{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Alternativ til Racer {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står og vil have mig en R6 2003, CBR600RR 2003, eller ZX6R 2004.
Men har desværre en dårlig skulder så jeg kommer nok ikke til at køre så meget, også syntes jeg det er mange penge lige at at smide 50-60.000 som studerende.
Hvad vil et godt og billigere alternativ være? tænker evt en SV650? eller hvad vil i anbefale?
kan godt lide lidt fart, men køre samtidig også tit 200km for at komme hjem på besøg, har lige solgt min CBR 600 F1 og det er den største og "vildeste" jeg har kørt på


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til Racer
  • #1   26. jul 2015 En motard ..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   26. jul 2015 Motard eller naked bike.

  • #3   26. jul 2015 Præcis modeller og evt hvad årgang og prisklasse i tror de ligger i, vil være en stor hjælp?

  • #4   26. jul 2015 #1
    motard til ture på 200 km........??

    Prøv en sv. Det er eneste måde at finde ud af om den opfylder behovet.


  • #5   26. jul 2015 Jeg har en sv1000 og den er bestemt ikke kedelig at køre pga. V-motor men jeg får ømme skuldre når jeg kører længere ture. Det kan jo også være mig der er et gammelt skrog det skal jeg ikke afvise.

  • #6   26. jul 2015 Du skal da ikke smide 60.000kr når du har planer om at flekslease.
    Yamaha fz6 kører med en R6 motor og den er glad for at få pisk som en R maskine.


  • #7   26. jul 2015 Der er da ingen der flexleaser noget som kun koster 50000,- ??

  • #8   26. jul 2015 Overvejer om jeg skal flekslease, da jeg har pengene til at købe en med afgift.
    Problemet er bare en dårlig skulder, så kommer nok ikke til at køre så meget som jeg gerne ville, det bliver nok mest kun ture frem og tilbage fra familien


  • #9   26. jul 2015 og det er kun et alternativ til evt næste år, eller om to år, også vil jeg have en af de 3 racer modeller. og på det tidspunkt har jeg forhåbentlig heller ikke en dårlig skulder

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #10   26. jul 2015 Du kunne evt montere BarRicers, eller styr på selve gaffelbroen.
    PS. Det er fartvinden der skal bære overkroppen.


  • #11   26. jul 2015 Hvorfor ikk bare en nyere Cbr 600? smiley

  • #12   26. jul 2015 motard. . har selv smadrede skulder og ryg og mærker intet til noget af det.

  • #13   26. jul 2015 evt kawa z750 dog er naked heller ikke det alder bedste vis du godt kan lide lidt fart det trækker jo noget i armene

  • #14   26. jul 2015 Syntes de fleste gamle modeller før 2000 er super grimme, især deres bagende der er alt alt for bred

  • #15   26. jul 2015 du kan få en rigtig god VFR 750 for ca det halve. Det er en sportstourer med noget bedre og mere skånsom kørestilling

  • #16   26. jul 2015 Min er fra 1972 og har også en bred bagende smiley

  • #17   26. jul 2015 Brian s: Læs trådstarters tidligere forumindlæg

  • #19   27. jul 2015 gsx 650 f fin maskine

  • #20   27. jul 2015 Honda cbf 600/1000

  • #21   27. jul 2015 SV1000N.....Har selv haft den, plus den fz6 som bliver nævnt, og en SV650S, og ville klart vælge sv1000N igen...oprejst kørestiliing....fedeste lyd, og dejligt bundtræk, stabil motorcykel som fåes til meget fornuftige penge pga det store udbud....DEJLIG MASKINE smiley

  • #22   27. jul 2015 VFR

  • #23   27. jul 2015 Aprilia Tuono ! Sgu det sjoveste og mest behagelige jeg til dato har kørt når der er lagt vægt på sjov.


  • #24   27. jul 2015 og folkens... det skulle være under 50-60.000......

    jeg ville anbefale hyosung... kroatisk mc som er udviklet i samarbejde med suzuki. dejlig mc med gode køreegenskaber, og så ser den fræk ud.
    den fås i 650cc hvor der er dejligt med rev i.
    håber du finder noget der behager dig.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   27. jul 2015 Nej!

    Hyosung er ikke udviklet sammen med Suzuki - og en GT650 må IKKE forveksles med en Suzuki SV650, for de deler ikke en eneste stump.

    Det er rigtigt Hyosung har produceret små 2 takt motorer på licens for Suzuki i nogle år, men det har intet med MC'er at gøre. Hold dig langt væk fra det korea crap...


  • #26   27. jul 2015 #24: GT650 som er koreansk, og ikke kroatisk, har intet med sv650 at gøre.
    Hyosung har haft teknisk samarbejde med suzuki siden starten af 80'erne, og produceret nogle af deres mindre motorer til Asien, men GT650 er helt deres egen udvikling.


  • #27   27. jul 2015 nå okay, min fejl.

  • #28   27. jul 2015 Hyosung kan fås til 20-25 for en brugt 650 med 10-20.000 på tælleren.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #29   27. jul 2015 Og det er der nok en årsag til...

  • #30   27. jul 2015 Sajmon -jeg synes dine holdninger til Koreanske varer er decideret usmagelige. Jeg kender et antal Hyosung ejere og de er alle meget tilfredse.

    Jeg ejer selv en koreansk bil, og den er meget svær at få bedre, og ADAC har de sidste mange år kåret KIA CeeD til bedste value for money - foran noget som helst fra VAG, Mercedes og BMW.


  • #31   27. jul 2015 ADAC er det tyske modstykke til FDM, hvis nogen skulle være i tvivl.

  • #32   27. jul 2015 Ja, alle der ikke har haft en skriver at de har hørt det er noget lort, jeg hat ikke haft en, men kunne da nemt finde på at købe en, har kørt flere og synes de kører ok, er bare vant til flere hk,
    Dem som har haft en, de bliver sønderbombet af alle som har hørt det er noget lort, og således gider de ikke ytre sig mere i forum.


  • #33   27. jul 2015 Honda CB 600 Hornet kunne være et udmærket alternativ. Eller som du selv er inde på en SV650, evt. med superbike-styr.

  • #34   27. jul 2015 Har haft lånt en Hoysung i en periode - så vil påråbe min ret til at udtrykke min væmmelse over en sådan bunke natpotte blik.

    Den vinder i en diciplin og det er hastigheden på afskrivning - den ryger fra nypris til skrotpris i en vederstykkelig fart.
    Det er ikke mærkeligt den kører som en kommode og har samme finish som Biva's billigserie af sommerhus møbler.


  • #35   27. jul 2015 I UK der får den et udmærket skudsmål, ved ikke hvad tyskerne siger til den.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #36   27. jul 2015 #30 - I så fald kender du så også en flok mennesker, hvis mindstekrav til en MC, er lavere... væsentligt lavere end f.eks dine og mine.
    HVIS nu sådan en Hyosung var et åh så fantastisk godt køb, er det mig en gåde hvorfor der ikke er flere af dem registreret i landet. Jeg mener - alle kan da ikke være så dumme og snævertsynede som mig?

    Med hensyn til at en Kia også kommer derfra, skal vi lige huske på at en Kia ikke kun koster 40% af en tilsvarende japaner, som Hyosung f.eks gør. Her sammenligner jeg GT650R med en SV650S, som oftest er det folk gør - og det er skam også relevant nok når nu de er så ens i konfiguration og ydelse osv.
    Beregningsgrundlaget for dansk registreringsafgift er også ens for de to - det er bare prisen før afgift der er forskel på, og det giver meget god mening når man ser på *host*host* kvaliteten...

    Men for lige at svare på den med at man skulle eje en for at have en mening om den, så synes jeg det er temmelig naivt at tro man kun kan få erfaring med en MC ved at eje den. Jeg har skruet på nogle stykker af dem, og der er næsten ingen grænse for hvor fucked up dårlig forarbejdning, finish og kvalitet jeg har bemærket.
    1. Jeg havde en inde til dækskift for et par måneder siden - den havde omkring 7000km på tælleren, og der startede jeg så lige med at spole alt gevindet af bagakslen da jeg løsnede møtrikken, for derefter at bemærke slør i, hvad jeg troede var baghjulslejerne, som så viste sig at være den pasning det venstre leje sad i, som havde givet sig så lejet sad løst. Altså - hullet i fælgen hvor lejet skulle passe i - det var ca 1mm for stort. Super fed eftermiddag og pisse fed handel, synes ejeren nok efterfølgende...
    2. Jeg har skiftet motor på en 09'er - den havde lige tabt udstødningsventilerne i den forreste cylinder. Det mener alle de kloge hoveder, skulle være fikset på alle modeller efter 04.
    Jeg har skam også skiftet motor på en SV650, men den manglede så 1,6 liter olie og bortset fra plejlstangslejerne, er der intet andet som har taget skade i den.

    3. Jeg har skiftet dæk og kædekit på en anden (sort stel), hvor begge fælge var irede i kanten. Kædekittet - det originale - hang som en punktvis stiv guirlande ca 5cm over jorden, og cyklen havde under 15.000km på tælleren, og var ordentligt vedligeholdt. Ejeren havde smurt og nusset akkurat som han altid gjorde på alle sine andre maskiner, uden problemer.

    Hvad folk køber, er deres egen sag. Det blander jeg mig ikke i - men jeg blander mig når nogen prøver at oversælge noget, som jeg ikke engang gad løfte foden for at sparke om på siden.


  • #37   27. jul 2015 Sajmon og til dels Allan R. Man skal ikke nødvendigvis eje for at udtale sig, men man skal huske, at de der ejer oftest har bedre mulighed for at vurdere end vi andre!

  • #38   27. jul 2015 Hvorfor Knud?


  • #39   27. jul 2015 De kender simpelthen varen bedre

  • #40   27. jul 2015 Er slet ikke enig her - har udelukkende noget med forventninger og krav til køretøjet.
    Skulle en familie på 5 der bare kigger være dårligere til at vurdere om en Kia pikante er bilen for dem i forhold til Bent på 74 der har haft en siden 3/6?

    Det er noget vås - Housung ejere er nødt til rose og snakke pænt om deres maskiner, de skal jo have en mikroskopisk chance for sælge dem igen.



  • #41   27. jul 2015 Kære Onkel Jan:

    De her bliver vi ikke enige om så bare lad os lade det ligge


  • #42   27. jul 2015 holder med onkel jan smiley

  • #43   27. jul 2015 Må også luske mig om bag Jan i køen....

    Ofte skamroser folk det de ejer.. Det er noget psykologisk i de fleste hjerner der gør at de føler sig dumme hvis de har gjort noget dumt, og det kan snydes ved at kalde det dumme for godt....
    Jeg kender folk der er utrolig glade for deres elendige Kina ATV ... Udelukkende baseret på den latterlig lave indkøbspris, det overskygger alle de tekniske problemer...
    Lidt som at kalde en benamputeret ludder med diarré for et godt knald... Bare fordi hun kun kostede en femmer... Det har jeg ikke prøvet, men har en klar mening uden at have "prøvekørt" smiley


  • #44   27. jul 2015 OK, jeg er blevet lidt klogere, for jeg kender kun en der kører Hyosung pt, han er så forhandler i Kolding og han har vel 10 kørende rundt, han siger selvfølgelig de er ok, hans forretning kræver det jo nærmest.

  • #45   28. jul 2015 har ingen personlige erfaringer med dem, men selv haft et par SVér, og de Hoysung´s jeg har stået ved siden af, kan efter min korte vurdering (i finish) IKKE leve op til en SVér.....Personligt ville jeg også holde mig fra dem, med mindre den var så billig som f.eks. en Kina mc, hvor man så kan smide den ud når den driller.....

    Har selv en Aprilia nu og ja det er en italiener, som heller ikke har et godt ry, så har jeg skudt den ned før folk bomber mig smiley


  • #46   29. jul 2015 Hyosung er det klassiske eksempel hvor man prøver tage en SV'er som sælger rigtig godt, prøver og at lave den i billigere materialer og sælger den lidt billigere og hvad får man = skrammel!

    Kan kun anbefale at man holder sig fra Hyosung, det er da næsten lige så dårligt som en kineser chopper.


Kommentér på:
Alternativ til Racer

Annonce