{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.383 visninger | Oprettet:

Polering alu / motor maling {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Har to spørgsmål.
1: hvordan polerer jeg bedst mine blanke alu dele op på min Harley så det også holder i længden.
2: findes der motormaling som man kan male evt med pensel. cylinder/topstykke med . Som både kan tåle varmen og ikke stinker når det bliver varmt.

Håber i kan hjælpe derude
God dag mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering alu / motor maling
  • #1   25. aug 2014 http://www.wirodanmark.dk/shop

    Her plejer jeg at købe polergrej. Hvis du har en rimeligt god bænksliber, kan du få spindler til den, så har du en billig polermaskine! Men det tager tid, hvis det skal gøres ordenligt, det holder nok ikke evigt, men er det først gjort en gang, er det til at se en ende på at friske det op : )
    Malingen ville jeg sprøjte, med mindre det var små reparationer, hvis det er hele cylinderen der er grim og rusten/afskallet, skal den glas/sandblæses først, hvis det skal se pænt ud.


  • #2   25. aug 2014 Tak for svar Tom
    Er der nogen dom ved hvor denne maling kan købes / evt navn


  • Bent S
    Bent S Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #3   25. aug 2014 Jeg har jeg brugt VTH spray maling, med godt resultat, du kan finde det på nettet.
    1. Du skal rense det godt af med noget affedtnings middel, brug hansker og i fri luft, kan være noget "kras" i det.
    2. Varm emnerne op inden maling, evt. i en gl. komfur ovn. Tag ikke ovne derhjemme, "nogen"bliver mopset.


  • #4   26. aug 2014 Det er totalt unødvendigdigt (for ikke at sige direkte forkert og dumt) at varme op før maling. Hvis det skulle være, skulle det være efter maling, for at hærde, men betyder intet, det hærdet når du starter motoren.

  • Bent S
    Bent S Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #5   29. aug 2014 #4. Nu spurgte #2 efter et råd, han har fået et, det virkede perfekt på min cykel, så må han jo se hvad der virker for ham. Vedrørende "forkert og dumt, så er det måske en god ide det er hærdet af inden man skal begynde at rode med / montere delene. !!! Som altid er der nogle smart ASS, som dig der ikke kan holde sig til tråden, men skal forklare hvor "DUMME" alle andre er en dem selv. Lille kommentar til #4 sure opstød, hvis du skal være så fu..... smart og havde læst mit svar ordentligt, så ville du måske have set at jeg havde skrevet forkert, det er VHT maling og ikke VTH, det står til din orientering for "VERY HIGH TEMPERTURE" maling. Skriver ikke så meget herinde, har lige fundet ud af hvorfor, !!!!!!!!!!!!!!!!!! prøv og gæt #4, "ledetråd" det er personer som dig der måske også afholder andre fra at skrive herinde.

  • #6   29. aug 2014 #5
    Det er ok du ikke skriver herinde, i hvert fald indtil du kan opføre dig ordentlig.

    Trådstarter, varm endelig IKKE emnerne op før lakering, det ødelægger lakkens bindeevne.


  • #7   30. aug 2014 Normalt gider jeg ikke svare sådanne typer, men # 5, Bent S, du er da en klovn. Hvis der er nogen der er bedrevidende og dumsmart, så er da dig! Og ligegyldigt hvad du så mener om mig, så ændrer det ikke ved, at dit "råd" er forkert, og, ja, DUMT! At du ikke skriver herinde gør sikkert ikke den store forskel for nogen, så hvis jeg skal have ansvaret for at "jage dig væk", så skal jeg forsøge at leve med det, det bliver hårdt, men vi har jo alle vores kors at bære!

  • #8   30. aug 2014 Hold da op en stemning. Nogle sværger til varmeste Maling mm. Jeg og alle mine kollegaer bruger autolak. Det skal nok holde til temperaturen så længe der ikke er en for stor lagtykkelse. Min gamle honda motor blev sandblæst, derefter tynd sort epoxy og 2 komponent lak derefter.

Kommentér på:
Polering alu / motor maling

Annonce