{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Hvor meget giver en hjelm sig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag købt en Shark S900 Small, og den har mål på 55-56.

Mit hovedmål er 56,5 og hjelmen passer mig fint nu, men er bange for at hjelmen efter noget tid kommer til at sidde for løst. Det har jeg oplevet før med en Medium hjelm, som sad fint til at starte med, men nu sidder alt for løst.

Havde ikke prøvet den i XS, fordi en small sad fint, og tænkte derfor ikke videre om at den gir sig.

En XS vil sidde stramt er jeg sikker på, men den gir sig jo også. Skal jeg ud og prøve en XS, for at være sikker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget giver en hjelm sig?
  • #1   1. maj 2012 købt selv en s900 for ca 3 måneder siden.. den har givet sig lidt, men ikke voldsomt meget.. hvis den udvider sig, kan du jo altid bruge de luft lommer der kan pumpes op.. det kan nok hjælpe en del =)

  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #2   1. maj 2012 Jeg ville tage ud at prøve en XS.

    Den skal sidde til-til, så den maser kinderne sammen på dig. Ellers vil den give sig og sidde løst efter et par måneder. Min S1 Pro kunne jeg næsten ikke få på, da jeg fik den, men nu sidder den perfekt.

    Vær dog opmærksom på at det kun er puderne der må stramme. Du må ikke gå på med hovedet. Skallen giver sig jo ikke - nogen af dem smiley

    /anders


  • #3   1. maj 2012 Okay, må hellere tage ud og prøve en XS for at være sikker.

    Men min model S900 er uden luftpuder? Den skal da hedde S900C før den er med luftpuder? smiley


  • #4   1. maj 2012 Har en s650 xs og vil bare sige at den er satme stram! mit hoved måler ca. 55,5-56,0 ..:-)

  • #5   1. maj 2012 Jamen det skal den jo også gøre i starten? smiley

  • #6   1. maj 2012 Aah.. Kan sgu godt være du har ret der =)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #7   2. maj 2012 Min nye Scorpion har endnu ikke givet sig, og den sidder som smurt på. smiley

    Fladmaste trunte-kinder har jeg, men glad er jeg også. smiley


  • #8   2. maj 2012 Den skal sidde så stramt af det er lige på grænsen til af være ubehageligt og så tilpasser de sig efter 5-10 timer

  • #9   2. maj 2012 Kunne ikke passe en XS. En S sidder perfekt, håber ikke den giver sig ret meget.

  • #10   2. maj 2012 Jeg lavede fejlen for 1.5år siden hvor jeg købte en Caberg hjelm. Hjelmen sad godt og var dejligt at have på. Efter 3 måneder var den alt for stor og ved acceleration kunne jeg mærke at hjelmen bevægede sig. Jeg fik så købt mig en elefant hue, som jeg kunne have på, hvilket hjalp en del, men slet ikke nok.

    Sidste år i okt. købte jeg så en Scorpion EXO 1000 hjelm, og denne gang valgte jeg den mindste model jeg kunne få på hovedet.. ahh måske ikke den mindste, men den pressede satme godt på kæben. Nu har jeg nok kørt omkring 100 timer med hjelmen og pasformen er helt perfekt. Den presser ikke længere på kæben og puderne, som til start pressede helt ujævnt på hovedet passer nu 110%.

    Jeg læste engang i en artikkel at hjelmens sikkerhed er ingenting hvis pasformen ikke er korrekt, så vælg den med den rigtige pasform smiley


Kommentér på:
Hvor meget giver en hjelm sig?

Annonce