{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det burde være forbudt at overhale på tosporet motorvej
  • #1   29. aug 2014 den gav mening , men du havde ikke mere travlt end du kunne lave dette opslag ?

  • #2   29. aug 2014 # 1

    travlt, nej.

    Men ufarligt er det ikke, når der bliver dannet km langt kø, fordi idioten i lasbilet ikke syntes han kunne sætte farten par km ned og bliver bag lasbilen foran


  • #3   29. aug 2014 Det er der sgu mange almene billister der også gør. Skide være med om det er en 130 zone... man kan da godt liiiiiiige overhale de 17 biler der ligger foran med 90km/t uden at trække ind imellem smiley

  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #4   29. aug 2014 Det er da ulovligt for lastbiler i morgen- og aftenmyldretid.

  • #5   29. aug 2014 såså min peugeot 107'er tager altså lige 15 sekunder fra gå fra 110 til 130. giv den lidt tid og jeg giver et smil med på vejen smiley

  • #7   29. aug 2014 Så må du sgu lægge elastikken dobbelt før du trækker ud til en overhaling Elias smiley

  • #8   29. aug 2014 Burde være total overhalingsforbud for lastbiler o.l. på motorvejen untagen på visse bakker med spor til langsomt kørende (f.x. hylkedal)

    Har taget den i nødspor med ~200 og håbet på det bedste da en lastbil pludselig mente der skulle overhales ..... UHYGGELIGT LIDT PLADS DER ER smiley

    (ja ja man ikke køre 200 på motorvej bla bla bla ... Det var kl LÅRT en tirsdag nat på en næsten tom jysk motorvej)


  • #9   29. aug 2014 arh jysk? ja så må man godt smiley der sover alle de jyske dyr alligevel mener faktisk det hedder mellem 02:00-04:00 på Tirsdage og Torsdage må man køre 400km/t i sin bugati veyron for der sker der alligeel ikke noget. smiley

  • #10   29. aug 2014 Elias G ... Sker det så sker det .. Så er det bare at håbe på at de kan se forskel på hvad er hvad så man ikke ryger som foder til løverne i givskud:P

    Ved såen nummer frygter jeg sku mere at der holder en bil .. Eller endnu værre en lastbil .. 200 ind bag i en fuld læsset trailer.. Det gør ihvertfald ikk ondt


  • #11   29. aug 2014 Elefantvæddeløb kalder de det vist... smiley

  • #12   29. aug 2014 Formål med denne tråd?


  • #13   29. aug 2014 Michael N Nærmere rene underbukser

  • #14   29. aug 2014 Når nu men kan køre 4km hurtigere med ekvipagen end lastvognen foran , ser jeg da ikke nogen grund til ikke at overhale. Den overhalede giver da også oftest et blink når den overhalende er passeret ,som tegn til at der kan trækkes ind foran ..Lastbiler er også en del af trafikken

  • #15   29. aug 2014 overhaler man 60 biler på vejen, har man vundet ca 2 min.gi gas smiley hc

  • #17   29. aug 2014 Bliv dog bagved og nyd at du kører længere på literen takket være mindsket vindmodstand og lavere fart - jeg tæller personligt ørene mens jeg med ondskabsfuld latter kører 85km/t bag en lastbil tværs over fyn.

    muhahahahahahahaa


  • #18   29. aug 2014 Jeg har ikke noget imod vinden og køre længere på literen er ikke grunden til jeg købte MC ....
    Personligt synes jeg ikke meget om at have biler hverken foran eller bag mig, men det er måske kun mig ... (ikke på grund af farten)



  • #19   30. aug 2014 km/l er ikke en uvæsenlig faktor for mig, 80% af tiden jeg kører mc er den årlige langtur på 7-14 dage. På landevejen m.m tænker jeg ikke meget på benzinen men når jeg er på motorvejen er det bare for at komme fra a-b, så har jeg intet problem med at tænke lidt økonomisk smiley

  • #20   30. aug 2014 Paul Erik A, hvis du kører så tæt og hurtigt at det er nødvendigt at bruge nødsporet med 200 kmt så er du dæleme for langt ude, jeg håber ikke du mister livet med den kørsel, men hvis/når uheldet er ude så håber jeg ikke du tager andre med dig herfra. Det er bare for langt ude, jeg håber du bare er en blærerøv og det ikke har hold i virkeligheden

  • #21   30. aug 2014 Problemet er ikke den overhalende lastbil, men idioten i den anden lastbil, der er ved at træde speederen gennem bunden for at undgå at blive overhalet. Hvis blot han i stedet gassede ned, var overhalingen hurtigt overstået og alle var glade.

  • #22   30. aug 2014 Jan enig, jeg har aldrig fattet at den lastbilchauffør der er ved blive overhalet holder klampen i bund for at trække overhalingen ud, for så til sidst at vise overskud og blinke med lyset til den overhalende for at fortælle at nu kan han trække ind

  • #23   30. aug 2014 Det er vel ikke for at trække overhalingen ud at den overhalede holder sin fartpilot på on. det gør den overhalende jo også , han kan så bare køre lidt stærkere.Skulde ham der bliver overhalet så til at slække på gassen for at lade overhalingen ske hurtigere ,ville han jo så køre endnu langsommere, med yderligere overhalinger til følge. Skulde han så der også slippe gassen hver gang han så på ny blev overhalet , kan men jo nok tænke sig til at den ikke holder. ! Vi bør jo huske at chaufførerne jo bare passer deres arbejde, det gør tossen med 200 km /t i nødsporet jo nok ikke der ude. Som man siger derude på søen : Lyst viger for Brød . God Weekend de herren og vær lidt large der ude smiley

  • #24   30. aug 2014 spibatten, du har en pointe der, der er jo altid flere sider af en sag

  • #25   30. aug 2014 Leo K jeg var max 200-250m bag de 2 lastbiler da bagerste valgte at blinke EN gang for så at trække ud farten var da ~240

    Var egentlig 3 muligheder .. klask - imellem eller indenom.. Jeg valgte sidste


  • #26   30. aug 2014 Poul Erik A. og du kører DT175....

  • #27   30. aug 2014 urbanviking.dk S Det gør jeg nu .. Dette er ~8 år siden

  • #28   30. aug 2014 smiley nu ville jeg godt se en video med en DT175 med 240 i timen smiley hvor blev jeg snydt

  • #29   30. aug 2014 Tror sku ikke engang at den kan 140:P


  • #30   30. aug 2014 Paul Erik A, nååå så kan jeg da godt se det ikke var uforsvarligt det du bevægede dig ud i !!! du kørte jo kun 240kmt, det skulle den lastbilchauffør der trak ud jo have vist, det er da ikke dig selv der skal være agtpågivende når du kører dobbelt så stærkt som det er tilladt

  • #31   31. aug 2014 Paulerik 240km/t er din sag ,jeg er nok også lidt fryndet i kanten ,men det er lidt ligesom sprit kørsel, det findes der ude men der der ikke længere nogen der syntes du er smart når du praler med det.

  • #32   31. aug 2014 Hvem blander dog begreberne 240 kmt og uforsvarligt sammen

    Må være en der ikke har set uppsalarun eller dets lige smiley

    Som en græker en gang sagde til mig (refererende til sin danske kone)

    "Folk der siger at køre motorcykel det er farlig
    Det er alle dem som ikke selv kører motorcykel, ikke rigti?"

    Det samme gør sig nok gældende for 240 på en trafiktom motorvej smiley

    Jeg kan nu godt lide tæt trafik. Hanoi har meget dejlig trafikkultur i mine øjne.
    Brækker mig over at se folk holde for rødt og opføre sig bag rattet som når de kører 130 på motorvejen.
    Førerløs trafik bliver fantastisk at køre rundt i som fører af en tohjulet


  • #33   31. aug 2014 MC Atsi, Trafiktom motorvej ?, prøv at læse tråden, jeg mener den omhandler lastbiler i begge spor, og med hensyn til rigtige motorcyklister der virkelig kan køre MC, så er det faktisk tit mennesker der også kører meget stærkt, men også er klar de selv har et ansvar og ved at andre ikke nødvendigvis tager højde for den høje fart, og sådanne folk kommer ikke ud i disse problemer fordi de netop selv har hjerne til at forudse problemerne. Dem der kommer i problemer er dem der tror de er verdensmestre, men absolut ikke er det!!!

  • #34   31. aug 2014 Leo K .. Og lige de 2 lastbiler var stortset enste trafik.. Havde lastbilen ellers blinket som han burde så havde det set helt anderledes ud .. Men nej det var et kort blink også var han på vej ud

    Gjore det gerne igen


  • #35   31. aug 2014 Paul Erik A, jeg tror på du ville gøre det igen, for jeg har fået en god fornemmelse af at du ikke selv har noget ansvar derude i trafikken, og at det er de andre skal tage hensyn til din hensynsløse kørsel, men god tur til dig alligevel

  • #36   31. aug 2014 Som spibatten så flot udtrykker det!
    Jeg kører lastbil som erhverv og det meste motorvejskørsel foregår med fartpilot på ON. I mit tilfælde 87 km/ t om natten og 85 km/t om dagen og selv med den hastighed er jeg indimellem i en overhaling af langsommere køretøjer. Respekterer dog altid overhalingsforbud( , med mindre vi snakker. Specialtransporter, mobilkraner og andet, der ikke må køre mere end 60/70 km/t.
    Selv jeg kan godt blive lidt pissed off, når en anden lastbil skal bruge flere km på at overhale mig, men husk nu at der findes mange idioter i trafikken, og de er altså ikke kun lastbilchauffører.
    De personer som sidder ude i 3.spor i en lille lortespand af en bil med 100 km/t og ikke har lært at trække til højre.....grrrrr


  • #37   31. aug 2014 John(Horsens) P Så giver du forhåbentlig lidt mere som et kort blink til venstre før du kaster vogntoget ud til venstre .. Inden blinket nåede at slukke igen var han på vej ud

  • #39   5. sep 2014 Sku da godt og høre der er masser af jantelovs spærreballoner herinde endnu som ikke har tænkt sig at holde til HØJRE så trafikken kan flyde som i das vaterland.
    Dette land har alt for mange trafikale tåber spærreballoner og tomgangspiloter til at vi kan få en forsvarlig adfærd på motorvejene,skildpadderne holder på deres ret til at forblive langsomme og resten af os holder på vores ret til at komme frem og holde trafikken flydende.
    Det eneste vi nogensinde bliver enige om er at det er deandres skyld.
    God Weekend.


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #40   6. sep 2014 #6

    Min mors bil er den hurtigste.....
    Den ligger altid forrest i køen.....


Kommentér på:
Det burde være forbudt at overhale på tosporet motorvej

Annonce