{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

König
König
Tilmeldt:
24. jun 2007
MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 132

Periodisk syn af motorcykler {{forumTopicSubject}}

Hvis man antager, at tekniske mangler bidrager proportionelt til antallet af trafikdræbte i EU - så syntes EU blandt mange tiltag, at man skal indføre periodisk syn på motorcykler samt at køretøjer som har kørt mange KM skal synes hvert år.

Ud af de 35000 (2009) trafikdræbte i EU antages det, at i 2,5% - 3,1% at tilfældene skyldes tekniske mangler ved køretøjerne.

Visionen er at få halveret de
trafikdræbte i EU inden 2020 og ovenstående er "blot" et delelement i planen.

Jeg tænker blot at det kommer til at koste en masse penge - selvfølgelig skabes der en masse arbejdspladser og måske falder antallet i Danmark med trafikdræbte, umiddelbart tror jeg det ikke !

Vi kommer selvfølgelig af med alle de larmepotterne på motorcyklerne herhjemme og vi straffer dem som kører mange KM lidt mere, med flere lovpligtige periodisk syn :


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Periodisk syn af motorcykler
  • #1   10. aug 2012 de har snakket længe op det i EU !!
    tror sku ikke det bliver til noget.
    Hvis det kommer har folk bare udst. og forgafler ligende som de så køre til syn med


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #2   10. aug 2012 Vi kommer kun af med larmepotterne i de par timer det tager fra man kører hjemmefra til man lander hjemme igen.

    Den der del af forslaget, har INGEN effekt, andet end at pumpe flere af vores surt sammensparede skillinger op af lommen på os.


  • #3   10. aug 2012 Kiosken ved siden af synshallen udlejer db killer :-). og der kommer penge i statskassen. I teorien. For mange vil droppe at have den gamle cykel stående som de alligevel næsten aldrig bruger, Og periodisk syn kan meget let være det dødsstød som gør at de ikke gider mere.

    Jeg ville nok kun have plader på en enkelt cykel, efter et sådant indgreb.


  • #4   10. aug 2012 de kunne os bare indføre i teorién til bil, lastbil bus mm. kørekort at være mere opmærksom i vigepligt overfor høj fart fra MC osv.. da rigtig mange uheld, er i kryds hvor vi er overset... det er der stortset ingenting af.. det giver allerede et par % mindre i dødsfald, som syn ikke ville gøre.

  • #5   10. aug 2012 håber sku ikke det bliver til noget. jeg har ikke noget imod periodisk syn men hvert år er fandeme for langt ude
    mon ikke også forsikrings selskaberne ville miste nogle penge. folk vil da sfmelde dere mc i vinter månederne da man alligevel skal til syn kan man da ligeså godt spare de penge eller er jeg gal på den.


  • #7   10. aug 2012 måske skulle de indfører periodisk køreprøve istedet evt hvert 2 år.........tror der er mange der ikke får lov at kører smiley

Kommentér på:
Periodisk syn af motorcykler

Annonce