{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.932 visninger | Oprettet:

ctek lader {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en ctek lader, har fundet en 12v der lader med 0.8 - 4 ampere , men er det nok til et alm batteri ?

har ikke den store viden om ladere, men mener da at huske at batterierne er på 12amp

skal man så have en lader der kan klare 12 eller kan den godt lade batteriet op alligevel? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ctek lader
  • #1   9. maj 2014 Gå ind på ctek hp og se hvad de anbefaler smiley Har selv en jeg er meget glad for..

  • #2   9. maj 2014 Jeg bruger ctek 0,8 på alle mine maskiner ( har pt 8 stk) og de holder 100% strøm på alt fra knægtens scooter til minilæsseren. Dog er de for små til at oplade et fladt bil batteri på rimelig tid. Men som vedligeholdelses lader er de sublime.
    Kender du en automekanikker så er indkøbsprisen 170,-+m smiley


  • #3   9. maj 2014 Er også godt tilfreds med min 3,6A den klare fint mc, og plæneklipper batterier, men bil tager det for lang tid.
    i firma gryden sidder der en stor ctek på, 20 til 30 A den kan få et tomt batteri til start klar på 20 til 30 min, det er noget der virker


  • #4   9. maj 2014 Vi bruger 20 stk af dem på job til vores små robotter, de virker fortrinligt...

  • #5   9. maj 2014 De fleste ctek ladere kan lade med 0,8 amp og så med noget mere alt efter hvad de hedder, f.eks har jeg en 5.0 der aldså kan lade med 5amp eller 0.8 amp, det er fordi at små batterier (aldså mc batterier og lign) ikke må lade med for høje amp......kan ikke huske det helt nøjagtigt, men det er noget med at dividere amp med 10, så har man max ladestyrke (i dit tilfælde 12amp, så max 1,2 amp må du lade med) så skal du kun lade mc batteri så køb en af de små, jeg købte kun den 5.0 fordi jeg også ville bruge den til min bil (hvilket så aldrig har været nødvendigt) håber det giver mening

  • #6   10. maj 2014 Tak for svarene, jeg vil da købe sådan en så - det lyder til at være penge givet godt ud, det er bare ment til vedligeholdelse over vinteren smiley

  • #7   10. maj 2014 Keld det giver fin mening og god info, så ved jeg hvad jeg skal sætte den til når den lander smiley tak...

  • #8   10. maj 2014 De ampere en lader er angivet med, er hvor meget strøm den er i stand til at levere. Læg mærke til at batterierne har et lille h efter deres A (Ah) hvilket betyder at der er tale om ampere timer som altså er et udtryk for hvor meget energi batteriet kan indeholde (i modsætning til laderen som er angivet med en maks effekt den er i stand til at levere).

    Når du så fx har en lader der kan lade med 4A ved 12V (48Watt) og et batteri på 12Ah og 12V, vil det altså tage ca. 3 timer at oplade batteriet (12Ah/4A = 3h).

    Som Keld skriver kan man godt lade sit batteri for hurtigt, hvilket vil forkorte levetiden. Nu skal jeg så ikke gøre mig til ekspert på bil/mc-batterier, men hvis man bruger 1/10 af deres Ah til at lade med er der vidst ingen fare for at det sker. Når man køber sådan en lader står der sikkert noget i instruktionsbogen som man kan læne sig op af smiley


Kommentér på:
ctek lader

Annonce