ikke hysterisk med min vinteropbevaring. Bare grundig og omhyggelig.
    Og da jeg har en god billift tager jeg også nogle gange bilen ind i varmen og giver den en god tur.
    Igem - fordi jeg har muligheden og værktøjet osv. til det.


  • #17   10. dec 2010 Jeg lader min stå ude hele året så der er god grund til at sidde og pudse om aftenen til sommer smiley

  • #19   10. dec 2010 LOL

  • #20   10. dec 2010 Michael M: 24x7x365... giver det ikke ret lang tid?? ;o)

    LOL

    Og det korte svar til tråden er vel bare, at vi er nogen som holder af vores ting?!

    Personligt kører jeg også for få kilometer om året men jeg nyder hver og én... Jeg har dog aldrig puttet olie alle mulige mærkelige steder hen på mine motorcykler og de har altid startet til foråret (sommetider efter 4+ måneder). Og hvis je har lyst til at vaske min mc og lade den stå inde om vinteren så har jeg vel lov til det? Altså medmindre du vil tilbyde at deltage i finansieringen ;o) Desuden kender jeg også folk som vasker og plejer deres biler som om de ikke kunne tåle hverken vand eller salt...

    Så igen moralen må være: Fordi vi holder af vores gamle hegn og som Michael b. skriver: Fordi vi kan.

    God weekend til jer alle.


  • #21   10. dec 2010 Thjaa min den står inde hvor der er frostfri den er blevet vasket inden den kom ind den står på en begløfter pga jeg lige har sat en ny pote på den
    Jeg lader den når min gps tracker melder lav bat ... den står med det samme olie og det starten den også op med
    Der er heller ikke skiftet luft i fordækket
    Men bremse / kobling væske er skiftet

    Der biler / mc som står ved forhandler mere end 6 måneder .... de bliver købt uden at man stiller spørgsmål til hvordan den er plejet

    Men jeg ville ikke have min til at stå ude hvis jeg ikke havde plads så ville jeg finde en sted den kunne komme ind .. Og nej det behøver ikke være minimum 17 Grader ...


  • #22   10. dec 2010 Jeg behandler mine mc som var det mine børn.. de bliver pudset og plejet.. smurt og serviceret helt unødigt... og 1000 km på en sæson.. tror jeg kørte max 800 km i år...

    Som skrevet før..

    Min hobby, min mc og mine penge...



  • Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #23   10. dec 2010 Jesper L S (Hvidovre) :
    Brug dog din tid på at køre rundt i saltbøssen, i steden for og bruge tid på at mcg med at fortælle at andre er idioter.

    Vi er nogen som passer på vores ting. Salt kan godt ses på biler, og det er også mest derfor bilerne ruster. Det samme med mc.

    Køb en gammel bil fra sydeuropa hvor de ikke salter så du kan se forskellen.


  • #24   10. dec 2010 Sjov tråd smiley Kan kun grine smiley

  • #26   10. dec 2010 Ikke om jeg gad,at køre mc når det er så koldt,så om det er med eller uden Salt smiley
    Så hellere sætte den på 24grader i bilen,det er helt sikkert smiley


  • #27   10. dec 2010 MEN....MEN...

    jesper har en point'e..

    Folk tror de falder fra hinanden hvis de ikke holder i stuen om vinteren... de tror at motoren sprænger i luften hvis man ikke husker at skifte olie lige inden opbevaring, og gud nåde og trøste dem hvis de så starter den om foråret uden at skifte olie.... og salt.. ja så er der kun kåbe dele og dæk der er tilbage....

    At sådan en som mig så godt ved jeg er idiot når jeg nærmest gør det samme selv om jeg godt ved det er fuck'ed op.. ja det har jeg ingen undskyldning for.... smiley


  • #28   10. dec 2010 hmmm har lige sat min ud for at se om den forsvinder i sne og salt


    kan man gøre noget for at fremskynde processen ?
    har allerede siddet og ventet i næsten 47 ...48 minutter


  • #29   10. dec 2010 Tja hykleri... vel ikke andet... og ja folk skal vel have noget og give sig til... jeg har aldrig konserveret mine cykler, men sørget for de står under tag vinteren over... eller ja den første jeg havde kørte jeg nu godt nok på, selvom der var sne og slud... men det var også en scooter-mc... hvor man sad beskyttet for det værste pjask...

    Grunden til jeg har mc i dag... ja folk vil sgu da ikke give det den står mig i... selvom jeg ligger en afskrivning på der er til at forstå... også har jeg rodet mig ud i og lave den til race... så kan jeg køre lidt hvert år, med god samvittighed med håndtaget i bund...


  • #30   10. dec 2010 Altså Jepser, som jeg har forstået dine tidligere indlæg så har du kun motorcykler, du ejer ingen bil.. derfor er din(e) motorcykler OGSÅ et transportudstyr..

    For mig er min MC udelukkende hobby..! Jeg kører ikke kun 1000km om året..

    men nærmere 5000km om året, og jeg kører ALDRIG i regvejr.. så det kommer helt an på prioriteringen som alt andet i livet..

    Og hvis salt ikke er skadeligt for et køretøj, hvorfor fan' er biler syd for Hamborg 10 gange pænere end den knep bilpark vi har herhjemme i Danmark..?


  • #31   10. dec 2010 Det er ikke nok at skifte olien før og efter.. Husk også at skifte luften i dækkene, både før og efter vinteropbevaring... Dette er meget vigtigt!
    Ellers risikerer man at luften bliver gammel, og det forringer levetiden for MCen
    smiley


  • #32   10. dec 2010 Ses tydeligt her hvordan man holder tingene - jøsses

    (link fjernet)


  • #33   10. dec 2010 Jeg sover nu bedre når min mc står til opbevaring ved stuetemp. smiley


  • #34   10. dec 2010 Og gammel luft klumper, og vil på et tidspunkt slå huller i dækket

  • #35   10. dec 2010 @Kim T
    Jow - som Michael Berthelsen siger - Og det er tit smiley


  • #36   10. dec 2010 LoL... ja biler syd for Hamborg er ligeså rustne som her i dk..

    også dem i spanien, og i schweiz.. selvf.. jep jep..


  • #37   10. dec 2010 hvis jeg når det vil jeg tage nogle foto af min dt er de har været brugt om vinteren , så kan vi jo vurdere på om det skader dem

  • #38   10. dec 2010 Niklas : mener du i ramme alvor at din tur til tyskland , kan danne baggrund for en vurdering , af salts indvirkning på biler ??

  • #39   10. dec 2010 næ har jeg vist heller ikke udtalt mig om ? men selvfølgelig slider brug og salt på en mc , bil og andet .

  • #40   10. dec 2010 Grauballe smiley


  • #41   10. dec 2010 Folk er jo hysteriske og er man én af dem der ikke bedre (hvilket man skal kunne erkende) er det jo godt nok at gøre som man synes! Men det en skam at råde andre på baggrund af manglende forståelse...

    Jern ruster hurtigere ved varme, end kulde. Så Hurra for den kolde vinter. Et lag WD40 på jernet, så holdes fugten væk. Stuetemp er ikke at foretrække, da der stadig er fugt i luften... olie stank gider vi ikke have indendøre.

    Man skal godt nok have et godt MC budget hvis man skifter olie før og efter sæsonen. Hah, det er jo skudt...





  • #42   10. dec 2010 Jamen sådan er det vel bare.. Noget jeg i hvertfald har lært at leve med.

    1. Ja min fine R6´er opløses altså i regenvejr.
    2. Hvis den rører jorden med andet end hjulene så eksploderer den..( Det er faktisk bevist flere gange på Youtube)
    3. Oliesift er påkrævet for hver 500 km. ellers brænder den sammen da den selvfølgelig er lavet af sååå fine komponenter at den kun kan køre på en olie så tynd at den brænder af efter kort tid.
    4. Al elektronik irrer til hvis det står i temp. under 15 grader.
    5. Frost sprænger både plastik og Alu..
    6. Sollys får lakken til at boble og falme.
    7. Kører jeg på den udsættes den for en slid der værdiforrænger den med ca. 50% for hver 100 km.
    9. Motorern er pga. førnævnte utroligt fine komponenter færdig efter 10.000 km. (1000 km hvis jeg ikke har skifte olie for hver 500 km)
    10. Ejeren hader at vaske MC men kan godt lide den ser lidt pæn ud.

    PS. Du øffer om at du har så rubuste og stærke MC´er og så fortæller du samtidig at den ikk kan tåle en smule beton... Prrrt!! siger jeg bare...


  • #43   10. dec 2010 Så er det vist ved tide med dette indlæg igen!!!!!

    Eneste grund til at dyret ikke kører i dag er sne og is - det er simpelthen for farligt. Geden holder fint til det:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1749


  • #44   10. dec 2010 HÆHÆ der fik jeg startet en sjov tråd, som de fleste har kunnet hygge sig med smiley

    OG bare for lige at rette, JO jeg har også bil, syntes bare det er sjovere at køre gennem myldretiden på 2 hjul, så konen får lov at bruge bilen. kunne jo sagtens skifte til 4 hjul, uden det blev dyere.

    OG JA, jeg har 2 gamle havelåger, det er fordi jeg ikke kan/vil ofre mere på det! OG det har jeg det fint med.. SÅ ER DET SAT PÅ PLADS!!

    Tråden kom som reaktion på et indlæg jeg læste i går, hvor jeg tænkte, nu må folk fandme lige spænde hjelmen..

    JO salt er MED TIL at fremskynde rust (i forbindelse med fugt OG ubeskyttet metal overflade)
    vedligehold kan klare det, Da jeg solgte min gsx-f sidste år, stod køber og sagde, at man jo godt kunne se det ikke var en cykel, der var brugt om vinteren.. SÅ måtte jeg rette, og sige den havde kørt 3 vintre med mig HELE vinteren!! der er ikke metaldele uden beskyttelse, og så KAN saltet ikke angribe noget! salt angriber , mig bekendt ikke lakken!! han købte med et smil.

    JO jeg kan absolut forstå OG respekterer at nogle personer vil gøre noget godt for deres maskiner.......... MEN det kunne jo være, at nogle personer ikke ER klar over, at nogle af de triks, ikke er en skid værd??

    Nogle personer tror måske deres cykel tager skade hvis de IKKE tager tændrør ud, og fylder op med olie??

    Det sjoveste er vel næsten alle dem, som starter cyklen end gang om ugen, og lader den stå i tomgang i 30 minutter, for den skal blive varm... sikkert de samme som skifter olie før og efter vinteropstaldningen (som vel er 5 mdr.)

    Syntes bare det er synd, at der er så mange menesker med meget dyre maskiner, som rådgiver så tit herinde, når en 18 årig fyr, med en mc til 20.000 spørger til vinter opbevaring.
    Svar som JOJO, den skal løftes så du ikke belaster dæk.. Den næste skriver så, også løft, så du ikke belaster affjedring.. Næste skriver så olie i cyllinder. OG så kører den ellers der ud af (nogle gange) jeg vil tro at de råd, kan MÅSKE bruges til nogle meget specielle maskiner MÅSKE Jims smiley


    MED hensyn til kulde,jeg fryser faktisk ikke ret ofte, vindtæt dragt fra Thansen ud over tøjet. lidt besværgeligt, men så fryser man ikke!

    Luft klumper i dækket????? det kan men vel ikke få.. når man bruger Helium??
    det letter vel den roterende masse..... smiley

    Niklas, er Puntoen ikke galvaniseret? smiley

    Bilparken syd for Danmark er MÅSKE pænere, men også en DEL yngre smiley med de priser, er de jo ikke nødsaget til at beholde køretøjerne så længe, og er heller ikke helt så ømme over for dem!


  • #46   10. dec 2010 Man må jo gøre op med sig selv hvorfor man har MC. Er det fordi man elsker at køre eller er der fordi man elsker at pudse. Selvfølgelig er det dejligt at have en fin cykel, der er velholdt, men i bund og grund er det vel kørslen der er det vigtige.

    Bliver man super glad ved at køre 500 km om året på en utrolig velholdt og pudset mc - så er det vel det man skal.

    vil man hellere køre lidt flere KM og pudse lidt mindre, så gør man vel bare det.

    Jeg glæder mig i hvert fald til foråret, hvor der skal køres ( og pudses lidt ;))





  • #49   10. dec 2010 Normalt er min mc udenfor med en garage på. Men denne gang bliver yamaha'en nød til at være indenfor da jeg skal lave den om vinteren.

    et projekt. smiley og dels at jeg ingen garage har fået købt mig. hehe smiley


  • #50   10. dec 2010 folk passer bare på deres dyrbar indkøbte ting,

    personligt er det en hobby

    hvorfor lade sin mc stå ude og ruste når man har plads inden for
    hvorfor ikke stille den på løfter når nu man har en´

    Den med olie før og efter mm. er vel bare folk der går op i det´

    Michael


  • #51   10. dec 2010 Alle biler og motorcykler ruster i DK.

    vejsalt+høj luftfugtighed,også om sommeren.


  • #52   10. dec 2010 3 grunde til jeg opbevare min mc indenfor under vinteren.

    1) Den er for dyr at forsikre til vinter kørsel.
    2) Der er alt alt for megen rengøring på en fuldkåbe mc til mit temperament kontra glæde ved vinter kørsel.
    3) Jeg har ikke lyst til at danse rundt med en Hayabusa i sne, sjap eller islag,
    havde jeg en lille let "vinterged" var det en anden snak, men det kom ikke på tale denne vinter.


  • #53   28. dec 2010 grauballemanden:
    Hvad er der nu galt med den måde jeg holdet tingene på...? Bare så jeg ved det til en anden gang. Skal jo nøde komme i klemme det forkerte steder smiley
    Fed Bandit du selv har. Er dog i tvivl om du ikke skulle lave din profil i kattegalleriet eller oprette et botanikgalleri grundet alle de planter du har taget billeder af i din profil. Ahh...vent. Nu faldt tiøren. Du tager fis på dig selv... Selvironi er en stor ting at beside. smiley


  • #54   28. dec 2010 Uffe : du er røget i verdens ældste fælde smiley alle der klikker på hans link , bliver ført til deres egen profil , så vi ser alle vores egen . det er for sjov .

  • #55   28. dec 2010 HVAD FANDEN.... det anede mig. Havde læst om den, men troede ikke det skulle ske for mig... OH well...
    grauballemand: God stil smiley Sorry...


  • #56   28. dec 2010 SELVMÅÅÅÅÅÅL

  • #57   28. dec 2010 smiley altid godt,

  • #59   2. maj 2012 Mine lukusludere står altid inde om vinteren....

  • #60   2. maj 2012 ???

  • #61   2. maj 2012 Kan en luksusluder stå???

    Gad vide hvordan, der kom gang i denne tråd igen lol!!
    MEN var nu meget hyggeligt, at læse min provokations tråd igennem igen smiley

    Hygge der ude!


Kommentér på:
GODT mc'en er gammel, så sarte nye er!

Annonce