{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.087 visninger | Oprettet:

Forsikring fra 6.900 til 10.300 {{forumTopicSubject}}

Har du slugt søm ved Topdanmark?
Har betalt 6.900 i årlig forsikring på min Kawasaki 1200 ZRX. Nu har jeg købt en Kawasaki 1400 GTR. Ny årlig forsikring 10.300!
Hvad bilder de sig ind?
(Har aldrig haft skader, er elite med bil, har indbo,ulykke, fritidshusforsikring ved selskabet)
Nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring fra 6.900 til 10.300
  • #2   5. sep 2013 Virkelig underligt, jeg kunne forstå hvis du havde skiftet til en supersport, men du går jo bare en smule op i kubik og får en kåbe på. Skift selskab, det havde jeg gjort. Men jeg undersøger nu altid prisen inden jeg skifter cyklen ud med en anden.

  • #3   5. sep 2013 Ansvar er vejen frem...

  • #4   5. sep 2013 Jeg ville ikke nøjes med ansvar, hvis jeg havde en motorcykel der havde kostet mig over 50.000.

  • #5   5. sep 2013 Hvorfor undersøger du ikke priserne før du køber.

  • #6   5. sep 2013 Mon ikke det er fordi det er dobbelt op på ny prisen?

  • #7   5. sep 2013 Tak til Danni .. ved Kawasaki forsikring er det væsentlig billigere - men som jeg forstår det skal motorcyklen finanseres gennem Kawasaki finans.
    Til Steffen h: Ansvar er ikke nok.. Kører rundt i Europa hver sommer. Polen, Tjekket, Ungarn etc. så uden kasko er 'no go'.
    Til Tommy: ... Regnede med at mit forsikringsselskab gerne ville beholde mig som kunde.
    Andre forslag modtaget gerne.


  • #10   5. sep 2013 Med så stor og dyr en motorcykel er det vel fair nok den skal stige i pris. Hvis bare du lægger den ned og skjoldene flækker, så løber det da op i nogen 1000kr. Og kører man galt er den dyr at reparere, og især ved totalskade/tyveri.

  • #11   5. sep 2013 Ring til 10 forskellige forsikringsselskaber og få dem til at give dig et nyt forsikringstilbud. Der burde være penge at spare hvis du samler alle forsikringerne.

  • #12   5. sep 2013 Mondux
    ETU


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #13   5. sep 2013 Nej, der er ingen binding ift. forsikring og finansering - altså et krav!

    Og forøvrigt er det ikke Kawasaki - det er qbe lloyds forsikring som står for den del.
    Du kan kontakte Sabina Zaki Alberts på tlf. 33 45 03 95 og fortælle, at du har en GTR 1400 - og prisen ligger i størrelsen af dkr. 5.105,- årligt kasko - minus kørsel december, januar og februar.

    smiley


  • #15   5. sep 2013 Jeg købte min tls i foråret. Topdanmark, som jeg har været forsikret i siden jeg var 18 (nu 32) og aldrig har haft skader, ville have 8900 for tl'eren hvor jeg før betalte 3200 for min vf'er. Der er kun forskel på ca. 30 hk på de to maskiner. Jeg skiftede til mondux.dk og betaler nu 3700.

  • #16   5. sep 2013 Ring til dem.... Jeg har også min der... giver 6000

  • #17   5. sep 2013 Jeg lytter og læser............ Fantastisk med de gode input....

    Ved Topdanmark har det været incl Dansk Autohjælp og MC touringnyt... men det kan jo bare tegnes selvstændigt. (har været glad for begge dele)

    Har lige udfyldt www.findforsikring.dk som giver 3 tilbud med komplet forsikring... vist nok. Har ingen erfaring med det.


  • #18   5. sep 2013 Hej. Jeg er 25 år og har kasko på min R1'er fra 2007 hos Mondux. Betaler 7800 årligt dog med den højeste selvriskiko på 10.000 kr.

    Kræver dog 5 år acenitet.


  • #19   5. sep 2013 minus kørsel december, januar og februar.

    og tillykke med den nye MC smiley


  • #20   5. sep 2013 jeg giver 5800 ved topdanmark for min zzr 1200

  • #21   5. sep 2013 forvent aldrig at topDK vil beholde dig som kunde , de havde den frækhed
    1 at kræve en præmie på 9500 i ansvar min gamle toyota da jeg fik den på trods af jeg havde haft sportscykler hos dem i 9 år (for 5k med kasko)

    2 , da jeg havde den frækhed at få stjålet et køretøj (mc) der var forsikret hos dem , der var de ikke sene til at kræve selvrisikoen + præmiestigningen pr girokort før nogen havde talt med dem på trods af politiet havde taget et par unge gutter på den + de mente at jeg selv skulle sørge for transport af køretøjet til værksted smiley


  • #22   5. sep 2013 konklusion = forsikringer ? et nødvendigt onde

  • #23   5. sep 2013 @gtr.

    Har du erfaring med hvordan Lloyd agere ved skade ??


  • #24   5. sep 2013 Alka forsikring der har jeg min cbr 1000 rr til 6300 det er billigt

  • #25   5. sep 2013 Enig med GTR, godt selskab, jeg betaler 5.200 fuld kasko på min 1100 XX Blackbird. Det eneste minus jeg har skulle så være de høje selvrisiko på 10.000 DKK

    Jeg spurgte i år efter kørt skade frit på min mc i næsten 2 sæsoner og elitebilist ved et andet selskab, om jeg kunne forhandle ny pris, dog størst interesse i at
    selvrisikoen gik ned, 7, 9, 13 hvis uheldet skulle være ude. Men fik et blankt nej, dette var prisen, mellem linjerne "hvis du ikke er interesseret, find et andet selskab" men med meget høfligt skrevet og hurtig respons på min forespørgsel. Ellers kun positivt fra dette forsikringsselskab.

    Og da jeg fik min forsikring var det incl dansk autohjælp, men kun indenfor de danske grænser.

    Off topic, spurgte om de dækker evt skade på mc ved kørekursus, men fik at vide, slet ikke udenfor Danmarks grænser, og stadigt hvis afholdt i DK så skulle jeg spørge og give en del info ang dette kursus, og stadigt ikke sikkert at dr skulle dænke. Ogdå lidt minus som jeg ser det.


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 23
    #26   5. sep 2013 Forrige ejer af min Kawa fra 07 (forsikret gennem QBE/Lloyds) fik dækket skader i størrelsesordenen +40k efter et solostyrt ved lav hastighed. Der var absolut ingen problemer med dem!
    Jeg valgte derfor også QBE og betaler ca 5000 årligt ansvar+kasko, hvor Codan, Topdanmark osv lå i omegnen af 15k. Jeg er 28.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #27   5. sep 2013 @Brian S: Nej, jeg har aldrig haft skader og håber ikke at jeg får det! Har søgt på nettet ift. "hændelser ift. forsikringsskader med QBE" og ikke fundet nogle bloddryppende historier....

    QBE anvendes af mange forsikringsklubber/mærkeklubber.


  • #28   6. sep 2013 Ring til dem og spørg om de i det hele taget er interesserede i at beholde din forretning. Er de IKKE det så find noget billigere, men vær lige meget opmærksom på hvad betydningen af bonuspakker eller tab af samme er!

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #29   6. sep 2013 Eneste Bonus ved Topdanmark er, at man kan vælge dem fra!

  • #30   6. sep 2013 synes nu topdanmark er billig gav kun 3700 for min vfr 800 prisen steg da jeg købte zzr 1200 til 5800 billig

  • #31   6. sep 2013 GTR

    De4t er jeg slet ikke eneig i, men det afhænger meget af bonusordninger. Har du først tre forsikringer der oplever jeg at absolut INGEN kan konkurrere prismæssigt med dem.


  • #32   6. sep 2013 Jeg skylder lige at sige, at jeg arbejder med daanske forsikring, men det burde være helt det samme.

  • #33   6. sep 2013 Til GTR: Ved qbe koster den kr. 7.747 og med 10.000 i selvrisiko og ikke 5.100 som du nævnte.
    til Allan i Kolding: Ved Mondux koster den kr. 6.067 og med 8.000 i selvrisiko.
    Så det begynder da at ligne noget jeg kan bruge. (Vejhjælp ekstra ved DMS kr. 299)

    Og tak igen for de gode indlæg.... Jeg gi´r en 'hotter' på tanken, hvis jeg møder jer.en dag.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #34   6. sep 2013 @Peter: VFR800 er ikke forsikringstung- og har aldrig været det! En vigtig parameter ift. forsikring (kasko) er nyprisen, og hvis du betaler 5.800,- årligt for en MC som i 2002 koster 199.000,- som ny... så vil jeg mene, at du betaler en alt for høj præmie hos TopDK! Hos QBE betaler man 5105,- årligt (kasko) for en MC der har nypris på 310.000,- (2011-2013) - altså ny-ny-ny....

    QBE kan forsikre din ZZR 1200 til kr. 5.098 (siger Tena fra QBE) smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #35   6. sep 2013 @Niels: Jovist, en GTR1400 koster dkr. 5.105,- årligt - helt præcist! Jeg sender gerne kopi af police såvel opkrævning! smiley

  • #36   6. sep 2013 Tag fat i vr gruppen

  • #37   6. sep 2013 gtr
    det lyder som en billig pris ved QBE


  • #38   6. sep 2013 GTR: Jeg forklarede QBE igen og igen din pris på en 1400 GTR. Din kontaktperson Sabine er ikke i mc afdelingen mere... den er overtaget af en Tina Andersen. Hun konkluderede, at der var tale om en fejl i din police som de ikke kunne "løbe fra". Det hele virker noget tilfældigt hos QBE og lidt uprofessionelt.
    Min 1400 GTR er fra 2009 og har således en mindre værdi end din.


  • #39   7. sep 2013 Niels

    skal de jo sige når de ikke vil give en bedre pris.



  • #40   8. sep 2013 Niels,

    Lyder mærkligt, det er jo ikke så længe side jeg talte med Sabina angåend min egen forsikring, hun må da fået nyt job her sidst af sommeren, siden du har fået at vide hun ikke længre er der hos QBE.

    Men lyder mærkligt de ikke vil tage din MC til den fine pris, da jeg selv betaler de 5200, ved dog min BB er kun en 1100 men stadigt! i den højre ende af MC'er, og til en fin pris som sagt tidligere. men håber du finder noget fornuftigt smiley



  • #41   8. sep 2013 Hans Korsør: Sabine er stadig hos QBE men kommet i en anden afdeling.
    (måske kan det være fordi hun sælger mc-forsikring for billigt?)


  • #42   8. sep 2013 Jeg flyttede samtlige forsikringer fra Tryg til Iff og fik foruden en bedre dækning på indbo og fritids/ulykke, plus en nytegnet forsikring på campingvognen en samlet rabat på 3500 pro anno!
    På min mc ( DL 1000, V-Strom ) sparede jeg ca 2800,- pa. og vintercyklen blev besparelsen på ca 500,- pa.

    Det kan godt betale sig, at få tjekket sine forsikringer i ny og næ!


  • #43   8. sep 2013 Jeg r lige ved at overveje meget nøje at flytte hele skidtet til gf, de kunne give en overordentlig fin pris på min mc og andre forsikringer. Mc ville koste lige godt 2500 kr årligt med kasko, ligger jeg så nummerpladen ind i skabet nogle måneder om vinteren, fratrækkes denne pris, altså ca 200 kr pr måned i feks 3 måneder, så er jeg under 2000 kr årligt i forsikring, det er da ikke så ringe.

    En anden ting, er selskaberne begyndt at forsikre efter faktisk værdi, damen spurgte mig hvad mcen var værd, jeg nævnte selvfølgelig en ca pris. Det ville da være rart, hvis man kunne få lov at betale præmie ift faktisk værdi på cyklen.


  • #44   8. sep 2013 Jeg skulle give 7800kr minus kørsel december, januar og februar ved Lloyd - QBE

    Igennem IDL forsikring, kunne jeg få den for 5700kr årligt, og så må jeg køre året rundt. Ingen præmie stigning på skader eller tyveri. Dog med en selvrisiko på 7500kr.

    Det er fuld kasko forsikring.

    Flere forhandlere fortalte mig at det er uhørt at en ung som mig, kan få sådan et tilbud.

    Så umiddelbart kan jeg kun anbefale IDL Forsikring. Ingen selvskaber kunne komme i nærheden pga. min alder og ingen erfaring på mc, samt. at det er en sports cykel.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #45   8. sep 2013 @Niels C: Kunne man forestille sig, at det handler om din bopæl eller andre parametre? At min pris skulle være en fejl kan jeg dårligt forestille mig. Den startede endda lavere i 2011 og er stedet lidt de sidste 2. år. Har du købt din GTR via forhandler? Hvis ja - så prøv evt. et pristilbud via ham.... Kawasaki-importøren har jo netop lavet en "mærkeordning" hos QBE/Lloyds.... Talte som sagt med Tena så sent som i fredags, hvor hun bl.a. oplyste priser på zzr1200 såvel vfr800...
    smiley


  • #46   8. sep 2013 Min VFR er den eneste dims jeg ejer, som Danske Forsikring (Topdanmark) ikke har kunnet hitte en OK løsning på.

    Det kunne Honda/QBE oprindeligt, men her i sommer bælev de sgu for dyre, så jeg har lige skiftet til Mondux! Og jeg talte meget med den her dybt berømmede Sabine - det hjalp ikke QBU en skid - de har ikke den forretning længere!


  • #47   8. sep 2013 Niels,

    Ja det kan godt være, men så er det jo godt jeg har min underskrevne kontrakt med dem. Men som GTR hinter lidt til, og som de fleste allerede ved, så kigger selskaberne jo på mange faktorer, sted du bor, aldern, erfaring osv. Men jeg håber du finder noget som du kan bruge og passer dig og din cykel godt smiley


  • #48   10. sep 2013 Det bliver GF der får mine forsikringer.
    MC'en til kr. 6.100 og mine andre forsikringer bliver også billigere. Rart at have det hele samlet ét sted. (Mondux var også i det prisleje - men kun på MC'en)
    Og farvel til TopDanmark - I er sgu for dyre!

    Og tak for de gode besvarelser og indlæg på denne tråd.


  • #49   10. sep 2013 Godt du fandt en fornuftig præmie.

    Jeg skiftede også fra TopDanmark til GF, da jeg fik min Triumph Street Triple - en model, som TopDk ikke kunne lide og valgte at vise det ved en urealistisk høj præmie...


  • #50   10. sep 2013 Godt Niels,

    Tillykke at du fandt noget der passede dig smiley


Kommentér på:
Forsikring fra 6.900 til 10.300

Annonce