{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Valg af første billig begyndercykel {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykelgalleri

Jeg går nok i gang med mc kort til næste år, og vil gerne bruge vinteren til at kigge på cykel.

Problemet er så bare, at jeg ikke ved om det at køre motorcykel er mig, når jeg først er kommet i gang.

Derfor søger jeg en billig motorcykel, der vil give mig en god oplevelse, og ikke får mig til at miste modet inden jeg allerede er i gang.
Jeg tænker et budget på omkring 15-20.000,-

Jeg har selv haft kigget på bl.a Suzuki GS500, GSX600F (droslet) fra omkring 92-95, Kawasaki ER5 og cykler i den dur.

Skal siges at de skal kunne køres på et A2 kort (48hk - 96hk inden drosling)

Har I andre forslag til cykler jeg med fordel kan kigge på?
Skal også gerne være en cykel hvor man kan have en bag på, også gerne på en længere tur.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af første billig begyndercykel
  • #1   30. sep 2013 Jeg startede selv på en Honda CB 500 og det har jeg bestemt ikke fortrudt:
    http://www.123mc.dk/honda-cb-500-w/mcid-71062s4


  • #2   30. sep 2013 Jeg startede på en suzuki gsf 600 , den er ikke for stor at starte med og ikke for lille hvis du vil have nogen bag på. Jeg har stadig min .
    Tror hurtigt du bliver ked af gs500 .


  • #3   30. sep 2013 Startede selv på en gs500, som jeg var glad for. Men hvis jeg skulle vælge om valgte jeg en 600 fra starten af. For gs500 er solgt og jeg har købt en gsf 600 bandit i stedet for, da den passer bedre til min højde (192cm høj). Der er jo altid omkostninger ved MC skift. Så køb noget du kunne tænke dig på længere sigt smiley

  • #4   30. sep 2013 Hans-Kristian
    Er jeg klar over, og har da også gjort mig tanker om drømmecyklen.

    MEN!
    Kan stort set ikke komme til at køre nogen af dem på A2 kort, og så vil jeg gerne prøve med en billig cykel først. Dels for at se om det overhovedet er mig, og til dels også for at undgå at græde snot, hvis man laver en dum begynderfejl, hvor cyklen ender på jorden smiley


  • #5   30. sep 2013 Der er ikke den store pris forskel på en 500 og en 600 smiley 600 kan også drosles

  • #6   30. sep 2013 Ja du kan godt få en bandit fra 96' til 20 tusind . Den har 78 hk så den må du godt køre på , hvis du drosler den.

  • #7   30. sep 2013 En Yamaha XJ600, rigtig god begyndercykel, hvad enten du vælger en ældre der har 72hk og er lidt træg i styringen eller en lidt nyere med lidt færre kræfter, men lidt mere sportslige køreegenskaber.
    Jeg startede på sådan en, og syntes den var god at lære det basale på, så blev den skiftet ud, da jeg følte mig tryg ved en sportsmaskine.


  • #8   30. sep 2013 xj 600 gs 500 cb 500 er-5 er-6 sv650 gsf600 uha listen er lang

  • #9   30. sep 2013 Jeg havde en kawasaki zxr400 fra 94-95. Dejlig maskine og kunne sagtens arbejde.
    Gav små 2000 kr i ansvarsforsikring ved Topdanmark!

    jeg har en fætter der har en ældre Honda cb400 til salg, mener den er fra 1976 men den køre satme godt og masser af træk! Tror prisen lægger omkring 12-14.000kr
    Ellers skriv hvis du vil vide mere om den!!


  • #10   30. sep 2013 Jeg startede på en Kawasaki GPZ 500S fra 1993 (Se under profil)
    Fantastisk maskine ! Jeg tog mit kort på en GS500, men da jeg først kom over på Kawa'en kunne jeg med det samme mærke at den var meget mere styrre-villig, bedre træk over hele feltet og frem for alt, en LANGT federe lyd ! (Kunne skyldes den udstødning X-D )
    Siden er den blevet skiftet ud med min CBF 125 fra 2013, og de ting jeg savner er: Motorkraft og lyden. Køreegenskaberne er LANGT bedre på CBF'en (Nok til dels fordi den er fysisk mindre og væsentligt lettere... smiley )

    Men skulle jeg vælge om idag, havde jeg nok valgt noget CB500, Honda Shadow 500-600, eller i den stil... smiley


  • #11   6. okt 2013 Er selv igang med MC kortet og leder også selv efter mulige starter cykler. Er dog faldet lidt for en Yamaha XJ600N, som sjovt nok er den nogle foreslår. Jeg antager det er en ok "cykel" at starte ud på?

    Faldt lidt for den da jeg kørte på bane med den. Den er ok kvik i forhold til hvad jeg forventer og lyder godt og så synes jeg heller ikke den ser værst ud.


Kommentér på:
Valg af første billig begyndercykel

Annonce