{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.985 visninger | Oprettet:

Rasmus E
Rasmus E
Tilmeldt:
11. jun 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

MC væltet i vinden {{forumTopicSubject}}

Ja så fik jeg så min første MC, som jeg lige akkurat nåede at have i 3 dage. Woop woop.

Den stod selvfølgelig med MC garage på i blæsevejr og wupti, så lå den der.
Mit spørgsmål er om der er nogen af jer der ved om det er en forsikringssag eller om det går ind under reklamationen når tingene knækker af?

Mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC væltet i vinden
  • #1   13. apr 2012 Du kan jo ikke lave en reklamation fordi du får din cykel væltet, du kunne lige så godt have styrtet på den, og det skal forhandler selvfølgelig ikke betale for.

  • #3   13. apr 2012 Come on mand !!!

  • Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #4   13. apr 2012 Skide godt. Heldigt at stort set alt ikke er brækket af på venstre side så. Tak for svarene.

  • #5   13. apr 2012 rasmus hvis det er en knækket støttefod. burde vel egentlig være noget der er dækket ar forhandleren, men du må ta en snak med ham den burde jo kunne holde til lidt vind og da slet ikke knække. ellers surt show for dig det er da bare pisse surt.

  • #6   13. apr 2012 Har du ikke fået din medicin i dag Rene J.

  • #7   13. apr 2012 lige præcis Niklas smiley

  • #9   13. apr 2012 "når tingene knækker af " skriver du, hvad betyder det? var det støttebenet der knækkede, eller knækkede noget fordi den væltede, havde jeg købt en ny mc og den vælter pga støttefoden knækker, synes jeg da det er en reklamationssag


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   13. apr 2012 @Niklas D: Gælder det også hvis han havde eftermonteret Xenon lys på maskinen? Og kan man kun lave forsikringssvindel hvis der er kasko på MC'en? smiley

    Hmmm.........(moral er godt... )


  • #11   13. apr 2012 jeg kender en hvis mc væltede i vinden og fik skader for 21000 og der dækkede forsikringen

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #12   13. apr 2012 @Niklas D: I know! smiley

  • #13   13. apr 2012 har I prøvet at den vælter pga vind?!! så skal jeg til at være lidt mere opmærksom!

  • Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #14   13. apr 2012 I mener ikke kasko forsikringen dækker hvis vinden tager den?

    Det er styret der er knækket. Gashåndtaget er simpelthen brækket af. Sidespejl og knoppen til forbremsen er også knækket, men det ville jeg umiddelbart sige kunne ske. Synes bare det er voldsomt at styret er knækket.
    Der er også nogle små ridser i kåben og lidt på udstødningen, så hvis forsikringen dækker, kan jeg vel ligeså godt få det hel udskriftet? Eller er det op til forsikrings selskabet at vurdere?


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #15   13. apr 2012 @Rasmus E: Jo, hvis du har kasko på din MC, så vil forsikringen dække. Du skal dog gøre op med dig selv, om selvrisiko og evt. prisstigning kan svare sig? Hvis du har friskade og ikke mister "bonus", så kan du relativt nemt afgøre, om du selv skal igang med udbedring af skade/r eller lader det køre via forsikringen.

    FDM beskriver det ift. bil her (samme med MC):
    (link fjernet)


  • #16   13. apr 2012 Det må kasko dække, ligesom hvis et eller andet fjols havde sparket maskinen omkuld. Og du er ikke den eneste, min er også drattet om i blæsevejr. Jeg havde dog ingen kasko...

  • #17   13. apr 2012 anders F: og jeg væltede på min, smadrede hele bagenden og forenden, kostede 6000kr når man bare selv kan finde ud af ting.
    De priser forsikringen giver er totalt hjernedøde, hvorfor skal man have helt nye stumper på en brugt maskine ?
    21.000kr... jeg vil væde med at hvis man selv kunne lave det og valgte brugte reservedele fx kåbe osv, så kostede det et godt stykke under 10.000kr.


  • #18   13. apr 2012
    Kaskoen er ligeglad med om den er væltet i vinden, eller under kørsel.
    Begge dele er dækningsberettigede.



  • #19   13. apr 2012 Mc garage er roden til rigtig meget ondt.. smid det kæmpe kondom langt væk. hvis det ikke får cyklen til at vælte når det blæser så gnubber det så meget i lakken,sæde og plast hver gang der kommer et lille ubetydelig vindpust, at cyklen om 1 år ligner noget der 20 år gammel og kommer fra Bangkok.

    Jeg brugte mc garage i 3 mdr. og ofrede derefter 4500,- på at få givet hele cyklen klarlak ( så den igen lignede en ny cykel)
    Ved godt at der lægger meget gó mening bag. men det duer ikke smiley



  • #20   13. apr 2012 Fik også ca 20000 kr i forsikringen da min væltede (og det var i græs!).

    Jeg var lidt heldig, at jeg fik pengene kontant, og selv kunne reparere skaden. Det kunne nemt laves til 6000 kr, ny spejl og bremsegreb, lidt farve på skjoldene og lidt politur på resten, og så var den fin igen.

    Så en gang i mellem bliver man glad hvis man har kasko smiley


  • #21   13. apr 2012 Sygt nok, alle mine Mc'er har stået med Mc garage i vild storm.. aldrig sket det mindste smiley Og ligefrem et knækket styr, det lyder dælme vildt.. måske det var en tornado?

    Forsat go fredag den 13. smiley


  • #22   14. apr 2012 Er sq ikke så sært forsikring er så dyrt, hvis de giver folk 20k, hvor skaderne reelt set kun koster 6000kr at udbedre... er da lidt noget svineri med vores penge efter min mening smiley

  • #23   14. apr 2012 hvis støtbenet var kneææket ,pga af et brud,ville jeg sige forhandlern sku betale...


  • #24   14. apr 2012 Morten P, forsikringen er dyr fordi du er en ung hvalp der kører af helvedes til, ikke pga. de skal betale skade for Bombe smiley

  • #25   14. apr 2012 @c-4.

    Ikke helt korrekt.... Forsikringen og selvrisikoerne er urimelig dyre fordi folk svindler... Har cyklen haft noget der blot minder om en forsikringsskade skal folk nok få ridserne efter tanktasken flettet ind så det også skal dækkes.

    Og de latterlige 20% ved tyveri er jo udelukkende fordi at nogle ellers ville " sælge" til forsikringsselskabet.

    Sgu da også fuldstændig latterligt at en 20 år gammel mc skal have kåbedele for 15000,- pga en lille revne som kunne fikses..


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #26   14. apr 2012 Hvis styret knækker ved det, så er det næsten godt du nu har anledning til at skifte det. Lav det selv, det lyder ikke dyrt. ps hvad er det for en mc?

  • Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #27   15. apr 2012 Efter en masse tænken og knagen er jeg også kommet frem til at ordne det selv, da alle dele var relativt nemme at finde. 1.000 kr måtte jeg slippe for ny handlebar, nyt sidespejl og ny forbremsegreb. Min selvrisiko er på 8.000 så der er da en del penge at hente på det.

    @ Niels B
    Det er en Hyosung GT650R fra 2008.


Kommentér på:
MC væltet i vinden

Annonce