{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Frederik B
Frederik B
Tilmeldt:
9. jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

God begynder cykel? {{forumTopicSubject}}

Der er nu ikke mere end lidt over et år til det er min tur til at blive 18!! Og jeg er selvfølgelig i fuld gang med at sparre op til min første motorcykel!! smiley
Meeen, da jeg slet ikke kender til det endnu, vil jeg høre hvad i mener man burde starte ud med? smiley
-Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God begynder cykel?
  • #1   9. jun 2013 En Honda CBF 125 ville være et godt bud. Den koster fra ny 25000, hvor du har 3 års garanti, du er sikker på skidtet virker (mere end hvis du køber en brugt cykel et sted).
    Den går langt på literen, meget langt.
    Den er let at køre på da den ikke vejer så meget, og så er det generelt bare et godt sted at starte.
    Den kan cirka rende de 120, hvilket jo er mere end rigeligt på de danske veje, det er self ikke optimalt at køre på motorvej med "så lille" en cykel, men det er jo heller ikk særlig sjovt, det er jo de små snoede veje osv der er sjove - hvert fald efter min mening smiley


  • #2   9. jun 2013 En mc på 125cc og med maks 15hk. Bare for at slå det fast fra start smiley

  • #3   9. jun 2013 Nemlig, hvilket cbf'eren har smiley


  • #4   9. jun 2013 Personligt mener jeg du skal beholde den speedfighter du har på dit billede til du er 20, og så først der få en mc, med max 48hk (da du kan få A2 kort der), Det åbner op for et hav af muligheder indenfor gode begynder cykler, GS 500, ninja 250/300, CBR 250,.... smiley

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   9. jun 2013 Ander Bonde:
    Du ga mig et chok med de 25000 da jeg troede der stod 250.000! smiley
    Men det er da en forholdsvis billig cykel, men hvordan holder den så i længden?
    Og hvor længe er det man skal have kørt på en 125cc før man kan opgradere det til noget sjovere? smiley


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   9. jun 2013 Elias:
    20 år!
    Jeg synes at det er svært bare at væntet til jeg bare bliver 18!! smiley
    Men jeg kan jo altid bare arbejde mig op fra en begynder cykel til noget lidt sjovere smiley


  • #7   9. jun 2013 Kan kun sige gode ting om Honda CBR 125, den har et lidt mere sporty look, og en lidt kraftigere motor.

  • #8   9. jun 2013 Nej kun 25.000 smiley
    Du kan opgradere til A2 som Elias skriver, når du bliver 20! hvor du så må køre motorcykler med op til 48 heste smiley
    jeg har ikke selv en cbf 125, men har kigget meget på sådan en fordi min ven lige har reserveret en til når han får kortet om en måneds tid. Men en anden ven som har haft sin siden 2011(en ældre model) har den stadig den dag i dag, og synes det er en fed cykel!


  • #9   9. jun 2013 Sandt mikkel, men den koster så også en hel del! smiley Tror den står i 38.000 fra ny. lidt meget for en motorcykel hvis man kun er 18 ^^

  • #10   9. jun 2013 Jeg tror også bare generelt det er en god idé at starte småt Frederik. Så du får noget erfaring osv!

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #11   9. jun 2013 Koster det noget at opgradere fra 18 års kørekort til a2?

  • #12   9. jun 2013 tror bare du skal betale for en køreprøve smiley Meeen der kan sikkert nå at ændres mange ting inden da!

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #13   9. jun 2013 Ja sikkert smiley
    Men når jeg så fx. har købt en Honda CBF 125, hvor mange penge kræves der så til forsikring og alt det der der skal være i orden? smiley


  • #14   9. jun 2013 Det kommer jo an på hvor du forsikre din cykel. Jeg har selv ved tryg forsikring, og jeg giver 4000 om året for min. Kunne godt forestille mig at en cbf 125 er billig i forsikring da den ikke er større. Men det må du lige høre nogle forskellige forsikrings selskaber om smiley

    Men "alt det andet der skal være i orden" er jo selvfølgelig også udstyr, det må du endelig ikke gå på kompromis med! Men der kan du godt være heldig at få både hjelm, jakke, bukser, handsker og støvler for under 10.000. Min kammerat fik et tilbud på 7000 for alle dele, det hele i lædder! smiley


  • #15   9. jun 2013 ville sige 2000-2500 om året i forsikring for en CBF 125 hvis du bare skal have ansvar, hos mondux

  • #16   9. jun 2013 Gå uden om forsikringsselskabet Mondux..

    Men jeg betaler 3100kr for min gs500f hos GF forsikring. Det er kun ansvar - så din burde være noget billigere hvis su vælger en Honda cbf 125 smiley
    Hos GF er selvrisikoen ved ansvarsforsikring kun 500kr! Også dejligt smiley


  • #17   9. jun 2013 Betaler det samme som Tobias hos gf for en gs500 smiley uden kørselserfaring smiley

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 293
    #18   9. jun 2013 Jeg lavede lige en hurtig beregning hos GF forsikring.

    Postnr. 8000 (et af de "dyre" postnumre mht forsikring)
    Mærke og model:Honda CBF 125
    Motorstørrelse: Mindre end 175 ccm
    Antal Skadefrie år: 0


    Pris for Ansvar: 1572 kr årligt med selvrisiko på 500 kr

    Pris med kasko uden vinterdækning: 2670 kr årligt med selvrisiko 4833 kr.

    Pris med ansvar og vinterdækning: 3071 kr med selvrisiko 4833 kr


  • #19   9. jun 2013 Har selv købt en derbi senda baja 125 sm. Den kører Brandt godt og ligger godt på vejen. Også lyder den ikke som en forvokset knallert. Jeg er selv 196 høj og vejer ca. 90 og føler mig rigtig godt tilpas på cyklen smiley
    Gir 1800 i forsikring hos gf og den kører ca. 27 km/l så det er en billig satan og nem at skrue på og skille ad smiley


  • #20   9. jun 2013 dyrt :), min kæreste betaler 2400 kr i ansvar hos mondux for en gs 500 f..
    mondux er et rigtig fedt selvskab for unge.


  • #22   9. jun 2013 Elias: det er ikke dyrt - men bare dyrere end mondux.
    Måske er mondux billigt, men det er et super dårligt selskab. de er ikke meget for at give forsikringspenge og har været dømt tilbage i 2008 for noget halløjsa hvor Finanstilsynet (mener jeg det hedder) havde dem i kiggerten - hvilket ikke er så godt.
    Men ja, hvis man er ligeglad med om de vil hjælpe en når uheldet rent faktisk er ude, og man bare vil have en villig forsikring, så er Mondux da det rigtige valg smiley


  • #23   10. jun 2013 Elias: skulle give,1900 hos mondux og det var uden stempelafgifter. Er 19 år og har nul anciennitet så er fint tilfreds smiley

  • #24   10. jun 2013 Der vil altid være nogen der har en dårlig dårlig erfaring/historie med et selskab, sådan vil det altid være! Ligesom der er nogen der synes kawasaki/suzuki/yamaha osv er noget skrammel af samme årsag! smiley

  • #25   10. jun 2013 Anders: det er rigtigt - men nu er Mondux et selskab som er hadet af mange. Du kan ikke sammenligne det på den måde som du gør. Se bare deres trustpilot. Og som jeg nævner har de også været dømt i 2008 - det siger også lidt

  • #26   10. jun 2013 Men selvfølgelig er der også nogle som er tilfredse - der findes jo også få pragt historier smiley

  • #27   10. jun 2013 tog lige et kig på trustpilot ja.. deeeet er ikke ligefrem positivt! smiley

  • #28   10. jun 2013 Nej - så tør ikke selv tage chancen smiley

Kommentér på:
God begynder cykel?

Annonce