{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.482 visninger | Oprettet:

Mulig svindler på 68+ {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Vil lige fortælle en lille historie fra igår.
Fik en opringniing ang et salg af min szr. Får aftalt tidspunkt for fremvisning af cyklen.
Som aftalt kommer de, men ud kommer der to aldrende herre på omkring 68-70 år. Det første jeg tænker, hvad satan vil de med en racer??
Den ene prøver den så og kommer tilbage, snakker for hans syge moster. Vi bliver enige om prisen på cyklen . Men da jeg så siger at vi skal ind og have skrevet papirer og få talt pengene op, siger han at han hverken har penge eller nem id med. WTF. tænker jeg. Men siger til ham, at jeg gerne vil køre ham ned i den nærmeste bank, så han kan hæve penge. Manden bliver pisse sur og siger, det vil han ikke. Men jeg kan få en kopi af hans kørekort og han vil overføre pengene.
Takker pænt nej tak til det flotte tilbud. Derefter bliver hans hjelm kylet ind i bilen, og bilen med de to gamle gnavende mænd kører af sted igen.
Er det bare mig eller ?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig svindler på 68+
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   22. okt 2014 Hvad havde de regnet med?

    Naturligvis skal man da have rede penge med - eller som MINIMUM sit NemID kodekort med så man kan overføre med det samme, og omregistrere den ved samme lejlighed.

    Sådan et par gamle idioter...


  • #3   22. okt 2014 Tak for info, tænker også svindler. De ville handle, men har ingen penge med, hvad havde de regnet med smiley

  • #5   22. okt 2014 Ingen penge, ingen mc..

  • #6   22. okt 2014 gi' mig din mc og reg attest, så skal jeg nok overføre det aftalte beløb til din konto, muuuhaha, hvis der er nogen der hopper på den så giv mig lige besked hvis de har andet de vil "sælge"

  • #7   22. okt 2014 Kontanter i hånden eller ingen handel, det er det eneste rigtige

  • #8   22. okt 2014 Jeg ville også vende rundt på stedet, hvis jeg blev mødt med et krav om kontanter. Vi lever trods alt ikke i 80'erne længere.
    Men det er selvfølgelig sælger, der sætter betingelserne.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   22. okt 2014 Ikke nødvendigvis kontanter, men havde de seriøst regnet med at handle MC uden NOGET som helst?

  • #10   22. okt 2014 Jeppe A: Nej, men det er jo for så vidt også sagen uvedkommende - Faktum er at de to "herrer" her hverken havde Bankcheck, kontanter, Mobilepay eller whatever - De havde intet andet end et kørekort og et ønske om at tage Motorcyklen med, det var du sjovt nok ej heller selv gået med til går jeg ud fra!

  • #11   22. okt 2014 what da fuck smiley det er godt nok det dummeste jeg har hørt. ofc. gjorde du det rigtige, at sælge uden at få noget, og kun blive "lovet" det er idioti.

  • #12   22. okt 2014 Hvis ikke de ville med mig en tur i banken for at ordne det økonomiske, så havde de også kastet med hjelm i min indkørsel smiley
    Sikke nogle kramper !!


  • #13   22. okt 2014 Ja. Det virker også suspekt at de bare sætter sig direkte ind og gnaver i bilen. Som om de vil skjule noget.

  • #14   22. okt 2014 lyder som min gamle oplevelse som jeg desværre hoppede på :o(

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   22. okt 2014 Ikke om jeg nogensinde ville drømme om at udlevere en MC uden at have fået alle pengene.

    Da jeg solgte min SV1000, fik jeg de fleste i kontanter og resten blev overført mens vi sad der - og så omregistrerede han den dagen efter.


  • #16   22. okt 2014 Jeppe A>>>
    Der har jo været flere eksempler på forfalskede bank checks og overførsler der blev ført tilbage mv. så jeg synes ikke kontanter i hånden på nogen måde er urimligt


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   22. okt 2014 Slet ikke. Det handler om 15-20.000 kroner, som nemt kan hæves i en hæveautomat.

  • #18   22. okt 2014 Det er langt fra alle hæveautomater der tillader beløb i den størrelse pr. døgn.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   22. okt 2014 Din egen bank kan du altid hæve de 15 i, hvad jeg ved af.

    Det kunne jeg i Danske Bank og det kan jeg i Nordea.

    Det er også skide ligegyldigt - så må folk hæve dem indenfor åbningstiden. Det handler ikke om hvad man kan eller ikke kan hæve - det handler om at være seriøs når man vil købe en MC, og man er da 11 forskellige slags snotdum hvis man regner med at folk er så godtroende at de lader en overføre senere udelukkende ved at efterlade et billede af ens kørekort.


  • #20   22. okt 2014 Nej men så er det da godt at man kan ringe til banken dagen før og bestille de kontanter man skal bruge, sværer er det ikke

  • #21   22. okt 2014 #8 Jeppe A har du noget du skal sælge så sig lige til så handler vi på den måde, for det ville du åbenbart gøre smiley smiley

  • #22   22. okt 2014 @lasse n
    Handle på hvilken måde?
    Jeg nævnte at jeg aldrig handler kontant. Hverken som køber eller sælger.


  • #23   22. okt 2014 Kontanter eller NemID smiley smiley og lige checke at pengene er på fars konto mens de venter - så omreg. på deres nemID - alt andet er det bare ud af kapellet. Hvis jeg aftaler en prøvetur, skitserer jeg lige vores (min) måde at handle på - så er der ingen misforståelser når de kommer smiley



  • #24   22. okt 2014 Jeppe A Du misser helt pointen her jo de dukker og og vil købe men har hverken penge id eller noget med sig og forventer at bare kunne få mc med sig på deres rynkede ansigt og ord, og du siger at du havde gjort samme hvis køber ville forlange kontanter i en handel og at det ikke er 80 erne mere, men ved nu at rigtig mangler stadig handler med CASH i hånden så der er du vist selv bagud


  • #25   22. okt 2014 Der står intet om at de ville have motorcyklen med.
    Det hele handler dog om tillid, når man handler. En køber /sælger jeg ikke har tillid til, ønsker jeg ikke at handle med.
    Før i tiden har jeg solgt motorcykler med efterfølgende bankoverførsel, hvor der på slutsedlen var beskrevet betingelserne for betalingen. Med Nemid er det hele blevet noget nemmere og hurtigere.


  • #26   22. okt 2014 Ingen arme - ingen småkager! Længere er den vel ikke... Fortsæt du bare med at handle på den måde Jeppe A, så bliver du sgu tørret før eller siden!

  • #27   22. okt 2014 @Kenneth J
    Tyv tror, hver mand stjæler.
    Det er nu ikke så svært at undersøge hvem køber/sælger er inden man handler. Med fornuft og tillid går de fleste ting ret så let.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   22. okt 2014 #27 - Oplys os gerne yderligere. smiley

  • #30   22. okt 2014 Det kan sagtens være de var reelle. De kommer fra en "anden" tid hvor et ord er et ord. Måske derfor de blev gnavne, da de jo nok har følt sig som nogle man ikke kan stole på, selvom de selv har vidst at det kan man.
    Dermed ikke sagt at det forholder sig sådan eller at du burde have givet dem cyklen med! For det kunne ligeså vel være svindlere. Ingen grund til den risiko.
    Jeg havde gjort det samme!


  • #31   22. okt 2014 Du har vel deres tlf nummer som du kan ringe tilbage på?

  • #32   22. okt 2014 jeg kører muligvis til en i morgen og bytter bil til mc, der bliver da sikkert heller ingen skriverier af betydning, vi bytter lige over.

  • #33   22. okt 2014 Det er fint nok at de vil handle, men klart at man ikke udleverer sin cykel før der er kontanter eller pengene er overført til ens konto! Alt andet dur bare ikke mere! Ikke som tiderne er i dag, det må man bare konstatere, at sådan er det!
    Thomas T, du gjorde det rigtige! smiley
    Så op i røven med hvad andre siger og tænker, det er din cykel! smiley


  • #34   22. okt 2014 Jeppe a - du er da i din gode ret til at være en naiv og godtroende tosse. Så længe jeg kan blive fri! Jeg har været sælger i 20 år, og din naive tiltro til andre menneskers evne og vilje til altid at overholde deres del af en handel, holder sgu ikke i min verden. Jeg havde gjort præcis det samne som trådstarter

  • #35   22. okt 2014 Jeppe A.. Vil godt høre hvordan du handler med NemID? Køber overfører beløbet til din konto og kører så derfra på din (sin nye) motorcykel?
    Men en overførsel kan stoppes indtil den står på modtagers konto, hvilket kan tage alt mellem 30 sekunder og 24 timer har jeg oplevet. Eller gør du det på en anden måde?

    Udover de tilfælde hvor overførslen straks ses er kontanter den eneste sikre måde i min verden! Glemmer især ikke historien herindefra om ahm der blev snydt af en falsk bankcheck og aldrig så sin R1 igen..


  • #36   22. okt 2014 Hvad bil kørte de i?

  • #37   22. okt 2014 Mener helt bestemt det var en grå toyota corolla .
    Og de sagde at de kom fra Fredericia. Har en del mere data på ham, men det vil jeg nu ikke udgive her smiley


  • #38   22. okt 2014 Kontant er kontant ,og det er altid godt , har købt mange ting som biler og mc og kontanter hjælper altid på koncentrationen for begge parter , jeg købte for nylig en brugt mc i bytte i Nordjylland hos en forhandler men en mindrer bytte sum , jeg have forventet han kunne tage dankort men jeg tilbød at køre ind til Ålborg efter penge men han sage jeg bare kunne overføre og jeg fik parpier med til at hente nr.plader , de blev selvfølgelig overført næste dag , det ved jeg ikke om jeg selv havde gjort , PS jeg kom selvfølgelig i en firmabil med div. Tlf nr osv , men ??? smiley

  • #39   22. okt 2014 Der et eksempel her inde på en pizzabil fra Odense hvor en mand kommer og prøver en bil eller mc, vender ikke tilbage og bilen bliver stående tilbage, bliver aldrig meldt stjålet og ejer af bilen ved ingenting, yderst mystisk.

  • #40   22. okt 2014 Du kan jo ringe ham op og høre om han stadig er interesseret, tror næppe de er svindlere.

  • #41   23. okt 2014 Tja, måske er det bare mig, men hvis jeg skal købe noget som helst, forventer jeg ikke at få tingende med hjem før end jeg har betalt, det faktum at han ikke var villig til at køre i banken eller på anden måde fremskaffe penge synes jeg er temmelig mistænkelig, hvad havde han forventet, Haha,,,,, skulle sælge en mc sidste år, aftalte på forhånd kun kontant betaling, han skulle køre fra sjælland til jylland, og jeg bliver ringet op da han tilsyneladende har glemt sin sin pung, mit meget kontante svar var. .......Kun kontant betaling og hvordan vil du så komme over broen, jeg hørte aldrig fra manden mere...... I min verden kun kontant ved kasse 1 og så er det ligegyldigt om det så bliver sværere at sælge........

  • #42   23. okt 2014 Det hele kan beskrives med få ord... Hold kæft en tosse.

  • #43   23. okt 2014 Keld har fuldstændig ret , hvis de vil lave nummer skal de da i det mindste bruge hjernen før de går igang , men det er måske der det svipser smiley

  • #44   23. okt 2014 Da Jeg solgte min MB S-klasse.
    oplyste jeg mulig køber om, at der kun blev handlet kontant.

    han valgte så at vendte ca 3 dage med at komme,
    og kikke på bilen, ( for det skulle hans bank bruge til at give han kontanter )

    da han kom så købte
    han på stedet og betalte kontant.
    jeg gik i banken og satte dem ind.
    sådan vil jeg gerne handle, og gør det med glæde begge veje.
    så er der ingen pis og lort og fusk.

    mvh .


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #45   23. okt 2014 Sådan en klatskilling har en ældre herre da i svederemmen på sin bløde hat. Når du handler i den størrelsesorden, må der aldrig være tvivl om betalingen!

  • #46   23. okt 2014 Jeg mødte ikke op med 250000,- i kontanter.. Hvis man blev snydt/røvet er der intet der dækker..
    Hvis sælger ikke acceptere bankcheck eller overførsel i banken, så er jeg ikke hans køber....
    Jeg vil absolut heller ikke have store beløb kontant, jeg er alt for bange for at "miste" dem. Eller de er falske.....
    Bankcheck i mit navn, eller aller helst overførsel i banken ( og jeg køre gerne 50 km for at finde en bank med en kasse smiley )


  • #47   23. okt 2014 Brian S - stol ikke på en bankcheck. I det mindste ikke før du har ringet til afdelingen den er udstedt i og fået den bekræftet. dvs man kan kun handle indenfor åbningstid.. Og huske at ringe til hovednummeret i banken for at komme den vej igennem, et tilfældigt nummer givet af køber kan jo evt være en kammerat der lige leger bankansat
    Sindssygt at man skal være så obs på den slags egentlig smiley


  • #48   23. okt 2014 jammen brian dog!!! så kan du kun købe mc'er hos ca. 10% af mc folket smiley

  • #49   23. okt 2014 Som Busa C skriver.
    Kontant er også måden jeg ville handle på ved private handler. Snakker vi om handler ved forhandler, er bankoverførsler fra min side selvfølgelig ok. Skal jeg have penge, er det igen i kolde klare kontanter!

    Tillid er rigtig godt. Sikkerhed er bedre!


  • #50   23. okt 2014 Arh, nu er der jo heller ingen grund til at krybe helt ned på middelalder niveau! Da jeg for nyligt købte min Kawa(privat handel), der var jeg ude og se maskinen, efterfølgende talte vi om pris mv. over telefonen og jeg fik lavet en bankcheck til sælger, naturligvis i sælgers navn, ellers kan han jo naturligvis ikke indløse den! Nu kostede den maskine jeg købte blot omkring 40-50K, men det er stadig alt for mange penge at rende rundt med kontant, der er jeg helt enig med Brian og nej, en bankcheck som er lavet i sælgers navn kan ikke "bare trækkes tilbage", der er noget vås - Jeg ved ikke hvor du har det fra Allan!

    Der kan i helt særlige tilfælde, hvor politiet er med inde over og hvor der er bevis for frarøvelse mv. være tale om at beløbet tilbageføres hvis checken er blevet hævet eller at checken gøres dækningsløs, men det er bestemt ikke noget man "bare gøre"- Mere for lige at få det på det rene inden i allesammen ender med at sidde og bekræfte hinanden i alderdens fordomme og tåbelige indfald!


  • #52   23. okt 2014 Mikkel N - har aldrig skrevet en bankcheck kan trækkes tilbage, skrev at det kan man heller ikke stole på. Den kan være falsk, og det har der været tråde om herinde hvor det er sket for trådstarter.
    Det jeg siger i et tidligere indlæg er at en overførsel kan trækkes tilbage hvis det er det du tænker på? Det har jeg fra min bank, så det må jeg formode passer. Beskeden var at overførslen kan annulleres/trækkes tilbage indtil pengene står på modtagers konto.
    To vidt forskellige ting, desværre med samme dårlige resultat for en sælger smiley . Læs nu hvad der er skrevet inden du dømmer mit indlæg til at være vås smiley


  • #53   23. okt 2014 I øvrigt fuldstændigt som Busa henviser til ovenover kan jeg lige se smiley

  • #54   24. okt 2014 Jeppe:

    Jeg hører normalt også til en af de mere lempelige typer når man skal håndtere en potentiel køber, men denne gang fornemmer jeg nu at sælger har handlet rigtigt. Køberen burde selv have haft et eller andet forslag med sig. Det havde han ikke!!!


  • #55   24. okt 2014 Enig med Knud.. Vi er vel i bund og grund alle mere lempelige end der er givet udtryk for her i tråden der er end med at blive en opremsning af hvor mange måder man kan blive snydt på smiley . Jeg er i hvert fald.
    Men hvor ville det dog være fedt hvis alle salgssituationer ville starte med en kontakt med købers bank hvor pengene var reserveret på en konto, så man uden tvivl kunne overlade sin motorcykel til en prøvetur uden at være bange for den aldrig blev returneret. Et system af den slags kunne være lækkert.


  • #56   24. okt 2014 @Knud
    Jeg har ikke skrevet, at han handlede forkert. Jeg havde sikkert gjort det samme, især hvis køber ikke var interesseret på nogen måde i at lade sig identificere udover kørekortet og forventede at få motorcyklen med sig med det samme.
    Vi har kun historien fra sælgers side - køber har måske oplevet det helt anderledes. Uanset hvad, er det altid sælger, der bestemmer vilkårene for en handel.


  • #57   21. nov 2014 Så er der endelig en god betalingsmulighed ved køb, som vi har diskuteret smiley
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/nu-kan-danskerne-overfoere-penge-mellem-banker-i-realtid/5315774


  • #58   21. nov 2014 Der er en maksimal beløbsgrænse på 500.000 kroner på enkelttransaktioner.

    .... damn... køber aldrig noget brugt til under en halv million så det hjælper ikke mig...


  • #59   21. nov 2014 Kun 1/2 mill smiley kan man lave flere overførsler om dagen ?
    Glemmer aldrig da min gamle ven jesper der ligner en bums med skæg gik ind og kikkede audi, Den fine audi sælger gad næsten ikke bruge tid på ham men fandt charmen frem da jesper sagde " den der snupper jeg sgu" og trak dankort frem og stak i deres terminal.


  • #60   21. nov 2014 Jeg har en gang været udsat for GAL Thorsen, der købte letmatelhjul til først en jaguar, og dernæst de næste fire!

  • #61   21. nov 2014 Åhh ja den gode gamle Thorsen, Knud har du flere historier om ham,så fyr bare af smiley

  • #62   21. nov 2014 jeg tror kun jeg har den samme, men han gik oftest i teryline bukser, strikket vest og træsko

  • #63   21. nov 2014 Solgte engang en bil og fik 210000 kr i kontanter, vi sad i bilen og tælle dem, har aldrig haft så tyk et bundt penge sedler smiley
    I rygsækken med dem og tog bussen hjem
    Handle kun kontant eller udlevere kun når pengene står på din bankkonto


  • #64   21. nov 2014 og det gør det nu altid! smiley fra i dag...

  • #65   22. nov 2014 Jeg har en printer med, penge fylder ikke så meget på en usb-stick smiley

Kommentér på:
Mulig svindler på 68+

Annonce