{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.748 visninger | Oprettet:

Perskus M
Perskus M
Tilmeldt:
24. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Fjerne neddrosling og stadig køre {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og tænker over hvad der kan ske hvis jeg neddrosler en mc til a2 kørekort og syner den, hvor jeg derefter fjerner neddrosling og stadig kører på den
Hvordan kan politiet se at den er neddroslet eller om jeg har pillet det af når jeg bliver standset og hvad kan der ske hvis man finder ud af det osv
Nogle der har erfaring med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne neddrosling og stadig køre
  • #1   26. apr 2015 Bøde for kørsel uden førerret og de kan ikke "se" det men de kan jo sende den til syn hvis de har mistanke

  • #2   26. apr 2015 Det gør du bare. Sker der absolut ingenting ved.

    1. I et rutinetjek ville de aldrig sige noget til det. Færdselsbetjente der ikke er fuldstændig tabte, kan sikkert have en slags mistanke om det, men de er for dovne til og tjekke det, og det er jo ikke forbi man kan se en drosling med det blotte øje.
    2. Hvis de alligevel sender den til syn, sætter du droslingen i igen.


  • #3   26. apr 2015 Bare du husker at forsikringen ikke dækker, hvis du fx kører ind i nogen og de opdager det smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   26. apr 2015 Ikke korrekt. Din ansvarsforsikring dækker ganske fint.

    Men hvorfor er det du bilder dig selv ind at 48hk ikke er nok?


  • #5   26. apr 2015 Ja ok Sajmon ... men evt kasko gør ikke smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   26. apr 2015 Nej kasko kan nemt smutte.

  • #7   26. apr 2015 er i sikre på hvis uheldet er ude og forsikringen opdager at drosslingen er fjernet - at de så ikke kommer efter føren bagefter for at opkræve pengene igen? (jeg tænker i forbindelse med ansvar forsikringen)

  • #8   26. apr 2015 Det kan man sagtens gøre, og det gør hvert fald 30% af droslet motorcykler (kilde: Elias realistiske fantasi statestik @ 2015).

    Bare sørg for at få den forsikret som fuld u-droslet hos dit forsikringsselskab, så brokker de sig i hvert fald ikke.

    Når politiet stopper dig og vil tjekke det slår de op i motorregister og ser den står som droslet (registreringsafstenen). Er de i tvivl fordi du kom kørende med 240km/t kan de sende dig til syn, indenfor en 14 dags tid... rigeligt tid til at proppe den på og syne igen.


  • #9   26. apr 2015 Har du førerret til A?

    Både Kasko og ansvar ryger... ved ansvarsskade lægger forsikringen dog ud og opkræver efterfølgende erstatningen hos dig... ved personskade kan det nemt gældssætte dig for livet!


  • #10   26. apr 2015 Syntes at jeg har læst i nogle forsikringsbetingelser, at der kun var dækning hvis føreren har kørekort til det forsikrede køretøj, og det vil trådstarter jo ikke have, hvis han fjerner droslingen.
    Men det må stå i hans egne papirer fra hans forsikringsselskab, om kørekort er et krav.


  • #11   26. apr 2015 Hvis ikke han har kørekort til A, udløser det, udover det forsikringsmæssige, en bøde på kr. 7.000,- ( + kr. 500,- til Offerfonden), 1. gang han standses!

  • #12   26. apr 2015 Spørgsmålet med forsikring har været oppe 100 gange før og ansvars forsikringen dækker, selvom personen køre på en mc som er større end de har kørekort til.

    Og som Sajmon skriver, hvorfor tror du ikke 48hk er nok? Man kan sagtens miste kørekortet med 48hk hvis det skulle være et ønske smiley

    Hvorfor er der egentlig ikke mulighed for at lave sticky emner på motorcykelgalleri? så behøvede disse spørgsmål ikke dukke op 1-2 gange om ugen...


  • #13   26. apr 2015 Du skal ikke høre på 9,10 og 11. De snakker bare som de har forstand til. Lyt til os som faktisk har undersøgt tingene og som måske er kommet til at pille lidt ved droslingen.
    Der kan absolut intet ske. Din ansvarsforsikring er ikke tegnet efter om din cykel er droslet eller ej, derfor vil den altid dække. Hvis du alligevel ikke har kasko, så er det bare at få fjernet den drosling så hurtigt som muligt.

    Man får heller ikke en bøde på 7000,- hvis det på magisk vis skulle blive opdaget. Den er 2500,- da jeg selv er blevet stoppet på en stor cykel der ikke var synet med drosling.


  • #14   26. apr 2015 Jesper... Du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om!

    Bøden er steget gevaldigt 1/1 og der slås hårdt ned på det...

    Ja, ansvarsforsikringen dækker, men kan efterfølgende gøre krav mod dig og det gør de i højere og højere grad, for at komme den slags "svindel" til livs!

    Folk kan få min skyld gøre hvad de har lyst til, men lad være med at gøre det fordi folk som Jesper siger der ingen konsekvens er... manden aner hat og kyse!


  • #15   26. apr 2015 Nårh Frantz, så bøden er steget.
    Undskyld jeg spørger, men hvad fanden ved du egentligt om det?
    Bøden har altid været 7000,- for at køre uden kørekort. Forskellen er her, at du ikke køre uden kørekort hvis du bliver stoppet på en stor MC, hvis du har A1 eller A2. Jeg fatter slet ikke hvorfor du gider at diskutere det her, da det har været oppe at vende så ufatteligt mange gange.

    Hvordan kan forsikringsselskabet "komme efter" folk hvis de har overholdt alle forbehold i forsikringspolicen? De fleste ansvarsforsikkringer skal du ikke engang have MC-kort for at tegne. Det er noget være fis det du luker ud.


  • #16   26. apr 2015 Ja, den er steget i den forstand at det nu takseres som at man slet intet kørekort har!

    Vi lukker den hér... mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!

    Jeg har jo heldigvis ikke den problemstilling, så gør hvad I vil!

    PS. Mine kilder er hhv. økonomifuldmægtig fra GF, der sidder med den slags krav og politikommisær fra Rigspolitiet, men hvad ved de om den slags!


  • #17   26. apr 2015 Jesper bøden har ikke altid været 7000 kr. for kørsel uden førerret
    Den har faktisk været 700 kr engang smiley
    Den blev sat op fordi 700 kr betød for mange at det ikke kunne svare sig at tage kortet når bøden var så lav.
    De 7000 kr halveres endda hvis bare man f.eks har kørekort til bil. (Bonusinfo smiley )


  • #19   26. apr 2015 Det er vedtaget ved lov at ansvars forsikringen på et køretøj skal altid gælde. Ligesom det er lovpligtig at have én. Tænk over det... Hvorfor skulle det være lovpligtig, hvis ikke den ALTID skulle gælde?

  • #20   26. apr 2015 Ja, Thunder... ansvarsforsikringen dækker altid, men har man ikke kørekort, kører i frakendelsestiden eller kører beruset, gør forsikringsselskabet efterfølgende økonomisk krav mod en! Ansvarsforsikringen skal/kan altid tegnes da den følger køretøjet (også selvom man ikke har kørekort hertil), men FØREREN skal i hht. forsikringsbetingelserne ha' kørekort hertil og kaskodækningen frafalder helt hvis bla. denne betingelse ikke er opfyldt og for ansvarsdækningens vedkommende, kan der efterfølgende gøres krav mod fører.

  • #21   26. apr 2015 Ansvarsforsikringen dækker ikke. Ja, de betaler i første omgang til modpart, men gæt hvem der får regningen?

    Flot at en hjælpe-admin på et MC forum spreder den slags fis.


  • #22   26. apr 2015 #20 + #21, jeg vil rigtig gerne se en kilde på de udtalelser I kommer med.

  • #23   26. apr 2015 #22, der er ikke nogen kilde, og de har absolut ingen forstand på det. Folk på dette forum sætter mit pis i kog, når de kommer med ekstremt misledende udtalelser, som de har overhørt i en eller anden samtale.

    Din ansvarsforsikring dækker uanset om du har 1000 hk eller 34 - og den kan ikke komme efter dig bagefter og kræve pengene tilbage.

    Færdselsloven § 108 stk. 2

    Forsikringsselskabets hæftelse og regres

    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    ”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort. Det er udelukkende handlingen der tæller. Forkert kørekort kan aldrig være grov hensynsløshed, når der skal vurderes om selskabet skal gøre regres.


  • #24   26. apr 2015 "Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort. Det er udelukkende handlingen der tæller. Forkert kørekort kan aldrig være grov hensynsløshed, når der skal vurderes om selskabet skal gøre regres."

    ... Står tydeligvis for din egen regning, Malte! Din kildegengivelse understøtter på ingen måde DIN påstand!

    Er vidende om at praksis er en anden og det at køre uden kørekort også tolkes som hensynsløshed.

    Alt andet ville da også være urimeligt!

    PS. Det her drejer sig ikke om HK men om hvorvidt fører har KK til det implicerede køretøj!



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   26. apr 2015 #24 - Sorry, men du har ikke ret.

    Bare søg i forummet - og dine kilder kan ikke rigtigt bruges til så meget når lovgivningen modsiger dig. smiley

    Du kan desuden sagtens ansvarsforsikre et køretøj uden at have kørekort til det.


  • #26   26. apr 2015 Ja, for helvede... Træt af at gentage mig selv... Alle kan tegne ansvarsforsikring på alle køretøjer uden at ha' kørekort hertil... men FØREREN skal ha' det!

    Min kilde er min eks.-kone som sidder ved GF og fører den slags regres sager... som sagt er det praksis! Fortolkningen af hensynsløshed afgøres af retten og inkluderer OGSÅ manglende kørekort og i de tilfælde rejser forsikringsselskabet økonomisk krav efterfølgende mod fører.

    Lovgivning modsiger det ikke... bare nogle som fortolker for godt befindende!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   26. apr 2015 Det faktum at du ikke har den pågældende kørekort kategori, er ikke nok - det er ikke hensynsløshed eller grov uagtsomhed, som der minimum skal til for at ansvarsforsikringen kommer ud i en regres sag.

    Lovgivningen modsiger det, for det er sådan en ansvarsforsikringen er underlagt, i modsætning til din kaskoforsikring...


  • #28   26. apr 2015 Hvis de står med et erstatningskrav for personskade på flere millioner, så kan du bande på at de laver regres for selv den mindste uoverensstemmelse i forhold til deres forsikringsbetingelser!

    Spørgsmålet er om man er villig til at løbe risikoen!?

    Tak for debatten og ha ' en go' aften!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
  • #30   26. apr 2015 Frantz...

    Loven er lavet netop sådan for at undgå, at du som far til en teenage søn (som tager nøglerne til din bil uden din tilladelse) ikke skal hæfte resten af livet for den millionskade han forsager.


  • #31   26. apr 2015 Frantz du får netop ikke en bøde hvis du bliver stoppet og har pilet droslingen ud, så længe du klapper keje, og den står som droslet i papirne... og ansvar dækker stadig.. suk

  • #33   30. apr 2015 hvis du kendte kørekortreglerne vil du vide at en 18 årige kun må køre 125cc og derfor er droslingen fuldstændig ligegyldig da en 125cc aldrig ville kunne kører over 200 km/t, med en bagpassagere bagpå smiley

  • #35   30. apr 2015 ja man kan crashe når man kører 200+ på små veje og ikke har styr på hvad man laver, med en bagpassager bagpå og begge med adrenalin i blodet, så de ikke kan fokusere...

    Men omvendt kan man også sagtens ligge med en 100-150 på landevejen og ha en rigtig fed dag med gutterne...

    Men at forlange 18årige skal kører med 15 hk er fuldstændigt tåbeligt. 34hk var klart det bedste...


  • #36   30. apr 2015 smiley

    profilbillede
  • #37   30. apr 2015 #24

    "Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort. Det er udelukkende handlingen der tæller. Forkert kørekort kan aldrig være grov hensynsløshed, når der skal vurderes om selskabet skal gøre regres."

    ... Står tydeligvis for din egen regning, Malte! Din kildegengivelse understøtter på ingen måde DIN påstand! "

    Nej. det er egentlig min påstand, for det er mig han citerer.

    Jeg har arbejdet i branchen i 25 år, - og hvis din kone har fået regres hjem i en motoransvarssag, med henvisning til forkert eller manglende kørekort, vil jeg gerne høre mere om det. For så er det første gang i danmarkshistorien.

    Bemærk lovteksten;"”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    "Forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved uagtsomhed....."
    Et kørekort - eller mangel på samme - kan ikke fremkalde en begivenhed, det kan kun en handling.


Kommentér på:
Fjerne neddrosling og stadig køre

Annonce