{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

God Begynder cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny i denne verden, og kunne godt bruge lidt info omkring hvad en god begynder cykel er.

Selv kigger jeg på GSR600 og z750.

Er det helt i skoven?

kom gerne med bud og som evt kan hjæpe mig med at finde den helt rigtige maskine.

skal også kunne køre gode lange ture, da jeg har venner og bekendte over hele landet.

håber at få nogen gode input smiley


"Det er selvfølgelig det store kort jeg har"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God Begynder cykel?
  • #1   4. nov 2013 Prøv at skriv : god begynder cykel i forums søge felt smiley der finder du svar på dine spørgsmål.

  • #2   4. nov 2013 Lige netop Daniel.. Og jeg vil vædde med at de svar, du finder, kan overføres på netop din person smiley

  • #3   4. nov 2013 Det har været oppe og vende rigtig mange gange, og der er kommet cirka samme svar hver gang smiley
    Lad mig opsumere kort for dig: Prøv en masse cykler, se hvad der falder i din smag!
    Men nej, de to du nævner er bestemt ikke dårlige cykler smiley Der er rigtig mange der har haft gode oplevelser med begge, især z750'eren smiley


  • #4   4. nov 2013 Hvad stil er du til. Skal der være noget power, eller vægter du mest "bare" et kunne trille en tur, på de lokale landeveje? Tænker du allerede nu på, at du godt kunne tænke dig at køre lange ture, eller måske ud på en racerbane?

    Og så er der det med økonomien. Er money no objekt for dig, eller hvordan? Hvad prisramme, sagt med andre ord?


  • #5   4. nov 2013 Tjek forsikringen... Jeg skulle gi' 2.000+ mere pr. år for Kawa'en (Ikke at jeg nødvendigvis havde valgt den i stedet, hvis forsikringspriserne var ens).

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #6   4. nov 2013 Bedre bud end denne her er vist svært at finde..ihvertfald hvad angår pris, kvalitet og performence.

    (link fjernet)



  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #7   4. nov 2013 hornet hornet hornet smiley

  • #8   5. nov 2013 Enig med Henning. En Hornet er god at køre på, hurtig, kan købes billigt og den er ikke dyr i forsikring. Det bliver absolut ikke bedre smiley Jeg er dog lidt upartisk, da jeg selv har kørt Hornet siden 2005 og har en til salg lige nu.

  • #10   5. nov 2013 Hej Rasmus.
    Det er ikke fordi folk ikke vil hjælpe. - Men der er ca. 5 "god begynder cykel"-indlæg om ugen. Derfor tror jeg det er en god idé at søge lidt på siden, og se hvilke svar andre har fået. smiley

    Med det store kørekort har du rigtigt mange valgmuligheder. Især fordi der er meget konkurence mellem cykler i prisklasse med dem du nævner. Og dermed også kan finde noget til en fair pris. smiley

    Men inden vi kan komme nærmere nogle muligheder skal du sprøge dig selv om følgende:
    Hvilken stil? Racer (med kåbe), StreetFighter (uden kåbe som eks. Z750, Motard, Enduro, Toruing osv.
    Hvad må det koste? - Der er altid én der er en tak federe, men 10.000,- dyrere.
    Hvor stor er du? (Vægt/højde?)
    Kørselsmønster? Race på de små snoede landeveje, motorvejslangtur, bykørsel?

    Når du har tænkt lidt mere over hvad du egentligt er til, og hvad du skal bruge den til, er der nok mange der har gode forslag. smiley


  • #11   6. nov 2013 Nemlig. Tænk et skridt længere, end "bare" to hjul og en motor, som ikke er for voldsom og tung. Uden at have prøvet den, så er der jo de kendte allroundere, som Suzuki Bandit 600, Yamaha XJ 600, den lidt dyrere Yamaha Fazer 600.

  • #12   6. nov 2013 Jeg vil også slå et slag for Yamaha FZ6.
    Jeg købte den selv som første maskine for lidt over 1 år siden, og det har været en rigtig god køremaskine smiley
    Komfortabel nok til længere ture, men med 98HK synes jeg bestemt også den har været kvik nok.
    Min er så godt nok til salg nu her - ikke fordi den skal skiftes ud, men fordi jeg af økonomiske årsager lige skal have et års tid uden MC (snøft) ..
    -Men som de andre siger, så er det med at komme ud og prøve nogle forskellige.

    Nu kan jeg se du bor lidt langt væk, ellers havde du været velkommen til at trille en lille tur på min.


  • #13   7. nov 2013 .. Eller har man ikke brug for "andet" end hygge, transport, pålidelighed og en lethåndterlig maskine, så er en maskine som min egen et sikkert hit;-)Kardan, V motor og afslappet stil, med lille Virago 535 smiley

Kommentér på:
God Begynder cykel?

Annonce