{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

Afmontere forgaffel - løftebuk {{forumTopicSubject}}

Hej MC Galleri

Jeg skal have afmonteret min forgaffel på min SV650 K8 da jeg vil have farvet dem sorte som stellet. Spørgsmålet er om sådan en løftebuk kan bære min MC når jeg piller fordæk og forgaffel af?

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-487120581&pn=-1171546635

Jeg har løftebuk bag i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmontere forgaffel - løftebuk
  • #1   18. dec 2014 Den er jo designet til det, så ja.

    Medmindre du også vil have gaffelbroerne af.


  • #2   18. dec 2014 Tak, nej de skal ikke af, kun forgaffel.

    Ved du også om når de skal pulverlakeres, så skal de i en ovn, dvs at man også skal pille pakninger osv af, således at de ikke smelter?

    Det gider jeg bare ikke så det må blive almindelig auto lak hvis det skal skilles ad.


  • #3   18. dec 2014 ja de kan sagtens bære det ingen problem..
    jeg bruger en næsten magen til bare fra biltema.
    og hvis du har en løftebuk til i bag så står den rigtig stabilt også.. smiley

    Bruger denne her
    (link fjernet)


  • #5   18. dec 2014 Jeg synes godt kronrørsløftere kan være lidt ustabile.

    Alternativt kan du sætte knallerten på sidestøttebenet og løfte den med en almindelig donkraft under motoren. Evt kan det blive nødvendigt at binde noget tungt i bagenden for at stabilisere den ordentligt.


  • #6   18. dec 2014 # 3

    Det er da den samme bare i rød smiley

    # 4

    Skal ikke skifte olie, den skal bare lakeres sort. tør ikke rode mig ud i noget jeg aldrig har set/prøvet

    # 5

    Efter den er blevet løftet bagfra kan sidestøttebenet ikke nå jorden? Jeg håber da det er nok med den løftebuk foran...


  • #7   18. dec 2014 Løfteren foran skal bruges i kombination med en løfter bag, ellers står den ikke godt. Sammen står den ganske fint.

    Hvis du alligevel tager dem af, så få dog en mekker til at skille dem ad, få rørene, få dem pulverlakeret, og så lad ham samle dem igen med ny olie og pakninger - der er sikkert alligevel tid til det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   18. dec 2014 Du må KUN bruge den sammen med en bagløfter! Ellers står cyklen ikke stabilt nok.

    Thansen modellen er ikke den samme som den biltema har, som er en del mere solid. De kan begge bære fronten af din MC.


  • #9   18. dec 2014 Kan IKKE anbefale den fra THansen, svejsningen hvor det lille rør sidder på "buen" gik på min, sidste vinter.... Godt nok ifm. opbevaring, men det resulterede da i en skam-ridset forskærm.....

    NU er den rettet og skamsvejset, så det kan holde.... Brugte den i foråret da jeg skulle have skiftet pakdåser, og der stod den ganske stabilt i en lille uges tid.....

    Så tag en tur i BILTEMA som Sajmon anbefaler, og god fornøjelse med projektet... smiley


  • #10   18. dec 2014 # 7

    Jeg har den bagtil, sådan at bagenden er oppe.

    Er det en dyr fornøjelse sådan en omgang med at få dem afmonteret og påmontere igen?

    # 8

    Så må det blive den fra biltema, selvom det kræver at jeg køre fra kbh til næstved bare for den.

    # 9

    Det vil jeg gøre, og tak smiley


  • #11   18. dec 2014 Jeg har så den lige modsatte oplevelse. Jeg har set to biltema løftere gå op i svejsningerne.
    Og den jeg har fra thansen virker mere robust, og kører på 5. år.


    profilbillede
  • #12   18. dec 2014 olie skift: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4974.0

    Du skal have dem helt skilt ad, hvis der skal pulver på, og nye pakdåser, ville være tåbeligt at sætte de gamle i igen. Alternativ er noget alm våd lak, men det holder ikke helt lige så godt, især er det der dåse spray noget tyndt lort.


  • #13   18. dec 2014 Jeg malede min gaffel på samme måde. Jeg hev støvhætterne forsigtigt op, og gab dem varmefast matsort, hvorefter de fik med varmepistolen med jævn varme. Det holdte rigtig godt.

  • #14   18. dec 2014 # 11

    Måske burde jeg bare købe den for thansen og så også finde en buk til under motoren.

    # 12

    Genial vejledning/guide

    # 13

    Jeg kunne også gøre det selv, men synes nu aldrig resultatet er det samme som når en prof lakere smiley


    Eller også skulle jeg bare droppe ideen fuldstændig???


  • #15   18. dec 2014 Har du centralstøtteben på dyret - sådan noget kunne vi selv kigge efter, hvis du havde oprettet cyklen!!!!

    Hvis ja, så brug det og klods evt. dyret op under forreste del af motoren. så vil den stå på baghjul og de to støtter fra centralbenet - det er rigeligt!!!!

    Løftebukken til baghjulet løfter i sagens natur baghjulet, o så bliver dit behov forr løftning foran meget større!


  • #16   18. dec 2014 # 15

    har næsten lige købt den og har derfor ikke fået den oprettet. og nej den har ikke centralstøtteben.



    Min plan/projekt var at farve alt sort som har grå/sølv farve. men det lyder som om det er noget af en opgave jeg har sat mig for...


    profilbillede
  • #17   18. dec 2014 Nu har jeg også en sv650 med sort stel. Jeg har selv leget med tanken om at male visse dele sorte. Hvis jeg endte med at gøre det, ville jeg dog gøre det ordentligt. Skild skidtet ad, få det pulverlakeret, og servicere forgaflen samtidig.

    Personligt er der dog mange andre forbedring jeg ville bruge penge på, inden jeg kastede mig over det kosmetiske. Men det er selvfølgelig en smagssag.

    Flot cykel ellers smiley


  • #18   18. dec 2014 #11

    Det kan vel oven i købet tænkes at de er fabrikeret samme sted omme i Bag-Indien.... smiley

    Og til den udsalgspris der er på dem, er det vist uundgåeligt med en smutter ind i mellem......... smiley


  • #19   18. dec 2014 Brix har efter min mening helt ret. split dyret helt ad, og send det stel og gerne hjulene til pulverlakering, det svarer sig!!!!

  • #20   18. dec 2014 # 17

    Hvad ville du da forbedre ved den? Nu må jeg lige skaffe løftebukken foran. I har nok ret i hvis det skal gøres kan man ligeså godt gøre det ordenligt første gang. og tak smiley

    # 19

    Hva mener du med hjulene? de da sorte?


  • #21   18. dec 2014 Knud - Hans stel og fælge er sorte smiley

    Maho - Der kan gøres mange ting, men det handler jou om du er tilfreds. Noget af det første jeg gjorde var at skifte gashåndtaget, og få et andet sæde. Det seneste der er sket, er et skift af forgaffel.


  • #22   18. dec 2014 Det har jeg set, men pulverlakken har en helt fantastisk sild- og slagstyrke, og så koster det så lidt!

  • #23   18. dec 2014 Det er ikke hans stel og fælge der skal lakeres ^^

  • #24   19. dec 2014 Skille cyklen af for at få den malet i samme farve?! er det 1.April??
    Fin cykel btw.

    Du kan med fordel skifte gasrullen til en R6, så er du fri for at hive hånden af led når du skal give fuld gas, den koster ikke meget og passer næsten lige på.

    Hvis du beslutter dig for at afskille gaflen og sende den til pulver lakering ville jeg da tage fodhviler konsollerne og holderne til de bagerse fodhvilere.
    Men det kræver jo du har mod på at gå i gang med det


  • #25   19. dec 2014 # 24

    Det var præcis meningen at alt hvad der ikke er sort skal lakeres. Men de ting har jeg ikke problemer med at skille.

    Jeg vil rigtig gerne skifte gasrullen men har fået af vide at man skal modificere den før de kan passe på en sv650s modsætning til sv1000 hvor de passer perfekt.


  • #26   19. dec 2014 de passer ikke perfekt på en 1000'er du skal stadig drimle lidt, efter sigende, jeg har noget tizoma på, og nænner næsten ikke at skifte. Men nu må vi se når jeg har fået samlet motoren igen

  • #27   19. dec 2014 Skift af gasrullen
    http://canyonchasers.net/shop/bike/r6-throttle.php


  • #28   20. dec 2014 # 26

    når troede det var plug and play

    # 27

    Waow, troede ikke det var så simpelt smiley Må lige bestille sådan en gasrulle hjem. inklusiv nogen andre håndtag.


Kommentér på:
Afmontere forgaffel - løftebuk

Annonce