{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

parkering af mc {{forumTopicSubject}}

jeg er lige blevet noteret af en P-vagt.
holdte i græsset ca 2 meter fra vejen, så mener ik selv at jeg ( og ca 20 andre, som ogå holdte der) ku være i vejen for nogen.
så vidt jeg erindre fra mine teori-timer i sin tid, ku mcer parkere i samme stil som cykler og knallerter. på fortov og stier, bare at der stadigt ku komme en tvillingebarnevogn forbi uden at være i vejen.
tager jeg fejl???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  parkering af mc
  • #1   4. jun 2006 Det med fortov og barnevogn gælder kun i kbh, og reglerne kan være forskellige fra kommune til kommune...

    men jeg må sige det lyder som du er blevet røvrendt!


  • #2   4. jun 2006 øhhh jeg har lige taget kørekort og har ikke hørt om man må holde som cykelr,, men det mener jeg ikke man må..
    jeg lærte at man skulle parkere som biler, dog behøver man ikke en p-skive

    Knuz Bettina


  • #3   4. jun 2006 ja reglerne er jo en smule kryptiske når det gælder mcer, så er noget i vildrede med hvordan jeg står. vi der også er billister ved jo at P-vagter deler ud med rund hånd.


  • #4   4. jun 2006 Det er SQ med stor sansynlighed nogen fedthjerner fra EuroPark der endnu engang har muntret sig med at udskrive tvivlsomme bøder i stor stil. !!!!

  • #5   5. jun 2006 Fanden til cirkus!

    I udgangspunktet er en MC et motorkøretøj på samme måde som en bil. Det betyder, at den må parkeres som en bil og den må ikke parkeres som en bil ikke må! Det er udgangspunktet. Så er der noget der ligger i MC-ens natur: P-skiver og P-billetter skal ikke anvendes.

    Er der specielle MC-parkeringsbåse, skal disse benyttes. Er der ikke, parkeres som en bil.

    Endelig er der undtagelser i visse politikredse og kommuner. F.eks. i København, hvor man må sætte cyklen på fortovet, hvis dette kan gøres uden at blokere gang og barnevognstrafik. Dette sidste er virkelig sjovt, for visse af Københavns tilstødende kommuner tillader ikke dette. Desværre kender jeg ikke en samlet oversigt, så hvis man er i tvivl, så parker på en tidsbegrænset P-Plads for biler og glæd dig over, at det er gratis og uden tidsbegrænsning.


  • #6   5. jun 2006 Hvis jeg har læst rigtigt skal man så ikke betale for at parkere som man normalt skal med en bil?

  • #7   5. jun 2006 Knud J. JEg er ikke sikker på du har ret i at: "...P-billetter skal ikke anvendes." Mener at have læst at man skal købe en billet lige som en bil men blot opbevarer billetten på sig. Den kan så fremvises til P-vagt som evt. står og venter ved din cykel når du returnerer. Det er blot noget jeg mener at have læst men ved ikke om det passer men det er der måske andre der gør! Egentlig naturligt/rimeligt nok, hvis man optager en bås som en bil ellers skulle have betalt for at hold i!


  • #8   5. jun 2006 Det er forskelligt fra by til by om man må holde på fortovet smiley lamt!

  • #9   5. jun 2006 Man skal ikke have P-billet til motorcykler eller cabriolet biler med toppen nede... Og jeg bliver ret meget i tvivl om europark egentlig har ret til at udskrive p-afgifter til andet end folk der holder for lang tid, folk der holder ude for bås, da de ikke har en ret til at udskrive bøder for egentlig ulovlig parkering, da dette er en overtrædelse af færdselsloven og ikke deres lille verden (dog mener jeg at der i københavns politi distrikt er givet tilladelse til at give p-afgifter til folk der holder ud for en port samt ved de 10 meter fra hjørne som de skal.. men ud over dette... kan lige hører min kære moder her i morgen/dag engang (Er kørelærer)

  • #10   5. jun 2006 peter k

    der er som du skriver, for jeg var selv hele turen igennem sidste år. og snakkede både politi, p-vagt og teknisk forvaltning og fant ud at det er som du siger, det eneste der kan variere er om du må holde i en p- bås for det er ikke alle byer at du må holde i dem, men i ringsted må vi gerne holde i dem.

    mvh larsen


  • #11   5. jun 2006 tror hellere jeg må ind til politiet og høre hva de siger inden at jeg betaler.
    for syntes at reglerne er noget grå.


  • #12   5. jun 2006 Tore S: Jeg ved det er ved at det er ved at rende lidt ud af en tangent men det er vel bare som det plejer med et godt emne. Vedr. P-billet har jeg fundet et svar fra Ålborg kommune som er af en lidt anden opfattelse end din (sidste afsnit): (link fjernet)
    Hvad bygger du din påstand på?


  • #13   5. jun 2006 jeg har lært at én mc ikke må holde i en bås til bil... men hvis man er 2 så må man gerne.... i vejle skulle der være 2 mc-båse... men har aldrig set dem...

  • #14   5. jun 2006 Kan sørme da ikke forstå du fik en bøde igår, vi undgik da til trods for vi holdt lige ved siden af dig. måske en gnaven p-vagt der havde set sig sur på din SV´er.

  • #15   5. jun 2006 OLE
    Desværre må jeg skuffe, ALLE fik en hilsen.


  • #16   5. jun 2006 Sådan noget lo.., nå men vi må jo vente og se om der kommer noget fra ordensmagten, håber det sku ikke.

Kommentér på:
parkering af mc

Annonce