{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.812 visninger | Oprettet:

michael j
michael j
Tilmeldt:
20. jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36

hvad kræver det at få en atv på nummerplader {{forumTopicSubject}}

hej mc galleri jeg kunne godt tænke mig en atv med nummer på men har lige nogle spørgsmål.
hvis jeg køber en kina atv kan jeg så få plader på den hvis ja hvordan ?
Og kræver det mc eller bil kørekort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kræver det at få en atv på nummerplader
  • #1   15. okt 2012 Det er kun godkendte modeller der kan komme på plader. Så langt fra alle kinamodeller kan.
    Og det kræver bilkørekort.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #2   15. okt 2012 okay har du nogle eksembler på hvilke der kan komme på plader eller hvordan jeg kan finde ud af hvilke der kan?

  • #3   15. okt 2012 Check på mobile.de eller på ebay.de og se hvilke der er på plader i tyskland. Det er de samme modeller du kan få på plader herhjemme. Evt. kan du også tjekke nogen engelske sider.

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #4   15. okt 2012 kan det ikk lade sig gøre at få sådan en lille 110 ccm på plader ?

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #5   15. okt 2012 kan sådan en lille en her ikke få plader

    http://www.scootergalleri.dk/marked/scooter/1155773-lifan_110_ccm_atv


  • #6   15. okt 2012 http://atvatv.dk/

    der skulle du kunne få svar på det meste..


  • #7   15. okt 2012 Hvis det er fordi du har en 110cm ATV og gerne vil have den billigt, lovligt på vej, tror jeg du skal droppe det. Der er jo en milliard regler og billigt bliver det nok næppe.
    Men du kan jo starte med at google det, og se hvilke forhandlere der sælger lovlige ATV'ere og så tage hen til dem og få dig en snak. Men at ombygge en alm. ATV tror jeg ikke kan svare sig. MEN MEN, jeg har ikke en selv, så jeg taler ikke af erfaring. men google eller en forhandler er måske et sted at starte.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #8   15. okt 2012 har søgt en helt masse på google og fandt kun en masse atv,er til 50,000 +/- men tænkte hvis man kunne købe en bette en til ingen penge og lave noget ordentligt lys på den så var det en fin måde at få en som start

  • #9   15. okt 2012 sådan som jeg læser det... så leder du efter en atv på plader til en 5-8000 kr..

    og dem der er godkendt til vejen koster ofte en del mere...

    og det kunne måske også være rart med en maskine der ikke går i stykker hele tiden.. smiley



  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #10   15. okt 2012 nicky det helt rigtigt jeg håbede man kunne købe en billig en til de små 3-5000 og så selv lave lys osv. og så køre til og fra skole på den om den går i stykker hele tiden så laver jeg den bare igen ( elsker at rode med sådanne ting).
    Men kan ikke rigtig finde ud af hvilken der er godkendte til plader


  • #11   15. okt 2012 (link fjernet)

    det her er lige det bedste bud jeg er kommet frem til...

    og skal det være en ny er det en helt anden pris...

    personligt ville jeg ikke overveje en der ikke kunne følge med trafikken på hovedvejen (100 kmt)


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #12   15. okt 2012 ja det lige i overkanten for mig smiley derfor jeg håbede det kunne gøres på den anden måde.
    Men lige til noget andet ligger de i samme forsikrings pris som biler eller er der stor forskel på det ?


  • #13   15. okt 2012 det jeg lige kunne komme frem til er at det ca. følger priserne på en mc... dvs for dig skal du regne med en 1500-3000 kr for en ansvar... kasko vil ikke være muligt... og så lige vægt afgift på 600-1200 kr oven i...

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #14   15. okt 2012 okay det ikke så slemt men jeg må have ringet rundt.
    men kan en syns hal ikke svare mig på det med at få plader på sådan en billig skod atv ?


  • #15   15. okt 2012 Måske er det nemmere at få den indregistreret som traktor?
    Men spørg dog på atv forum som Nicky linker til!



  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #16   15. okt 2012 skriver også der inde det var bare hvis en syns hal kunne svare på det ville jeg bare gå der ned.
    men hvis den bliver indregistreret som traktor må den vel ikke køre de 80km/t


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #17   15. okt 2012 jeg kan ikke finde noget link til forum på www.atvatv.dk

  • #18   15. okt 2012 http://lmgtfy.com/?q=atv+forum

  • #19   15. okt 2012 Traktor = 30 km/t hehe Havde du ikke kørekort?

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #20   15. okt 2012 jo det var det jeg ikke kunne forstå smiley
    så kan jeg ligeså godt køre min scooter smiley


  • #21   15. okt 2012 Du skal bruge et COC-Dokument for at kunne indregistrere en ATV, og køber du en uden lys og diverse ting, så har den med garanti ikke sådan et dokument.

    Og uanset hvad, så skal du jo betale afgift på ATV´en for at få plader til den, så den der er til salg til 10.000 er et meget godt bud på det billigste der nok kan opdrives.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #22   15. okt 2012 okay tak for alle svarende jeg vil så begynde at spare lidt mere op så jeg kan få en smiley

  • #23   15. okt 2012 Traktor er kun en mulighed hvis man er erhvervs drivende bonde ...

    Der skal udover korrekt lygteføring ( det er meget få atvér som har godkendte lygter) være en godkendelse til brug på offentlig vej. kan ikke huske navnet, men ved at det koster kassen.

    Derudover er det helt hen i skoven at sætte plader på en lille kina maskine, som slet ikke kan holde til at køre 60km/t på asfalt ½ time i træk.

    Den til 10k er også en dødssejler. en lille atv med plader i en rimelig kvalitet koster +30k, så kan den holde, men er stadig slet ikke rar at køre på, Den køre konstant med max rpm og støjer af h til. er alt for langsom til alm trafik. og alt for anstrengende at køre, dels pga at den er for lille og dels at aksel afstanden er så kort som den er.

    Ind på marken med den, og tá 45eren på vejen, det er meget bedre smiley


  • #24   15. okt 2012 jeg mener at de billige 2 takts koster en krig i grønne afgifter , så hold øje med det inden du køber.

  • #25   16. okt 2012 Mange atv'ere sælges i dk som offroad atv'ere og leveres uden COC dokumenter - altså uden mulighed for efterfølgende indregistrering.

    Jeg har lige købt en Linhai Yamaha IRS 400 i Sverige og har fået alle dokumenter med langt billigere end 3 af de danske forhandlere var villige til at sælge en offroad model til. Jeg kunne uden videre få nr.plader til den hvis det var det jeg ville.

    Se dig godt for og søg info på nettet inden du vælger en ATV fra Kina - kun meget få fabrikater og modeller er bygget til at kunne holde i længden.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #26   17. okt 2012 nej det fandt jeg også frem til thomas men har droppet det igen da jeg kan høre jeg ikke kan finde noget med plader til 3-4000 så det er her med et udsat projekt smiley

Kommentér på:
hvad kræver det at få en atv på nummerplader

Annonce