{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

At vælge kasko fra eller til? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter smiley

Jeg overvejer købe MC her til sæsonen 2012 men har et par overvejelser.
Skal måske starte med at sige at min alder er 24 år og har 4-5 års kørsel uden skader (bil/mc)

Jeg kørte sidst MC i 2008 hvor jeg havde kasko på svinet. Det var ikke billigt og selvrisikoen var høj. Cyklen kostede 80000 kr og pengene var lånt.

Denne gang har jeg pengene kontant, men har overvejet at droppe kaskoen.

Falder jeg og skader den, er kaskoen alligevel så høj (ofte 10000 kr) at skaden alligevel ikke kan betale sig at indmelde, eller jeg kan reppe hele cyklen ved køb af en u. afgift i tyskland fx.

Blir den stjålet trods den altid kan stå i aflåst garage i byen, er muligheden at have Gps'er på dyret, godt gemt. Evt flere så det ikke bare er at finde "en gps under sædet" smiley

Uden kasko ligger ansvar jo omkring 2000 kr og det er jo væsentlig lavere end fx 10000 kr i forsikring.

Cyken vi snakker om er en GSX R 750 fra 2006 (og opaf). (prismæssigt fra 70k til 90k)

Derfor gad jeg godt hører jer andre om, hvor mange der har kastet kaskoen uden af vinduet og gjort jer nogen andre forholdsregler?

Fortæl lidt om jeres mening om kasko på jeres cykel, evt prisklassen på cyklen osv smiley

Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vælge kasko fra eller til?
  • #1   10. mar 2012 Skal måske siges, at de fleste forsikringer jeg har snakket med "skifter" pris ved 25 år. Jeg blir 25 til oktober, så kan det hele jo revurderes der.

  • #2   10. mar 2012 Jeg er 34 og elite i forsikrings øjemed.
    Min aprilia ligger i samme prisklasse som den du snakker om og jeg har valgt kun at køre med ansvar, fordi jeg synes en kasko er for dyr.
    Som du siger så kan man købe en uden afgift for ca samme pris som man skal af med i selvrisiko.
    så mit valg har været at købe en god lås og sæt en GPS i dyret og så tage chancen


  • #3   10. mar 2012 Drop kaskoen, og køb en motherfucker kæde med en god lås.

  • #4   10. mar 2012 Kørte med 2 års erfaring på en cykel til en værdi af 140K uden kasko, med aflåst garage i en lille by, virkede fint nok til mig, kørte måske lige 10% pænere end jeg ellers ville have gjort.

  • #5   10. mar 2012 Jeg har købt samme cykel som du nævner i samme prisleje, pengene er heller ikk lånt, og til en kasko på 6500 har jeg valgt og have det på min. Bor også i en lille by hvor den er gemt godt af vejen. Men det er mit valg. Skal siges jeg er28

  • #6   10. mar 2012 Køre også uden kasko og har altid gjort det, og tror som c-4 at det lige gør jeg tænker mig og en ekstra gang, og kører det pænere. Jeg kunne jo nu have betalt min bike tilbage 2 gange for det jeg skulle ha haft givet i kasko.
    Jeg sørger bare for ALTID at låse min med skivelås hvis jeg ikke er i nærheden.. og har den i aflåst garage med kæde herhjemme, og i stuen om vinteren smiley


  • #7   10. mar 2012 Tak gutter.

    Tror jeg vil følge mine tanker og vælge uden kasko når tiden kommer.

    Det er også lækkert, at have en MC stående i sin garage som ikke koster en særlig mange penge om året, da den er købt kontant og forsikring koster 2000 kr smiley

    Tak for de gode svar smiley


  • #8   10. mar 2012 Stod jeg i dine sko og skulle betale en meget højpræmie i kasko for en cykel under 80-100000, som jeg selv kunne betale, viller jeg aldrig drømme om at kaskoforsikre den.

    Du kan lave skader for 20-30000 hvert andet år, for det du sparer, og selv med kasko vil du have selvrisko og evt bonustab. tegn ansvar og optjen noget anciennitet, så kan du overveje kasko om nogle år.

    Du skal reelt have cyklen stjålet, før du har det mindste gavn af en kasko i din situation - den risikos størrelse må du selv vurdere.


  • #9   11. mar 2012 Jeg havde valgt det fra i den prisklasse

  • #10   11. mar 2012 Nu regner jeg med du kommer fra Esbjerg som der står,det gør jeg også.Jeg fik stjålet min cbr for nogle år tilbage og regningen lød på 75000kr da den var genopbygget.Du kan evt skrive en pb så kan jeg give dig nogle gode råd.

    mvh jesper


  • #11   11. mar 2012 Jeg har en 06 Blade med forholdsvist meget udstyr. Min kasko koster 10.6K og har valgt at betale den indtil videre. Ville simpelthen ikke kunne bære at miste muligheden for at køre hvis dem blev stjålet...
    Dermed ikke sagt jeg ikke kan følge dig, for har bestemt også overvejet ansvar - syntes bare ikke kbh lige er stedet til cykel uden kasko....


  • #12   11. mar 2012 Jeg ville godt nok overveje kraftigt om jeg turde køre uden kasko.
    Hvis man går han og vælter og der går brand i cyklen, så er alle pengene væk.
    En GPS gemt på cyklen er også godt, men hvad nytter det , når man får en meget smadre cykel tilbage?


  • #13   11. mar 2012 GPS, det er vejen frem mod tyveri.
    Du sætter GPS alarmen til på den og får en SMS, hvis den flytter sig.
    Jeg retter dig lige, idet jeg tror at du mener Selvrisiko, når du snakker om 2000 og 10000 op af lommen ved en skade.

    Du kunne jo købe en mindre cykel, eller ringe rundt forskellige steder og høre hvad forsikringen koster kontra selvrisikoen på denne forsikring.
    Husk så også at du f.eks. hos ALKA, kan få den endnu billigere, hvis du går med til at selvrisikoen stiger med 5000 hvis du låner den ud.
    Det gjorde jeg med min bil og der faldt den fra 4000,- til 3000,- i ansvar. Selvrisikoen var 2500 og så plus 5000 hvis min søster lånte den.


  • #15   11. mar 2012 Og kør pænt og hold afstand til bilerne.

  • #16   11. mar 2012 Køre på en 08 blade og det har ikke været til at finde en kasko der er til at betale, så jeg har kørt 2 år uden og der har aldrig været noget.
    Jeg tror jeg køre væsentlig pænere end jeg ville hvis den havde kasko så det er win win smiley

    Og hvem gider at "spille" penge på man smadre sin cykel..


  • #17   11. mar 2012 Hvis du skal køre i udlandet bør du tjekke hvor godt du er hjulpet i tifælde af et færdselsuheld.... Her kan man nemlig rigtigt komme i problemer, som en kasko kan klare for dig.

  • #18   11. mar 2012 ingen udland uden kasko og vejhjælp.
    Kun hvis det er en cykel som du har råd til at dumpe i hvad end land du er i og tage toget hjem.


  • #19   11. mar 2012 Tommy Juul: Jeg har Alka lige nu med min bil, rigtig glad for den forsikring. Men de vil simpelthen ikke give mig en kasko før jeg er over 25. Der skiller det med rigtig mange forsikringer da vi jo snakker en R model.

    Jeg har faktisk ikke kunne finde noget forsikringsselvskab der kan hjælpe mig, selvom jeg har kørt bil uden skader i 4 år og MC i 1 år uden skader, og det er alene pga jeg er under 25.

    Eller jo, de kan nemt hjælpe mig, men det er til priser over 10000 kr inkl kasko. Ved alka ville de have 50000 smiley Og ærlig talt synes jeg ikke at 10000 om året er billigt til en cykel til 80000 kr smiley



  • #20   11. mar 2012 Jeg vil græde snot hvis jeg havde betalt 80-100000kr for noget som så blev stjålet. Stor kæde, gps tracker og alarm er en rigtig nu ligeglad med.
    Jeg har altid haft mine racere kasko forsikret og har en gang oplevet at vågne op, kigge ud af vinduet og se at cyklen var væk. Så vågner man hurtigt:-)


  • #21   11. mar 2012 Derfor har jeg jo så mulighed for til oktober at få en kasko på den. Så groft sagt er det jo ikke mange måneder, det hele drejer sig om smiley

  • #22   11. mar 2012 Nik N: Det rigtigt, det ville være mere end ærgeligt.

    Men du måtte vel have kunne se på din GPS hvor dyret flyttede sig henaf?


  • #23   13. mar 2012 Ligger også selv på min egen smmertegrænse mht. kasko eller ej..

    Køber snart en cykel til ca. 55.000, behøver ikke at tage et lån for at købe den.

    Jeg kan få kasko forholdsvis billigt med en selvrisiko på 8000, men det ER bare lidt sure penge at betale hvert år - jeg kører jo rigtig pænt og stiller aaaaltid min mc i garage... Eller... Hmm...

    Ved nærmere eftertanke...måske skulle jeg bare betale den kasko og sove trygt om natten...

    /BBB


  • #24   13. mar 2012 Hvad fan er problemet med at køre til udlandet uden kasko ??

  • #26   13. mar 2012 Ja det er klart. Jeg skal selv ha fat i alka snart og ha lagt autohjælp oven i min forsikring.

  • #27   13. mar 2012 Jeg fravalgte til enhver tid den alt for dyre kasko.

    Mc uden lån. SÅDAN skal den skæres.( dejligt med noget fornuft)

    Go vind smiley


  • #28   14. mar 2012 Don T... lige præcis!

Kommentér på:
At vælge kasko fra eller til?

Annonce