{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.202 visninger | Oprettet:

Min første motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg skal købe min først motorcykel (på arbejd, hyggetur, racebane).

Jeg har kigget på følgende modeller:

Honda CBR 650 F
Yamaha FZ6-S2
....?

Min krav er den skal have ABS, og har fået af vide min første motorcykel må maks have 100hk.

Der udover skal jeg finde god udstyr:

Hjelm -> AGV Corsa R Hjelm ????
Airbag jakke -> Spidi Neck Dps Airbag Vest ???
+ en tekstil dragt ???

Håber nogen der kan hjælpe, sommeren er snart her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første motorcykel
  • #1   23. apr 2017 Hvorfor må den Maks have 100 hk?

  • #2   23. apr 2017 Ang hjelm så tag ud og prøv nogen forskellige.
    At hjelmen sidder ordenligt og passer til din hovedform er vigtigere end mærke og model.
    Det med de maks 100hk forstår jeg ikke.
    Som beklædning havde jeg valgt noget tekstil med goretex eller lign i hvis du vil pendle på arbejde.


  • #3   23. apr 2017 Synes det er en fin holdning at starte med maks ca. 100 hk

  • #4   23. apr 2017 2-delt læderdragt

  • #5   23. apr 2017 Omkring hk bestemmer du vel selv?
    Min har 175. Fornuftigt? På ingen måde - men det er min drømmebike - men kørte skam fornuftigt det første stykke tid så jeg lærte den at kende.


  • #6   23. apr 2017 Der er skam også mange fine cykler med op til 100 hk. Undrede mig bare over hvorfor den Maks må have 100 hk. Ifølge hans profil er han 29, men ved da selvfølgelig ikke hvilket kørekort han har eller om hans forsikring stiller dette krav.

  • #7   23. apr 2017 Tænker bare at det er et råd han har fået?

  • #8   23. apr 2017 Men angående cykel. Prøv 123mc og søg på cykler der falder i din smag. Også er det bare ud og prøve. Og købe den du har det bedst på og har råd til. Angående tøj og hjelm. Find en forhandler nær dig, også ud og prøve. Hjelmen skal passe til dit hoved.

  • #9   23. apr 2017 Skal det være 4 cylinder?

  • #10   23. apr 2017 Tak for alle svar,

    Jeg er blevet anbefalet kun kigge efter MAKS 100hk, jeg havde kigget på en ducati 899, men har hørt den er sindsyg hurtigt, og farlig som første motorcykel! Jeg kører på motorvej hverdag ca. 5km hver vej!

    Jeg er 33 år og overholder som regel alle færdselsregler, men jeg er bange for hvis man pludselig bliver overstyret af sin følelser og giver den gas, så flyver den hurtigere end man kan styre den.

    Jeg har motorcykel kørekort (A) og er blevet vild med den her:
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/ducati/899-panigale/til-salg/138142


  • #12   23. apr 2017 Du kan også miste hæmningerne med 100 hk. Køb den cykel du har råd til og tiltaler dig mest. Fyr den af hvor forholdene tillader det og kør ordentligt hvor de ikke gør.

  • #13   23. apr 2017 Jeg ser intet problem i at købe den Ducati, hvis du vælger at få den droslet lidt ned. Så har du en cykel, der både styrer og bremser helt fantastisk! smiley

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #14   23. apr 2017 En Panigale er en fed fuldblods racer, og du styrer selv hvormange af de 148hk du vil bruge. Men det er også en meget "kompromis-løs"cykel så før du binder dig på en evt. Leasing aftale er det vigtigt at finde ud af om du kan holde ud at sidde på den i forhold til din ryg/knæ og vægt på håndleddet på lidt længere ture. Det skal helst være en fornøjelse at køre smiley

  • #16   24. apr 2017 Hej,

    Tak for alle svar,

    Jeg har søgt "Ducati my first bike" på google, og folk har ikke anbefalet den grundet hastighed på motorcyklen.

    Men jeg må lige overveje Ducati, da den koster dobbelt så mange penge som de andre jeg har kigget på, men hold kæft de ser vild ud!

    Hvad synes I ellers om de modeller jeg har nævnt, de har også ABS bremser.
    I har nævnt om jeg kan holde ud af sidde på en Ducati, er det fordi man sidder meget anderledes på Ducati end andre motorcykler?

    Jimmi, hvor kan jeg se den du snakker om til 180.000kr.




  • #17   24. apr 2017 Du sidder generelt meget sammenbøjet og forover lænet på racercykler i stil med duc'en. Om der så står noget andet på tanken er et fedt. Ud og prøve. Find den du bedst kan lide og har råd til. Det samme gælder med personligt udstyr.

  • #18   24. apr 2017 Suzuki Sv 650s

  • #19   24. apr 2017 Ud og prøv de forskellige MCer - det er meget forskelligt hvordan man sidder på dem, og du skal finde en du selv har det godt på.

    Mht HK, så respekterer jeg bestemt at du ikke vil vælge en alt for "vild" maksine til at starte med, men med det sagt kan alle MCer koste kortet meget hurtigt og om det er 100 eller 150HK går ikke den store forskel på det - det vil i langt højere grad afhænge af hvordan hastigheden føles på de enkelte MCer.


  • #20   24. apr 2017 Det lyder som en god ide, komme ud og sidde på nogle motorcykler først, og bagefter vurdere hvilken jeg vil ud og prøvkører.

    Suzuki Sv 650s er meget gammel model, de fleste har kørt mange km på dem?


  • #23   24. apr 2017 jimmi det er ikke en 899 smiley jeg kan ikke lide udseende med en cirkel lygte, jeg er mere til dem der ser racer ud. Jeg har hellere ikke forstået hvordan man kan kører hurtigt på sådan en med al det vind modstand man får?

  • #24   25. apr 2017 Nogen der kan forklare mig hvor meget jeg skal betale på den her leasingaftale?

    https://www.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/ducati/annonce/erhverv/36069500-899-panigale#image-173662652



  • #29   26. apr 2017 # 28 Hverken Hondaen eller Yamahaen du skriver om i dit første indlæg er supersport cykler.

    Hvis du kun vil have en R maskine, så kan du roligt glemme alt om de to modeller. De er sportstouring maskiner.

    PS: Det lyder som om at din bekendt mener, at alt andet end en R6'er er lort. Ikke just den smarteste person at drøfte køb af mc om. Det svarer til at han ejer en personbil af mærket VW og synes at BMW er lort. Han giver ingen mening.


  • #30   26. apr 2017 En bekendt mener de her motorcykler er dårlige fordi,

    nr 1 falder hurtigt i pris.
    nr 2 er ikke en rigtige race motorcykel.

    Han mener også ABS er ligegyldig men det er vigtigst for mig.
    Han mener Ducati er noget lort, men han synes hans yamaha r6 er det bedste!


  • #31   26. apr 2017 Mathias, det var også det jeg tænkte, at han synes alle 3 motorcykel er dårlig og ABS var dårlig, han sluttede med han vil sælge hans MC fordi han vil købe en både.

    Den har kun kørt ca. 7000km og han har haft den i 4 år.


  • #32   26. apr 2017 # 31 ABS er ikke en dårlig ting - tværtimod, så gå du bare efter det, hvis du er mest tryg ved det.

    Der er mange mærker og modeller. At spørge, hvilken mc man skal købe, ud fra andres erfaringer/holdninger, er det samme som at spørge, hvilken livret de har - man bliver aldrig klogere på, hvad man skal have til aftensmad.

    Det er dig, der skal køre på mc'en, så du skal sætte dine egne individuelle krav, som du allerede har gjort. Dernæst ud til nogle forskellige forhandlere og prøve nogle cykler. Du kommer til sidst til et punkt, hvor du ser en mc, hvor du tænker: FED MC, den nupper jeg! - Og så er det ligemeget, hvad andre måtte mene om den cykel, hvis du er tilfreds. Gå på youtube. Google nogle modeller. Se youtube tynd angående cykler. Du skal nok finde ud af, hvad du kunne tænke dig.

    Held og lykke med købet. Du går ikke glip af noget endnu. Vejret er indtil videre stadig helt til grin: masser blæst, masser regn, masser kulde, og masser nattefrost.


  • #34   27. apr 2017 Indtil videre er jeg vild med den her:
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/ducati/899-panigale/til-salg/138142

    Men jeg skal self ud og prøve den inden jeg beslutter mig, men jeg tror jeg leaser den, er der nogen der har styre på det, hvor meget jeg kommer til at betale i løbet af de 36 måneder?



  • #36   30. apr 2017 Hej. Jeg har kørt en del km.på Yamaha fz6 s rigelig kraftoverskud.Meget nem og villig mc. Det skal dog arbejdes lidt med den under kraftig acceleration. ps.har en rigtig fin en til salg. Men den er uden abs.

  • #37   30. apr 2017 Jeg kigger på Ducati 959, som jeg regner med at importere fra Tyskland! Jeg er vild med udseendt.

Kommentér på:
Min første motorcykel

Annonce