{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.936 visninger | Oprettet:

Syn af afmeldt mc der ikke er min. {{forumTopicSubject}}

Hey. Håber der sidder en der ved lidt om det her.
Jeg står med en mc der har stået stille i en del år (Afmeldt).
Nu kører den igen og så er spørgsmålet om JEG kan syne den for ham. Og i så fald hvad kræver det. Reg-attest eller andet papir.
Håbet var at jeg kun fik den synet og at ejer så selv indregistrerede den. Er det lige til ? .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af afmeldt mc der ikke er min.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   21. sep 2014 Du skal bare have prøveplade på den - de kan lejes på stelnummeret.

    Det er komplet ligegyldigt hvem der syner den, men hvis du skal indregistrere den for ham på synsstedet, skal du vist nok have en fuldmagt.

    Hvis han bare vil gøre det selv senere, er det bare at futte i en synshal og hente plade.
    Først når der er en nummerplade på, er det tid til en reg attest - den får han tilsendt...


  • #2   21. sep 2014 Super. Og du er HELT sikker på det smiley


  • #3   21. sep 2014 Ellers er jeg smiley

  • #4   21. sep 2014 Jeg satser på at i har ret så smiley


  • #5   22. sep 2014 du SKAL have en regattest med for at kunne leje en prøveplade, har lige været hele møllen igennem og den går ikke uden en regattest

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   22. sep 2014 Når man bestiller prøvepladen online, kræver de bare stelnummeret.

    Sorry - det er altså ikke rigtigt...


  • #7   23. sep 2014 du kan ikke logge ind på skat og låne en prøveplade i en anden mands navn, sådan er det altså

  • #8   23. sep 2014 Nej det skal han jo så heller ikke hvis det er ham der vil køre den til syn smiley
    dog skal han jo bruge reg for at kunne om/ registrere den smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   23. sep 2014 Han skal bare leje en prøveplade til sig selv - intet andet.

    Det er irrelevant hvem der syner et køretøj...


  • #10   23. sep 2014 tja kommer jo an på om han vil køre den der ind smiley

  • #11   24. sep 2014 kloge sajmon
    du kan ikke leje en prøveplade til dig selv, stop dog med at være så klog når du ikke ved en skid om det


  • #12   24. sep 2014 Bodie hva mener du så med det?? At han istedet skulle kalde det et prøvemærke??

  • #13   24. sep 2014 kjjj
    er du ligeså klog som sajmon, uanset om det er prøveplader eller prøvemærker kan du da ikke bare få en, forklar hvordan i mener at man kan få en prøveplade/prøvemærke uden regattest


  • #14   24. sep 2014 Du bestiller den bare over nem ide enten via stel nr eller tidligere nr plade

  • #15   24. sep 2014 Nu er det godt nok et par år siden jeg sidst bestilte en inde ved skat der brugte jeg bare tidligere nr plade og så info om hvilken bil det var

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   24. sep 2014 #13 - Er du lidt træg på første etage nu?

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1971907

    Aha... Men nej nej - det kan jeg jo ikke...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   24. sep 2014 Bare lige for at hjælpe lidt, i fald du klikker på linket og ikke magter at klikke videre på "+"...

    "Som ejer eller bruger af køretøjet kan du bestille mærkerne i Motorregistret. Du skal have en dansk adresse.
    •Log på Motorregistret med NemID
    •Vælg Plader - Bestil specialplade - Bestil prøvemærke.
    •Angiv formålet med prøvemærkerne.
    •Vælg leveringssted.
    •Betal og gå til kvitteringssiden.
    •Du får tilsendt mærkerne efter 3-4 dage.

    Se status på din bestilling i Vis status på pladebestilling under fanen Plader."

    Det er så ikke tilfældet her, men der står også:

    "Hvis køretøjet ikke findes i Motorregistret:
    •Log på Motorregistret med NemID
    •Vælg Stelnummer og udfyld.
    •Når du vælger Fremsøg Køretøj, får du en fejlmeddelelse om, at køretøjet ikke findes.
    •Vælg Opret Køretøj nederst.
    •Udfyld fanerne i Motorregistret med de oplysninger, du har.
    •Når køretøjet er oprettet, kan du gennemføre bestillingen af prøvemærkerne som beskrevet ovenfor."


  • #18   24. sep 2014 ok kloge sajmon, hvad tror du denne sætning betyder::

    Som ejer eller bruger af køretøjet kan du bestille mærkerne i Motorregistret. Du skal have en dansk adresse.

    EJER ELLER BRUGER

    ok jeg kan godt forklare det for dig, du virker lidt tungnem, efter din mening kan man så bare gå ned i en mcforretning, skrive et stelnummer fra en mc og så gå hjem og få en prøveplade/ prøvemærke ?? hallo hallo

    jeg har for mindre end 2 mdr siden været i den situation, havde stelnr og tidligere nrpladenummer, men det udløste ikke en prøveplade/ prøvemærke, det der udløste prøveplade/ prøvemærke var regattest BASTA


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   24. sep 2014 Jamen lad os da høre hvad Chris så fandt ud af?

    Jeg kan komme helt frem til betaling ved bestilling af en prøveplade til den R6 jeg har stående med DK afgift, men afmeldt - uden den spørger om reg attest eller kontrolnummer.

    Jeg kan gøre det samme med min KTM uden afgift - den har jeg spøjst nok heller ikke en reg attest til - den er dog oprettet i min "Køretøjer" menu.

    Jeg kan gøre det samme med min baneracers stelnummer, som er en dansk totalskade - dvs der findes en reg attest til den et sted...

    Prøv at forklare mig den, lille skat... smiley


  • #20   24. sep 2014 Ja man kan gå ned til en forhandler og skrive et stel nr ned og bestille en prøve plade men det bliver du jo hverken ejer eller får nøglerne til den af og så vil det self stadig være tyverig at tage den smiley

  • #21   25. sep 2014 sajmon, jeg er ikke til mænd, sorry
    det nok fordi at det er dine mc og ikke andres, prøv at få en prøveplade til min, her er stelnummer: ZLT00A-001050, jeg skal bruge den 1 eller 2 oktober


  • #22   25. sep 2014 kjjjj slikker du sajmon i rø...
    hvis du skal have en prøveplade skal du være EJER eller BRUGER, er du det hvis du går i en mcforretning og skriver et stelnr ned???


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   25. sep 2014 Det er kun KTM'en der er oprettet på Skat - de to andre har aldrig været ejet af mig.

    Prøv at tale ordentligt til folk i stedet for det der fis...


  • #24   25. sep 2014 nej bare fordi du godt kan lide at slikke et røvhul betyder det altså ikke alle andre kan
    jeg ved ikke om du har bemærket jeg på intet tids punkt har sagt nemlig/ enig Sajmon men egentligt bare svare på dine beskeder

    del 1
    dette er ikke noget jeg skal men for at skær det ud i pap
    hvis fx jeg har kig på en mc som dsv pt står uden plade så jeg får stel nr og går så ind på skat side bestiller så en prøve mærke over nettet(sat af det er i forbindelse med køb og salg) og får den så et par dage senere med posten køre over og kigger så skal jeg jo egentligt også bruge mit prøve mærke (da et prøve mærke kun gælder til den person der har bestilt den og den maskine den dag den er bestilt til) nå men så ender det med jeg beslutter mig for at køre (da jeg hverken har trailer eller krog på bilen) den hjem hvilket jeg godt må på den plade vis den tur er angivet

    del 2
    den oven nævnte cykel var jo som sagt uden afgift så skal den jo til told syn (så bestiller vi da bare også lige en der til jeg kan jo ad gode grunde stadig ikke stå som ejer

    men altså den er helt i orden hvis du er tenkikspasser(og røvslikker for den sags skyld) og er gået ned til skat hvor de ikke selv ved om deres egne afgifter er betalt og tommelfingrene altid peger ud ad


  • #25   25. sep 2014 Hold da op et tvist den tråd har taget.
    Desværre kan jeg ikke være med til at opklare denne tvist.
    Mcèn er idag blevet synet uden brug af prøveplade. Jeg kørte den dertil i trailer og synsmanden havde på forhånd sagt at HVIS han var i tvivl om noget ikke var som det skulle være, SÅ var han forpligtiget til at testkører den, så det var altså en chance. Men jeg vidste at ALT var iorden, så jeg løb denne chance. Og som skrevet så er den nu synet. Tak for jeres indspark til mit spørgsmål.


  • #26   27. sep 2014 jeg venter på min prøveplade/prøvemærke, gad vide hvorfor den ikke kommer

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   27. sep 2014 Jeg kan ikke bestille en prøveplade hjem til dig - det har du vel forhåbentlig sat dig ind i...?

    Men jeg kan fint bestille den til mig selv og komme frem til betalingsvinduet, men det vidste jeg jo allerede, så hvad er pointen i det?


  • #28   27. sep 2014 bodie tænkte på er du blond ??? smiley

  • #30   29. sep 2014 nææh jeg ved bare hvordan det fungerer, jeg håbede at kunne få en prøveplade igennem sajmon, men han vil ikke indrømme at han ikke kan købe en plade til mit stel, ja ja det da ok hvis han brug for det, bare ærgerligt for dem som tror på ham

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #31   29. sep 2014 Jamen du har ret. Jeg kan ikke bestille en plade til dig, for jeg er dig ikke dig.

    Men jeg er mig, og jeg kan bestille en prøveplade til mig på det stelnummer.


  • #32   29. sep 2014 Man kan jo som vi har skrevet flere gange kun bestille en prøve plade til sig selv og andre må ikke benytte den plade og du må faktisk heller ikke ikke havde en taske med tøj(eller andet der ikke har nogen relation til køretøjet) i med på den plade vis vi skal gå i detaljer smiley

Kommentér på:
Syn af afmeldt mc der ikke er min.

Annonce