{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Hvorfor straffes..... {{forumTopicSubject}}

....for noget man ikke har gjort??

Det handler om forsikringer og om at være ung. smiley

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kører med et system med en max. pris for "ny-/unge billister"??

Mit system går ud på:

Man har en max pris for unge under 25 på f.eks. 15.000kr om året for en kasko.

Derudover en variabel selvrisiko:
18-20 år = 25.000
20-22 år = 15.000
22-25 år = 10.000

Det bare nogle beløb jeg nævner, men det mere systemet jeg vil frem med. smiley

Systemet går ud på som man kan se, at man har en forholdsvis rimelig forsikringspris. Dyr nok til at selskaberne tjener godt og billig nok til at flere unge kunne overveje at tegne en kasko forsikring.

Der er jo så statestikkerne som siger at unge er involveret i flest ulykker og det er her min variable selvrisiko kommer ind i billedet. Jo yngre jo dyrere.....så dyrt at det måske kan skræmme unge til at passe ekstra på??

Det vil måske få flere unge til at tegne en kasko forsikring i stedet for de meget billigere ansvarsforsikringer. Derved tjener de flere penge på fast præmie. De ekstremt høje selvrisikopriser kunne så være med til at opfordre unge til at være lidt mere opmærksom på sin forsikring. Man kan ikke længere gå i den ånd og tro at den klarer forsikringen.....næeh nej, man har lige pludselig en selvrisiko på f.eks. 25.000kr. Kunne det ikke skræmme de fleste 18 årige studerende?? smiley

Så hele idéen er at unge som ikke laver ulykker betaler ikke for noget de ikke har gjort (dog stadig en forholdsvis høj fast præmie. Unge der laver ulykker kommer af med KASSEN!! smiley

Det mere så man slipper for de astronomiske faste præmier på 30-100.000kr som man får smidt i hovedet.....hvor realistisk er det lige??


Jeg burde sgu sidde som direktør for Topdanmark og tjene kassen!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor straffes.....
  • #1   15. nov 2006 Ja det er flot! Gad sgu ikke have en selvrisiko på 30 kilo, så turde jeg ikk køre andet end bedstefarkørsel! Wheres the fun in that?!

  • #2   15. nov 2006 Ja, Kim L.....problemet er at der findes ikke nogen steder de vil tilbyde tyveri på en ansvar og de få steder der gør det, gør det ikke alligevel.

    Esben < Vil du hellere køre med ansvar på en cykel der f.eks. koster 100.000+ og riskere at den bliver stjålet uden nogen form for dækning??


  • #3   15. nov 2006 De forsikringspriser der findes idag, er jo et produkt af, at kunderne gang på gang beviser at man i en ung alder er mere modig, og derfor koster selskabet penge.
    Nogle selskaber dækker også tyveri/brand/hærværk på en ansvar, men der er langt imellem dem. Grunden er, at hvis brian på sin for store MC er kørt galt, så forsvinder den bare og bliver meldt stjålet....
    Der burde være en begynder forsikring, svarende til dem der har det lille kort og kun må køre med 34Hk...


  • #4   15. nov 2006 og så var en måske mere realistisk mulighed at lave en kasko hvor man kan få cyklen ud at køre med brugte stumoer og mindre kritisk med hvor meget der skulle skiftes. hvorfor skifte en tank til 8000kr hvis en maler kan klare en sprtling og maling for 2000. etc

  • #5   15. nov 2006 Selvfølgelig afhænger forsikringspriserne af hvor mange skader der bliver lavet, men VED altså at for hver 100 milioner der kommer ind bliver der udbetalt omkring 30millioner til skader, sq mange penge til administration... Burde være ulovligt! Siden det er et lovkrav at have i hvert fald ansvar skal de sq ikke tjene så mange penge på det!
    Rasmus^


  • #6   15. nov 2006 Er udmærket klar over at unge og ulykker hænger meget sammen, men min pointe er at der burde kunne laves et system der gavner flere og hvor det er de rigtige der kommer til at punge ud. Det burde da være en større forretning for selskaberne at få en masse kaskoforsikringer med høj fast præmie end nogen som kører ansvar, men stadig at man undgår de der SKYHØJE priser som et eller andet sted er urealistiske.

    Jeg siger ikke at det eksempel jeg har givet er skudsikkert og fejlfrit, men det er der nu ikke nogen forsikringsformer der er. Man kan altid gøre noget ulovligt og undgå nogle regler.....men det er jo ulovligt. smiley


  • #7   15. nov 2006 nu er der jo heller ikke nogen grund til at gøre det værre end det er. GF, er altså ikke så dyr og man må altså bare indse og forstå at når man køber mc i starten af 20'erne så skal man medregne forsikringsomkostninger og købe et køretøj derefter  så undgår man også alt det tuderi. kørte selv mit første år uden kasko og andet år er jo ikke så slemt ca. 7200,- for 600-750ccm det er jo til at overleve.  
    mvh. christian


  • #8   15. nov 2006 Tag det ikke ilde op: "Men vil du have det sjovt må man betale, sådan er det bare! Faktum...!"

    Hvis man ikke har råd til en evt. kaskoforsikring på sin motorcykel, så ku det være man sku have købt en billigere cykel så man også havde råd til forsikringen!

    Har du råd til biken, så er der også til forsikringen! At priserne så måske i visse tilfælde er urimeligt høje må man bare tage med! Sådan har det altid været og det bliver det ved med...!

    Rune


  • #9   15. nov 2006 syntes faktisk allerede at systemet er sådan at det gavner de rigtige, ancinitet samt bonus gives jo hvis man kører ordentligt, så det må man bare gøre. 
    selskaberne kan jo altså heller ikke rette sig efter andet end de statestikker de får udarbejdet, det er jo svært at se hvilke der kører fornuftigt og hvike med hovedet under armen.. 


  • #10   15. nov 2006 Nu snakker alle her jo GF - men husk lige at GF ikke kaskoforsikrer NOGEN mc'er hvis man er under 30... 30! Så er man jo allerede halvt død! smiley (Sig det ikk til min kæreste, hun er nemlig over 30...)

    @Kim: jeg gad fandme heller ikke køre rundt med en forsikring der ruinerede mig hvis kom rundt i et godt sving på en vej jeg kender og opdager at den dumme bondemand lige har kørt et ton jord ud på jorden, hvorefter jeg styrter og smadrer kværnen. Føler jeg har lidt mere styr over tyverisikring og kunne godt finde på at tage chancen præcis dér!


  • #11   15. nov 2006 Det rigtigt at man må betale for at have det sjovt. Piver heller ikke, men kommer med et foreslag som jeg ser det, gavner alle.....ikke mindst forsikringselskaberne selv.

    "Problemet" er jo at køber du en cykel til under 50.000 så kan det mange gange ikke betale sig at køre på kasko. Køber du en maskine til over 100.000kr er kaskoen mange gange ikke til at betale. Har selv fået et tilbud på ca. 78.000kr så det er ikke bare lige og sige at "har man råd til motorcyklen har man også råd til forsikringen".


  • #12   15. nov 2006 Esben < Hvis vi sagde at du havde en selvrisiko på 20.000 og de ridser din kåbe som måske ville koste 5.000 at lave så er det jo ikke sådan at du skal betale 20.000.....

    Christian < Det er jo derfor jeg ville lave en variabel selvrisiko alt efter hvor ung du er som følger statestikkerne på den måde at jo yngre jo højere selvrisiko i stedet for bare at sige at du ung så uanset om du køre skadesfrit betaler du kassen!!! Så ville jeg jeg hellere have det så hvis man er ung og du laver skader så betaler du STADIG kassen, men hvis du er ung og ikke laver skader betaler du efter det.....

    Men folk vil måske hellere betale kassen for ingenting??


  • #13   15. nov 2006 Kim**

    Din ide er, selv om du ikke kalder det sådan, jo ansvar med tyveri og branddækning.

    Jeg synes da, at det er en drøngod ide. Den tager hånd om, at forsikringsselskaberne har en meget dyr kundegruppe. Den tager også hånd om de unge MC-ister, der gerne vil have lidt mere end ansvarsdækning, er indstillede på selv at betale skader, men gerne vil sikre sig mod tyveri/brand.

    Jeg har svært ved at se det forsikringsselskab, der ikke i hvert fald ville tage imod ideen. De konkurrerer, og jo mere kndetilpassede løsninger de kan få, jo bedre står de konkurrencemæssigt. Skriv da dit forslag til et par stykker af dem.


  • #14   15. nov 2006 jeg syntes den er ldt svær, for med en variabel selvrisiko er man lige så dårlig stillet hvis uheldet er ude og så kan man jo ligeså godt bare kører med ansvar. men du kan da få din forsikret for 10.000 hos GF kan du ikke..? hvis altså du ikke har fået det klaret. ellers held og lykke



  • #15   15. nov 2006 forhørte mig selv om en ansvar+tyveri forsikring, men som du selv nævner er de svære at finde og jeg fandt ikke noget jeg syntes var rimeligt i pris. det kan hænge sammen med at folk der styrter kan finde på at sætte den i brand el. få den stjålet... smiley



  • #16   15. nov 2006 Forsikringsselskaberne tjener kassen på mc forsikringer det tvivler jeg ikke et sekundt på. De ved jo at man bare er nød til at betale ved kasse 1. Tag bare noget som ansvarsforsikring som er lovpligtig og nogen selskaber vil sku have 6000kr mod GFs 2000kr.
    Lige nu står jeg selv i en lidt pikær sitiuation: Jeg er forsikret ved Thisted Forsikring til en ok pris af 5400kr kasko men skal flytte til sjælland og så skal jeg hele forsikringsmøllen igennem endnu en gang.


  • #17   15. nov 2006 Hmm.. lad os lige slå koldt vand i blodet.. kender en der er aktuar (økonomisk statestik) og han arbejder for topdanmark (skal lige siges at det nok er det bedst betalte erhverv for en ny uddannet, men røvsygt) Og vi har ofte snakket forsikringer, da han sidder og beregner på sådanne (Hans felt er dog hovedsagligt inden for ulykkesforsikringer).. Og jeg kan sige, at de hele er taget i betragtning hvad angår premier.. med lige præcis motorcykler, så er det omkring 40 procent som ryger ned inden for de første 2 år (af deres kender) de har motorcykel, med en gennemsnits skade på lidt over 55.000 kroner.. de skal dækkes af alle.. derudover skal der jo tjenes på alt det arbejde der er forbundet med adminstration, assurandør, mm. så alt i alt.. så er de yngste sgu de dyreste.. men er du 30 år og sætter dig op på en motorcykel første gang, og aldrig har ejet bil, skal du heller ikke tro det er billigt..

  • #18   15. nov 2006 Jeg gentager lige... INGEN kasko hos GF hvis man er under 30 - eller er der nogen der har andre erfaringer?!

    Hehe Kim, du skulle nok have haft en lille cykel stående på plader til en billig ansvar nogle år; det kan betale sig! 78 kilo er jo siiiiindssygt! Btw, er sgu da godt klar over at jeg ikk skal betale selvrisikoen hvis jeg smadrer for 5 kilo, så ordner jeg det jo bare selv - men hvis jeg kører galt, så kører jeg RIGTIGT galt! smiley


  • #19   15. nov 2006 Christian < Nej overhovedet ikke.....snakker du kasko? For som Esben siger så giver de ikke kasko til nogen under 30. smiley

    Mit tilbud fra GF lyder på ca. 5000kr for ansvar.


  • #20   15. nov 2006 Esben < Ja 78K er sindsygt. smiley Specielt taget i betragtning at det koster 26K hos Topdanmark. Det er det bedste bud jeg har fået af de få der overhovedet tilbyder kasko. smiley

  • #21   15. nov 2006 nå for satan.. jeg havde ellers fået det indtryk af min forsikringsdame at det ikke var noget problem, jeg har da vidst lige noget jeg skal hjem og kigge på.. 

  • #22   15. nov 2006 Du bliver ikke straffet for noget du ikke har gjort. - Du bliver straffet for noget du sansynligvis vil gøre. Jeg er selv ung, og har selv både bil og mc. Samtidig er jeg uddannet i forsikringsbranchen og skrev fagprøve i problemstilllingen omkring unge billister/motorcykelister. Nu er det jo engang sådan at alle forsikringspræmier er beregnet ud fra den statistiske sansynlighed for at du vil lave en skade. Det er altså ikke for sjov at unge betaler mere i forsikring, men fordi alle undersøgelser og statestikker viser at fx de helt grønne 18-19 årige laver 7-8 gange flere skader en eksempelvis deres forældre. - Derfor må de selvfølgelig også slippe slanterne for deres forsikring.

  • #24   15. nov 2006 Sune < Det er jo netop det man gør. Kan ikke sige om jeg laver uheld eller ej, men faktum er at du betaler en fandens høj pris i fast præmie som standard. Hvorfor ikke lave et mere fleksibelt system hvor dem der laver skader betaler dyrt og dem der ikke laver skader ikke betaler dyrt....fælles er stadig at man betaler en fast høj pris.

    Ret simpelt system og det får jo stadig deres penge hjem og slipper vel i de fleste tilfælde for at udbetale erstatning pga af den høje selvrisiko....

    Er udmærket klar over unges statestikker.....det kan man fristes til at sige er logik og derfor skal man også stadig betale mere i fast præmie end ældre.

    Så jeg synes uanset om man arbejder med forsikringer eller ej at man bør kunne se det retfærdige i det.

    Har selv de sidste 2 år betalt ca. 50.000kr i forsikring for 2 biler + div. Det er mange penge for ingenting. smiley


  • #25   15. nov 2006 Og det der med at være helt grøn i trafikken er rigtigt nok.....som 18-20 årig, men 4-6 år efter bør man vel ikke betragtes som helt grøn. smiley

    Ja så kan man jo være en af dem som ikke har haft bil eller mc, men det kan man jo også som 30 årig.

    Så det ikke fordi at jeg vil løbe fra at unge laver flere skader end ældre. Det heller fordi jeg ikke synes at unge bør betale mere end ældre. Det er et håb om et lidt mere fleksibelt system som gavner flest muligt....


  • #26   15. nov 2006 Kim * * jeg kan sagtens følge dig. Jeg har den samme holdning.
    Hvorfor straffes for noget man måske gør. Jeg betaler da ikke en fartbøde inden jeg har begået forseelsen smiley Jeg ville hellere betale lidt mindre i præmie og så betale en høj selvrisiko.
    På den måde tror jeg også man får lidt mere ansvarsfølelse, da det er en pæn sum man skal af med på én gang, hvis uheldet skulle være ude. Dem der er ligeglad med deres mc tror jeg ikke køber kasko alligevel.
    Men selvrisikoen vil stadig være en lille del, hvis ens 100.000kr+ mc skulle blive stjålet.


  • #27   16. nov 2006 kim - ikke for at være ond, men hvis jeg havde et forsikrings selskab... og der kom en gut på 24 år og lige har fået kørekort til mc, og vil have forsikret en R6. Så ville jeg også sætte premien over 50k kr. da jeg gætter på at iflg. statestikken, så er risikoen for totalskade og tyveri ret stor inden for de første 3 års ejerskab.

    og en R6 til 170.000kr. ( som jeg så skulle erstatte ved tyveri/totalskade) kræver måske 40-50 elitebillister som kunder, der ikke har nogle skader(krav). og så har jeg stadigvæk ikke tjent noget ind til firmaet!... blot en tanke.
    jeg selv haft mc i 6 år ca. og alle år kun med ansv. på trods af den forrige mc stod mig i ca.200.000 og stod på en alm. p-plads. men så er det også kun min egen røv der ristes hvis jeg smider den i et sving.


  • #28   16. nov 2006 Bo B < Kan ikke se hvad tyveri har af gøre med at være ny? Der vel ligeså stor chance for at en der har kørt 20 år får stjålet sin knallert end en der lige har fået sin? Handler vel om området....

    Det med den variable selvrisiko skulle jo netop sørge for at forsikringsselskaberne ikke kommer til at betale erstatning i langt de fleste tilfælde.....mine tal er jo bare eksempler.

    Elitebillister kan de da ikke tjene særligt meget på.....3-5000 om året. Jeg har smidt 50.000kr i mit forsikringsselskab de sidste 2 år uden at få noget tilbage. Det burde kunne dække mine administrative behov for at have mit navn stående. smiley

    Hele pointen med mit foreslag er at dem der laver skader betaler for det og dem der ikke laver skader slipper for at betale for det. Det kan jeg ikke rigtig se det forkerte i....


  • #29   16. nov 2006 Synes det meget modigt at have en cykel til 200.000 stående uanset om du så havde GPS og 10 kædelåse på den.... smiley

  • #30   16. nov 2006 grunden til at jeg vil frygte den bliver stjålet er heller ikke pga. dig, men model og årgang(nyere).
    men de 50.000 du har sponsoreret dit selskab med er også kun 40% ca. af hvad selskabet skal betale tilbage, hvis du totalskader din mc. + det beløb som det koster i erstatning til andre personer hvis bil og legeme du måske også rammer = ret mange x 50.000 kr. smiley

    jeg er selv ung, og lider under dette. Men det er det som selskaberne kalkulerer med og desværre er der en grund til det. smiley

    jeg mener nu ikke at unge blot kører galt fordi de er mere modige, men fordi de simpelthen blot skal lære at køre godt. Det tager tid - jeg har selv meget til gode endnu. Bl.a. min første banedag/ køretekniske kursus "bronzekursus" mv.

    min forrige mc skulle jeg give +30.000? (codan) for som std. og efter en omgang tuning mv. skulle der en taksator på, før de ville byde på en kasko-pris... = årsløn el.l. smiley
    Så derfor kører jeg kun med ansvar. -----
    en ny debat kan måske være.... Hvorfor skal andre betale for de skader man selv forvolder.?? kasko er vel kun nødvendigt hvis man kører over evne! og IKKe har råd til at betale konsekvensen af ens kørestil.


  • #32   16. nov 2006 Bo < Kasko for mit eget vedkommende er kun at foretrække pga af tyverisikring.

    Nu skal det hele ikke sammenlignes med mit eksempel....24 og R6, for der er selvfølgelig eksempler hvor de har større risiko for at tabe penge end andre.

    Og man kan jo ikke retfærdiggøre de 50.000 fordi at hvis og hvis og hvis så havde de skulle punge ud med så og så meget.....NEJ, de har netop ikke punget ud med noget. At risikoen for at de skulle punge ud med noget er der, er jo hele konceptet bag forsikring. smiley

    Du skriver: "en ny debat kan måske være.... Hvorfor skal andre betale for de skader man selv forvolder.??"

    Er det ikke det det hele handler om her?? smiley Det var i hvertfald meningen.....


  • #33   16. nov 2006 Strada < Du har fuldstændig ret, men følger mit foreslag ikke også statestikkerne?? Det er jo det "mit" koncept går ud på.....jo yngre, jo højere selvrisiko.

  • #35   16. nov 2006 Strada < Har én ting at sige til dig - FUCK DIG!! smiley


    4000....der mange år endnu før jeg når derned. RIGTIG mange!! smiley


  • #36   16. nov 2006 Syntes det er iorden at de unge betaler kassen.........
    (Jeg er jo heldigvis ikke helt ung mere, kan dog stadig huske svinepriserne)
    Nej det er røv at være 18 og skal starte forsikring..... men shop rundt og snak personligt med forsikringsdamen/manden.....

    Vær fræk, tiggende, giv blomster, sig du skifter forsikring selskab og tager dine forældre og resten af familen og vennerne med, lyv lidt, bliv hidsig, græd og forhandel med dem indtil du blir smidt ud eller de har en pris du kan bruge. accepter ikke svar som det gør vi ikke, NEJ og det er ikke muligt.
    Fordi din lokale afd. siger en ting er det sq ikke sikkert den i nabo byen siger det samme.....
    Jeg har haft forsikringsklub i en by 150 km fra min adresse..... de sagde nemlig noget andet end min lokale. (samme selskab)
    Glem alt ære og selvrespekt der hjemme hvis det kan spare et par tusser....

    havde forøvrigt Kasko ved GF som 29 årig på en zx6r. Kostede 8000 mindre end det næst billigste jeg kunne finde.


Kommentér på:
Hvorfor straffes.....

Annonce