{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget giver en læder jakke sig?
  • #1   28. jul 2014 Det er lidt forskelligt men jeg har en fornemmelse af at de godt kan give sig et halv til et helt nr
    Det er i vejet fald hvad jeg har prøvet på læderbukser
    Mvh jens


  • #2   28. jul 2014 Den giver sig smiley

  • #3   28. jul 2014 Når der er så varmt i vejret som der er nu, kan du med fordel hoppe under den kolde bruser med jakken på og så ud og køre på kværnen til den er tør, så passer den.

  • #4   28. jul 2014 hvad giver det at gøre den våd? er det for at læderet bliver blødt ?


  • #6   28. jul 2014 Ikke helt enig med dig Johan. Da jeg var "ung" trampede vi godt og grundigt i "læderjakkerne" hvorved de blev bløde og smidige ( lidt a,la dadeltrampning smiley ) Ideen med vandet kender vi jo alle med et "ægte"( læs skind) vaskeskind som bliver ganske blødt når det er vådt , men stift som et brædt når det tørrer .Vælger du "massage" måden med at trampe i den og du vil være rigtig god ved den, samt have den "vandskyende" giver du den en gang "neutral" læderfedt bagefter smiley

  • #7   28. jul 2014 Min dragt hænger og bliver mindre og mindre smiley

  • #8   28. jul 2014 Utroligt at en ko ikke krymper når det regner !

  • #10   28. jul 2014 Det skal være KOLDT vand, da varmt vand får læder til at hærde og blive hårdt.

  • #11   28. jul 2014 Hvis den er stram om livet eller brystet skal den nok give sig. Men trykker beskyttelsen hårdt på skuldrene eller albuerne, så får du nok ikke meget mere plads der med tiden.

  • #12   29. jul 2014 Chase...nu er det lige sådan at koen jo nok ikke har været en tur på garveriet med "frakken" inden den spadserer ud på marken igen smiley

  • #13   29. jul 2014 http://www.scanbelt.dk/Sider/lidt%20om%20l%E6der%20scanbelt%20shooster%20naver.htm

    Lidt go nat historie til Chase smiley spring evnt hertil , hvis øjnene bliver tunge undervejs smiley "Kan skindovertøj tåle regn?"


  • #14   29. jul 2014 Jeg forsøger at lære hver eneste dag, det jeg læste på omtalte link lærte jeg så intet af , uden dog at nærlæse alt, og det omtalte afsnit handler overhovedet ikke om at læder giver sig ved at blive vådt
    ...................................................................
    Kan skindovertøj tåle regn?
    Skind skal så vidt muligt ikke udsættes for regn, men det er dog kun defekte skind, som får varige skader af regn.
    Det er altid en god ide at imprægnerer skindovertøj, da det beskytter mod regn og snavs.
    Fugtigt skindtøj skal tørre på en solid bøjle ved almindelig stue-temperatur - aldrig varmere.
    Glat skind kan først tørres af med en blød klud.
    Ruskind bør kun børstes, når det er helt tørt
    ................................
    Og at svarer på et spørgsmål om læder uden at vide hvilken type læder der er tale om er helt umuligt kort og godt, også for fag uddannede
    Læder har 2 retninger , på den ene led kan det strække sig og den anden er rimelig fast , og på de billige produkter, forsøger man at udnytte KOEN så meget man kan så tit bliver det brugt på den forkerte led, eller ikke brugt samme skind på højre og venstre side ( Kik feks på ryggen om den er ens i struktur på højre og venstre side, det samme gælder dine sko)

    Med venlig hilsen
    Chase aka
    Skomagermester siden 1977
    Aka Oldermand i Jyske Skomagerlaug siden 1998



  • #15   29. jul 2014 "Utroligt at en ko ikke krymper når det regner ! " Rolig nu Chase smiley Det var mere som en "pedang" til din kommentar smiley Skomagermesteren ved formentlig også at skind & huder reagerer vidt forskelligt om det er før garvning eller efter ? Læderjakken der her er omtalt af trådstarter, er formentlig af typen "oksehud" og spalt af denne ?
    Med venlig hilsen Rubes S aka Medarbejder på lageret hos Carl Ejler Rasmussen & Co, Voerbjergvej 40 9000 Nørresundby ( i datidens daglige tale kaldet Huder & Skind ) fra 1976 til 1991 smiley ( Håber ikke du fik "narv" i pelsen nu Chase smiley ) Forsat god dag smiley


  • #16   29. jul 2014 1-1 smiley

Kommentér på:
Hvor meget giver en læder jakke sig?

Annonce