{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

periodisk syn {{forumTopicSubject}}

så lige en fed artikkel på station2. det er omkring at man mener det er en god ide at selve bilisten også tjekkes en gang imellem for at mindske uheld. hva synes i andre om ideen.
http://station2.tv2.dk/article.php/id-17048239.html
synes selv det er helt i orden med alle de overseelser af MCer. og generelt folk der bare ikk kan køre bare lidt ordenligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  periodisk syn
  • #2   4. jan 2009 Yep, helt klart en skide god ide! Så længe det ikke bliver en form for plage/økonomisk faktor, men noget med, at man dukker op på en politigård, hvert fx. 5.-10. år, og tager en 20-30 minutters køretur med en sagkyndig...

  • #3   4. jan 2009 Magnus W: Der er da lige nøjagtig hvad der skal til få de dårlige billister soteret fra. Ældre mennesker på 80, mener jeg, ikke høre ikke hjemme bag rattet medmindre de 110 % forsvarligt kan føre køretøjet, hvilket en sagkyndig hurtigt vi kunne bedømme.

  • #4   4. jan 2009 ja kenneth. specielt de gamle. hader at skulle dytte af dem hele tiden fordi de ikk kan se sig for

  • #5   4. jan 2009 Bare nednu en måde at få fat i vores alle sammens surt tjænte penge For der da ingen der tror det ville blive gratis

  • #6   4. jan 2009 kanon idé

    så svært er en køreprøve faktisk ikke, men det får alligevel sorteret de værste fra, de gamle som ikke har overskud til at være 100 opmærksom på trafikken, som egentlig har nok i at betjene selve bilen

    jeg nævner i blandt min farmor, hun er 81, er faktisk frisk og rørig og holder hus og have på knap 1000kvm flot og ren, me jeg gik forbi køleren på bilen og vinkede da jeg passerede hende i et lydskryds, det opdagede hun ikke, til min store forbløffelse, siden da har jeg forsøgt at overtale hende til at hun skulle holde med at køre, hvis hun ikke ser mig fægtende med armene, hvordan skulle hun så se en cykel der kommer over for rødt længere væk

    har forgæves forsøgt at overtale hende til at sælge bilen til mig, så skulle jeg nok fragte hende hvor hun end lystede


  • #7   4. jan 2009 Sådan noget skal jeg hvert andet år smiley

  • #8   5. jan 2009 Henning det er meget muligt. Men det nytter jo ikke noget hvis hun ikke ser dig hurtigt nok når du kommer på din MC. Man skal jo ikke køre i traffikken hvis man er en tikkende bombe der kan være til stor fare for andre. Og desværre synes jeg for ofte man høre om ældre mennesker der køre ind i MC'ister fordi de ikke ser dem tidligt nok.

    Ældre mennesker kan sagtens være gode bilister, men derfor er det jo ikke sikkert deres sanser og reflekser kan følge med dem, og det er jo oftest det der er så svært at indrømme for dem.

    Jeg syntes det er en god ide. Hvis det kunne skabe færre ulykker ville vi måske skulle betale lidt mindre i forsikring og de penge kan man jo eventuelt bruge til den udgift der nu måtte være til disse checks.


  • #9   5. jan 2009 Jeg synes også det er en super idé, og som de nævner i artiklen så skulle det være hvert 10-15 år for privat bilister, og det kan vist ikke siges at være særlig belastende for menigmanden.
    Og på den måde ville man som mange andre også siger få pillet de allerværste fra som ikke hører til bag et rat...


  • #10   5. jan 2009 Jeg kunne godt tænke mig at se de samme personer der svarer her, svarer på samme spørgsmål når(hvis?) de selv bliver "gamle".

    I skal lige huske at kørekortet under alle omstændigheder skal fornys når i fylder 70.

    Hvorfor er det lige at alle problemer kan løses ved at hæve bødetaksterne eller indføre en brugerbetalt kontrol?
    Hvis der var en reel chance for at blive stoppet i en kontrol kunne det jo være det hjalp lige så meget.



Kommentér på:
periodisk syn

Annonce