{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

morten V
morten V
Tilmeldt:
27. nov 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

A1 Motard {{forumTopicSubject}}

Hej MotorcykelGalleri!
Jeg er en ung fyr som er ved at skrabe nogle knaster sammen, så jeg kan købe mig en motorcykel når jeg bliver 18 år. Jeg har undersøgt markedet, men har brug for lidt ekspertise. Hvad er den mest pålidelige og hurtigeste motard til omkring 15.000-25.000 kroner?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A1 Motard
  • #1   28. nov 2014 En A1 cykel bliver aldrig hurtig. Men en Kawasaki D-tracker er nok det eneste du kan finde i den stil med det budget.

  • #2   28. nov 2014 Kawasaki D-tracker. 20.000 kr fra ny. smiley og hvis du vil ligge lidt flere penge i det så køb en klx 125. smiley Jeg har både en D-tracker 125 og en klx 250. smiley fine maskiner. smiley men fart får Du ikke meget over 100 km/h når det kun kan være en 125. smiley

  • #3   28. nov 2014 prøv at tjekke http://www.ksr-moto.com/index.php/home_ksrmoto_en_int.html
    det er ikke helt tossede maskiner har selv kørt på deres trigger og worxen har oven i købet gear indikator som standart


  • #4   28. nov 2014 kig på min profil, den kan gå 115, Den er noget mere markant udseende (større) end en normal 125 ccm, motard (og specielt en d-tracker) Hvis du er over 175 bliver sådan en sku hurtigt lille smiley

  • #5   28. nov 2014 D-Tracker, den kan man sagtens have det sjovt på.

  • morten V
    morten V Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   28. nov 2014 Tusind tak for alle svarene smiley Jeg har kigget på cykler i anbefaler men jeg kan ikke finde en kawasaki klx 125 i danmark til salg smiley

  • #7   28. nov 2014 Ellers kunne sådan en sim jeg har være noget - en Yamaha DT125-R. På en god tager den gerne 130 på toppen, men det er en 2-takt så den er glad for benzin smiley

  • #8   28. nov 2014 #6 Den hedder D-tracker, prøv at søg efter det.

    #7 Men den har 31 hk, så må ikke køres på A1 medmindre den drosles, og så er den sgu nok ikke meget ved længere..


  • #9   29. nov 2014 kender ikke rigtig regler omkring A1. Hva sker der hvis man køber større mc?? En d- tracker stinker helt vildt den kan ikke engang tøfte for hjulet i første gear. Motard er vild sjov men så skal mc også have kræfter nok til sjov!! Der er to unge fyre herinde som købte ktm 525 med A1 kørtkort. Hør dem hvad er gør? En motard bruges på små veje og der kommer politi aldrig, hvis de gør så kør gennem skov eller andet de fanger aldrig dig;) held og lykke med motard livet det er fed!!!!!

  • #10   29. nov 2014 Jesper: hvis det skal opfattes som, at du beder manden om, at køre uden kørekort som det er når han kun har A1, så synes jeg godt nok du burde have dine skolepenge tilbage... Folk der køre uden kørekort har jeg intet til års for.. Du kan købe en stor og drosle den, ligesom en knallert er droslet. Men så er det heller ikke meget over 100 km/h og utroligt usundt for motorcyklen, ligesom det er for en knallert, at være droslet. Jeg har A kørekort men jeg går ikke op i fart, derfor har jeg heller ikke gidet købe over 250, jeg går op i sjov i skove osv.. smiley nej de er begrænset i Danmark. Tyskland har tonsvis af dem. smiley så er du nød til, at købe en hel ny. Bare lov mig du holder dig væk fra en Trigger, selvom den er fed. Dyrt dårlig kvalitet nemlig. Han må ikke køre over 15 HK på et A1. Alt over vil blive betragtet som at køre uden kørekort, og 3 gang hedder det fængsel. Uheld hedder det gæld resten af livet. Er det, det værd?

  • morten V
    morten V Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #11   29. nov 2014 I værste fald så kan jeg jo altid købe mig en honda cbf 125, også bare vente til jeg får et A2 eller A kørekort. smiley

  • #12   29. nov 2014 a1 max 125 ccm, derfor ingen drosling. 15hk

    a2 ingen kubik begrænsning, max 48 hk , max drosling 50%, dvs. droslet cykel må ikke yde over 96 hk standard.(hvis der findes 48hk drosling til de gamle og ikke 34hk som der gør til mange idag)

    og her kommer det sure, 48 hk til en 175kg køreklar vægt.
    derved gør det en KTM 525 eller lign. som vejer 118kg tør og derved ikke ret meget over 130-135 køreklar ikke 175kg.

    For at gøre det endnu værre så skal der også findes droslings kit 48hk til denne model som kan være det slet ikke eksistere.

    Hvad gør man så?

    A1 enten køber man en "kina" 125er som CBF osv til 20.000-25.000.
    eller en rigtig motorcykel som Yamaha R125 eller hvis man går all-in så KTM RC125/Duke. Dertil ligger også en pris på den anden side af 50.000,- men så får du også en motorcykel og ikke en "MC4U" kopi og tro mig de køre præcis som de koster. Forvent ikke mere ud af en MC til 20.000-25.000 end du vil med en Yamaha FS-1 4 Gear med lidt tun(motor/bremser/affjerdering)

    A2.
    Der er flere muligheder med drosling med husk hvis du køber en der har 48hk standard så er den lidt mindre og bedre egnet til de få heste, når du drosler en stor får du lidt mere træk men den kan vejer op i mod 50kg mere og det kan mærkes for du kan ikke køre stærkt med 48hk, hvad der så tilbage?, styreegenskaber!

    Husk fusker du med hk og kører på en der er for stor mister du forsikring og alt hvad du kan komme til at lave i trafikken bliver 100% din skyld. Det gælder også når en gammel dame trækker ud foran dig og du skal erstatte hendes BMW.


  • #13   29. nov 2014 Er ked af at sige at du tager fejl Kram. Man må gerne drosle en 125cc motorcykel der har over 15hk standard til 15hk og få den synet som lille MC, så den kan køres med A1 - dog så længe kW/kg ikke overstiger 0,1.

  • #14   29. nov 2014 Sorry nicklas L , Det er rigtigt!, Skal så siges der skal findes et godkendt kit til det dog. Men det kan lade sig gøre smiley

  • #15   29. nov 2014 Ja ja, det skal selvfølgelig været et godkendt kit og der skal laves omsyn og hele møllen igennem, så det ville klart være det nemmeste at finde en der havde 15hk eller mindre standard, eller finde en der var droslet i forvejen og synet med det, for ellers synes jeg ikke selv det kan betale sig hvis man alligevel ved at man skal ud og have større cykel lige om lidt til A2 smiley

  • #16   30. nov 2014 Man skal brænde for det!

    at køre MC mellem 18-22 år kræver passion og en tyk pung.


  • morten V
    morten V Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #17   30. nov 2014 #15 Nicklas kan se du har en fed yamaha dt125r. Hvor og hvordan kan må skaffe sig sådan et drosselings kit, og hvor meget koster sådan et?

  • #18   30. nov 2014 Købte den droslet, så har ingen idé om hvor man køber det. Har en kammerat der også skulle have droslet en ældre maskine, og han henvendte sig bare til den lokale Yamaha forhandler og fik ham til at finde et og montere. Kan ikke huske hvor meget han kom af med for det..
    Men som jeg sagde tidligere, så koster det jo både droslings kittet, mekanikerens arbejde samt at få cyklen synet, så hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en der var droslet i forvejen smiley

    Hvis jeg skulle kigge efter MC nu ville jeg også kigge efter en billig 4 takt (muligvis Yamaha YBR 125) i stedet for den jeg har nu, selvom jeg selv er helt forelsket i Motard-cyklerne. Men 2-takt koster bare det blege i benz når man er glad for at køre lange ture i weekenderne smiley
    Så kan man købe en sjov Motard når man får A2 smiley


  • #19   30. nov 2014 Gør som mig, kør på stor MC med lille kort. Personligt synes livet er for kort til at køre 125cc. Når lovgivning bliver så uretfærdig og virkelighedsfjern, synes jeg godt man må udøve lidt civil ulydighed.

    Nicklas L: Querly woohoo smiley


  • #20   30. nov 2014 Malte V: Havde også overvejet at tage en for stor MC, men livet er også for kort til at få frakendt kortet haha smiley

    YES! Blev nødt til at købe en hoodie til at køre i! Querly FTW haha smiley


  • #21   30. nov 2014 Malte: Det er også en fin KTM du har! Skal 100 have KTM når tiden bliver til det og kortet tillader det smiley
    Er det en SuperRetard hoodie du har på på dit billede?? De er for fede, og så Supermofools! smiley


  • #22   30. nov 2014 Ja, det er en Superretards hoodie. Købte den i Sverige til Epicmeet. Querly har lige købt en Suzuki RMZ 450 supermotard smiley

  • #23   30. nov 2014 Ville gerne have været med til Epicmeet, men det er lidt langt at køre til Sverige for mig (er fra det jyske) på en 2-takts maskine der kun rammer 120-130 stykker på en god dag haha smiley

    Jeg synes Querly kører på alt muligt for tiden, dog ikke hans fine DT125 som han startede ud på smiley


  • morten V
    morten V Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #24   1. dec 2014 Sådan en Yamaha YBR 125 er måske ikke så dum en ide. Kan man overhovedet køre på motorvej med klx d-tracker 125? smiley

  • #25   1. dec 2014 Altså, man kan jo køre på motorvej med diverse forskellige maskiner, så længe du bare kan holde dig over 80 eller hvor meget det er. Hvor behageligt det er tør jeg ikke sige, men det er i hvert fald ikke det fedeste på min DT.

  • #26   1. dec 2014 #12

    ''Husk fusker du med hk og kører på en der er for stor mister du forsikring og alt hvad du kan komme til at lave i trafikken bliver 100% din skyld. Det gælder også når en gammel dame trækker ud foran dig og du skal erstatte hendes BMW.''

    Det passer ikke! Ansvarsforsikringen dækker, også selvom man ikke har kortet. Man skal VIRKELIG lave noget lort, for at ansvarsforsikringen ikke dækker.

    ...men der er stadig umådeligt dumt, at køre rundt på noget man ikke må.



  • #27   1. dec 2014 #24 Du vil hurtigt opdage, at der ikke er noget ved at køre på motorvej på mc (jo måske hvis man har trang til +250km/t...)

    Hold dig til landevejene. Det er ikke sjovt at ligge på motorvejen med 80-90km/t på en lille mc. Du kommer lige så hurtigt frem via landeveje på sådan en smiley



  • #28   1. dec 2014 #26,

    Ja det er rigtigt, de erstatter BMWen.

    og derefter sender regningen til dig.


  • #29   1. dec 2014 Kram, stop nu bare. Den har været oppe og vænne 1000 gange og der har været assurandører inde og bekræfte, at selskabet ikke kan kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/128201-stor_mc_lille_koere_kort


  • #30   1. dec 2014 Taler af personlig erfaring så vælger at stole på denne smiley men tak for respons kan se der stadig er delte mening om netop dette emne.

    Men uanset hvad så er det meget farligt, selv hvis vi sagde at alt er dækket og kun en mindre bøde er forlagt en, så bliver man stemplet af forsikringen.


  • #31   1. dec 2014 § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.


    Det sidste er jo så et spørgsmål om definition, men at køre på f.eks en A2 motorcykel med A1 kort, er ikke alene nok til at kunne betegnes som grov hensynsløshed. Og jeg er ret sikker på, at det ikke er forsikringsselskabet som afgør om der er tale om grov hensynsløshed eller ej. Det sidste vil jeg dog ikke hænges op på.

    Hvad der så er sket i din situation Kram vil jeg ikke udtale mig om smiley Det skulle vel heller ikke være første gang, at et forsikringsselskab har taget røven på folk.


  • #32   1. dec 2014 ...men vil stadig give dig ret i at det er umådeligt dumt!

Kommentér på:
A1 Motard

Annonce