{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Min første motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hey drenge!

Jeg skal til at investere i min første motorcykel! Shit man.

Har fået en del erfaring grundet af cross i 3 år, og har kørt på min papas Suzuki DR650.

Har kigget på følgende MC:

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/139032-honda-cb-550--bobber

Jeg sys' selv at naked bikes/cafe racers/bobbers er fede og rå, men jeg ville hverken ha' tiden eller pengene til at selv at bygge en op fra en bunden.

Men denne Honda er en gammel sag! Honda CB550 f 1975, er den nem at skaffe reservedele til? og er det en stabil cykel? og 25000 km er da ikke ret meget i forhold til alderen?

Hvor meget motorcykel (m.afgift) får jeg for 10.000-15.000kr?

Mvh. Mark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første motorcykel
  • #1   7. aug 2013 Ingen cykler på MCG runder nogensinde 30.000

    Ironi kan forekomme


  • #2   7. aug 2013 du kan få dem fra 1100 og ned efter..se bare min 1100..

  • #3   7. aug 2013 men hvorfor 2 emner om det samme ?

  • #4   7. aug 2013 Dean.
    - Det var nok ikke med vilje han oprettede dobbelt-emne

    Jeg tror ikke du skal være bange for at købe en ældre MC, hvis den ellers lyder sund, og kører fint. Dog skal du ikke tro på de 25000 km. Det er yderst urealistisk. smiley
    Tag derimod én som ved en del om MC'er med ud og se på den, og vær sikker på der ikke er fejl/mangler eller defekter på den.

    Ellers, så købMC-tøj og kom d og nyt det smiley


  • #5   7. aug 2013 det er fin, ud og trille en tur på den!

  • #6   7. aug 2013 Jeg ville måske være lidt nervøs for malingen/lakeringen. Det ligner umiddelbart at den bare er sprayet ind fra top til bund med mat-sort spray.... Er det tilfældet vil det nok ikke holde i længden.

    Men det kan jo også være lavet ordenligt smiley


  • #7   7. aug 2013 Hørt. Spray lak og du vil kaste op . Dog ikk sikkert det er smiley

  • #8   7. aug 2013 Noteret - må jeg forhøre mig sælger om.

    Er Honda CB550f generelt er en driftsikker maskine? en der kan starte hver dag?


  • #9   7. aug 2013 Af hvad jeg har hørt. Har læst meget omkring dens storebror 650, og det er umiddelbart små ting der kan være. Men lyt til motoren og tag en go tur smiley tjek evt modellen igennem google, der står nok en masse smiley

  • #10   7. aug 2013 Honda skal du generelt ikke være så bange for. Hvis den lyder sund, køre godt og ikke bruger olie ( ryger sort ) så er motoren nok god nok. Hvordan ombygningen er på den du har fundet kan du kun finde ud af ved at kigge den godt igennem..

    Ville heller ikke rigtig tro på de 25.000 km. Så havde den nok stået org. og ikke til at betale.


  • #11   7. aug 2013 hej mark .der er en cb500 til salg her i forummet fra 96 årg der for du en fin mc til pengene

  • #12   7. aug 2013 Hvis du vil ofre lidt mere kan du få en bandit 600 , jeg har selv givet 20 tusind for min den var i god stand .
    Kig på den


  • #13   7. aug 2013 ser fin ud.. og så har den kun kørt 675 km om året, mvh hc det var sku ikke meget. gi gas.. mvh hc

  • #14   7. aug 2013 CB four modellerne er alle gode, driftsikre modeller. Du skal dog være opmærksom på at 4 cylindere altid er mere besværligt end 2. Ikke fordi at det er mere indviklet, men det tager længere tid at synkronisere/rense kaburatorer, indstille ventiler renovere motor osv osv. Des flere dele der er, des flere ting kan også gå i stykker.

    Ikke at du på nogen måde skal være bange for at den ikke er driftsikker, for det er de gamle Honda'er. Men når der skal pilles lidt, så tager det lidt ekstra tid.


    Derudover så er min personlige mening at bobbere skal være 1 eller 2 cylinderede. CV four motorene er meget jævne, hvilket jeg personligt ikke syntes passer til bobber stilen. På dem skal der være en mere rå lyd hvor man kan høre hver eneste takt og ikke en lyd der kunne komme fra en Yamaha R6 smiley
    Men det er selvfølgelig bare min helt subjektive mening smiley


    I bund og grund kan man ikke gå galt ed en 550 Four, hvis motoren er sund smiley


  • #15   8. aug 2013 Her er den original
    (link fjernet)


Kommentér på:
Min første motorcykel

Annonce