{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Ctek lader {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål om en ctek xs 800 lader jeg har fået.Min undren/spørgsmål er efter jeg har monteret det kabel/stik på mcèn,som man slutter sammen i et stik, og hen til laderen, for jeg lettere stød når jeg rørrer noget metal på mcèn.Og nej, det er sat rigtigt på og der er ikke brud på kablet.Er der nogen der har prøvet det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ctek lader
  • #1   29. dec 2010 overgang må der jo være et sted. for sådan skal den ikke gøre-

  • #2   29. dec 2010 pil da bare batteriet af mc'en og sæt laderen til igen. BUM problemet løst.

  • #3   29. dec 2010 lol

    nu er den beregnet til at kunne lade imens batteriet sidder på, for at gøre det letter... men ellers rigtig..


  • #4   29. dec 2010 Ja det ville jo være dejligt når den står stille i længere tid at man bare smed et stik på.

  • #5   29. dec 2010 enig men hvorfor ikke tage batteriet af og med ind i varmen når man ikke har en opvarmet garage ? nu når man kan

  • #6   29. dec 2010 Hvis der er jord på stikket, så skal det bruges. Det burde ikke hjælpe, men prøv at vende stikket (230v), så du vender fase og nul. Hvis der IKKE er jord på dens stik, så prøv at sætte en faseskruetrækker på den og se om den lyser ganske lidt og hvis den gør, så kast den efter forhandleren. Hvis du ikke har kvitteringen så se om du ikke kan jorde den eller motorcyklen

  • #7   29. dec 2010 Lyder som om du har en potentiel overgang på cyklen et sted...

  • #8   30. dec 2010 Yup du mangler noget jord i din ledning. Det er din fejl. Hvis du havde valgt en kraftigere lader end vedligeholdelsesladeren ville du sikkert slå hpfi'en fra.

    Husk man helst kun skal have en jordledning i sit hus. Men det nemmeste du kan gøre vil være at pille batteriet ud. Ved godt at nogle motorcykler skal skilles halvt ad for at få det lort ud. Men herre gud man har jo hele vinteren til det og foråret men ssneen smelter til at samle det igen smiley


  • #9   30. dec 2010 Der sidder sikkert noget filter i. Jeg ville lave en fake jord (en stang i jorden til stel), hvis du har mulighed for det. Så slipper du for at få stød. Ville nu mene at der ikke er den store forskel på mængden af stød uanset dens størrelse. Det er røv at skulle skille sin maskine ad

  • #10   30. dec 2010 Casper der er forskel på om vi lader 12V ved 0,8A eller ved 3,6A :)ret stor forskel faktisk smiley

  • #11   30. dec 2010 Det er ganske korrekt. Men typisk på rigtig meget udstyr er der et støjfilter på 230v siden, der ud over nogle spoler har kondensator fra både nul og fase til jordstikket (hvis der er et) og det filter er stort set det samme om det er 800 eller 3600 er jeg overbevist om. Det er fra 230v siden man kan mærke det.

    Selv om det er gøjl ville jeg nok leve med det og så hive strømmen fra når du skal lege med din MC, for det er vel muligt uden at røre stellet


  • #12   30. dec 2010 Casper, ja det er naturligvis korrekt smiley min tanke lå bare et lidt andet sted. Bortset fra det så få jord på eller pil laderen fra når du leger med cyklen smiley

  • #13   30. dec 2010 Det lyder måske mærkligt men det er forsvundet efter jeg har vendt 230v stikket.Tak for den gode respons

  • #14   30. dec 2010 Så tror jeg sgu der er fase der sidder forkert et sted smiley

    Jeg havde samme problem i mit hus fordi den tidligere ejer havde leget elektrikker med kronmuffer alle vegne... det var sgu da heldigt at vi skulle bygge om så det blev opdaget før der gik ild i hele hytten.

    Men godt fejlen er fundet


  • #15   30. dec 2010 Hvis det har hjulet at vende stikket ville jeg nok lige checke ledningen en ekstra gang. Eller næste gang den er til opladning og du ikke ved hvad vej stikket vender så sætte kæresten eller hunden til at røre din mc først. Hvis du selv skal gøre det så prøv lige med en faseskruetrækker, de kostet intet.

    Men dit problem er da midlertidigt løst (om end det ikke er den bedste løsning)


Kommentér på:
Ctek lader

Annonce