{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.570 visninger | Oprettet:

Thomas L
Thomas L
Tilmeldt:
15. feb 2016
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

parkering København {{forumTopicSubject}}

Nye regler i KBH betyder at man skal betale for parkering. Hvis man som jeg har både en bil og en MC, og kun er een person i husstanden har man et problem, i og med at man kun kan få een beboerlicens. dvs. jeg skal betale alm parkeringstakst for min MC (ca. 300-400 kr/døgn)

Jeg opfordrer alle i samme situation til at kontakte center for parkering via mail og forklare deres situation. Forhåbentlig vil de så udtænke en løsning inden det træder i kraft 1/3.

https://pbutikken.kk.dk/kontakt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  parkering København
  • #1   15. feb 2016 Hmnn, interessant

    Hvad hvis man er 2 i huset og har 2 MC og en bil?
    Sam problematik?



  • #2   15. feb 2016 Biler og MC'er
    2+1 = 3

    1 licens pr. person.
    1+1 = 2

    2 er ikke større eller lig med 3.

    konklusion: Ja.
    Løsning: flyt på landet, undgå terror, lev 10 år længere takket være frisk luft, hav jeres ting i fred, bo billigt, se en ko.


  • Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #4   15. feb 2016 Gratis cykler hører datiden til.! Har ikke set dem i mange år, nu er det elcykler der tager creditkort, og er ikke billige. Og med en husleje på 7000 kr. For 70 kvm. Tror jeg vi selv betaler for gildet. Ikke for at være pisimistisk, men der er fordele og ulemper ved alt, tror nu det hænger sammen i sidste ende

  • #5   15. feb 2016 #4, den husleje lyder egentlig meget billig for kbh smiley
    og det med cykler, de er et helvede inde i byen smiley


  • #7   15. feb 2016 puha, der er en som er gnaven Idag smiley

  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #9   15. feb 2016 Jeg kan da sagtens se at det er forkælet at have både bil og MC, og jeg har da heller ikke de mindste imod at betale yderligere en licens. De to køretøjer kan ikke for mig erstatte hinanden, og da bilen desværre er nødvendig så ender et jo nok med at min MC ryger til salg hvis dette bliver reglerne fremadrettet smiley

  • #10   15. feb 2016 besluttet sig for at bo i rodet, men efter andre regler.
    trådstarter; måske findes der en i opgangen eller på vejen som ikke har et køretøj, som du kan overtale til at få en licens hvor du betaler den + et symbolsk beløb? dette kunne da være en mulighed smiley


  • #11   15. feb 2016 Jeg betaler ikke husleje...
    Men jeg vil da gerne pive. Jeg bor ikke i Kbh, men arbejder der. Det betyder at jeg så ikke længere kan køre på MC til og fra arbejdet. Det er ca 75% af min kørsel på MC der ryger der.


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #12   15. feb 2016 #3, John, du udtaler dig som sædvanlig på veloplyst grundlag.
    Hvilken kommune i Søndejylland kommer du fra, for der er da rimelig sandsynlighed for, at netop DIN kommune er én af dem der modtager penge. http://nyheder.tv2.dk/article.php/id-49044075%3Aoversigt-får-din-kommune-penge-i-udligningsordning.h

    Og hvor er det dog pisseåndsvagt, at folk der ikke er berørt af ordningen (typisk bosiddende vest for Storebælt), kæfter op om hvor rimeligt det er, og at Københavnere også er en slags mennesker, bare nogle pisseforkælede nogen. Det der sker her, drysser om ikke så længe ud over jer andre, bare vent.
    Nåååååh ja, så kan vi bare alle sammen købe et nedlagt landbrug så er der parkeringspladser til alle. Fæ!


  • Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #13   15. feb 2016 At påstå at Andre dele af landet betaler gildet for hovedstaden er en misforståelse, Nu da Espen har dokumenter at det faktisk forholder sig lige modsat, så er det som sådan måske lidt pinligt når man tager store ord i munden og malerisk beskriver sin egen uvidenhed.
    som fodnote vil jeg sige at jeg med glæde betaler skat, og gerne deler med mine landsfæller i mit land Danmark


  • #14   15. feb 2016 Jeg kan trøste jer med at jeg også skal betale når jeg tager til arbejdet i København. Jeg er på ingen måder fritaget betaling hvis jeg vælger at tage min MC ind på arbejdet.


  • #15   15. feb 2016 Parker din MC inde i din gård når du ikke bruger den så koster det jo ikke noget eller køb en badehætte og sæt den over din nr plade p-vagten må jo ikke fjerne/røre ved din MC for at kunne se nr pladen smiley

  • #16   15. feb 2016 ro på... parker bare som i plejer og prop et cover over, og lås det fast med en lås så det ikke kan løftes af. i får ingen bøder og politiet kommer ikke for at fjerne den.

    MC'er har ALTID skulle betale som biler. altid!
    Dette trick har virker


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #17   15. feb 2016 Nu ved jeg ikke, hvordan du bor, men jeg har de sidste par år bare parkeret cyklen på fortovet foran min lejlighed. Jeg har ikke brugt et dækken pga. dovenskab.

    Det er godt nok på Frederiksberg, men reglerne er de samme som i Kbh (man må ikke parkere på fortovet), P-vagterne er lige så emsige (det ved jeg pga. min bil, de assholes) og konsekvenserne har hidtil være til at overse.

    Ingen tyveri, ingen p-bøder, ingen hærværk, masser af gratis, lettilgængelig parkering.

    Det er bare et tip, hvis du sætter pris på at leve lidt lovløst, ligesom mig.


  • #18   15. feb 2016 Elias: Nej ikke altid. Indtil for et par år siden var MC'er fritaget for betaling. Da det blev ændret, meddelte parkering Kbh at man ikke ville håndhæve kravet om betaling, netop pga manglende placering til billetten.

  • #19   16. feb 2016 @Esbern Snarre
    En afgørende forskel er, at motorcykler ikke skal betale for parkering på Frederiksberg.


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #20   16. feb 2016 Det tror jeg ikke er rigtigt Jeppe A. Men jeg ved det ikke.

    Umiddelbart kan jeg dog ikke se nogen undtagelser i parkeringsreglerne for motorcykler. Tjek eventuelt selv:

    http://www.frederiksberg.dk/da/Borger/Trafik-og-parkering/Parkering/Bekendtgoerelse.aspx

    Men det er også underordnet. Jeg parkerer jo ulovligt uanset hvad, så for mit vedkommende handler det om opdagelsesrisikoen.


  • #21   16. feb 2016 Det er rigtigt - jeg arbejder i Zoologisk Have, så har naturligvis undersøgt sagen, da en arbejdsparkeringslicens ellers vil koste 400,- pr. måned.
    Grundet de to timers gratis parkering på Frederiksberg er motorcykler undtaget for betaling, da de ikke har p-skive.
    Angående parkering, så har p-vagterne på både Frederiksberg og i København praktiseret en stor tolerance overfor motorcykler, der holder på fortov og lignende, så længe de ikke var til gene. Det håber jeg fortsætter.


  • Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #22   16. feb 2016 Det vil skabe mere plads på vejene, og samtidigt begrænse Co"2" udslippet hvis registrerings og parkerings afgift på motorcykler nedsættes eller fjernes, men det er vist en gammel melodi smiley

  • #23   16. feb 2016 Esbern. man må man godt holde på fortove i Frederiksberg, så der er du galt
    på den
    mvh


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #24   16. feb 2016 Jan, 12 sekunder med Google viser, at man ikke må.
    http://www.frederiksberg.dk/da/Borger/Trafik-og-parkering/Parkering/Parkeringsregler.aspx


  • #25   17. feb 2016 #23

    Der tager du fejl. Jan, som Espen siger og linker til dig, så må du ikke. Bare for at du ikke har fået en afgift eller bøde fra politiet, eller at vagten nogen gange har gået forbi din MC, betyder ikke at det er lovligt.

    At vagten går forbi kan være begrundet mange ting lidt som Jeppe siger i tidligere topic. Men med den nye digitalisering og MC betaling tror jeg selv på at kontrollen af MC generelt vil være stigende. (Jeg kan tage fejl, da jeg ikke er helt sikker i min udtalelse, kun min egen fornemmelse).

    Esbern Snarre,

    Det kan godt være du altid parkerer ulovligt, personligt er jeg så ligeglad med din egen holdning til den sag, gøre ikke dig til en dårliger person. Men undrer mig dog at du ikke selv tager mere hensyn til andres befindende da du parkerer ulovligt, hvis nu det sker en ulykke pga. din dårlige parkering og valg at parkere på den måden? Og ja, jeg har desværre set det på egen hånd, andre som kommet til skade fordi andre ikke gider at hvis respekt, hensyn til andre i trafiken.



  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #26   17. feb 2016 Hans, du kan da ikke sidde på internettet og vurdere, om min parkering er til gene eller fare for andre mennesker uden at have set den.

    Det er den selvfølgelig ikke (tværtimod), og det billede, du åbenbart har dannet dig oppe i hovedet af parkeringen og mig som menneske, er forkert.

    Det behøver du selvfølgelig ikke tro på, men du kan jo komme forbi og se, hvordan jeg parkerer, hvis det virkelig går dig på. Send mig en PM, så får du min adresse.

    Bare et sidespørgsmål: Hvis jeg parkerede min cykel eller min barnevogn på samme plads, ville det fylde lige så meget men være helt lovligt. Ville det så også - i dine øjne - være forkert og farligt og til gene for andre?


  • #27   17. feb 2016 #26

    Esbern,

    Korrekt , det har du ret i. Min udtalelse er en antagelse udfra nogen af dine ord I tidligere indlæg. At du parkere ulovligt uanset.

    Beklager, var ikke meningen at anklage dem på den måden. Men nu er det sådan at jeg rent faktisk er parkeringsvagt i KBH. Og det jeg rent faktisk ser i ulovlige parkeringer som er til gene og fare for andre mennesker, den er desværre ret stor.

    Jeg er godt klar over at du kan parkere ulovligt uden at være til gene eller ulempe, (fare) for andre. Så den del beklager jeg, at jeg fin det til at lyde som at du altid parkere ulovligt så det er til fare og ulempe forndigvselv og andre. Det ved jeg serføligen ikke. Jeg ved jo ikke om jeg nu har mødt (dig) personligt som billist eller mc'ist på gaden i København.

    Skal nok tænke på min formulering hvordan jeg får det beskrevet til en anden gang.





  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #28   17. feb 2016 Det er fair nok. Og jeg har sådan set forståelse for, at din frustration over de parkeringer, du ser til daglig, går lidt ud over mig. Vi har jo allesammen fordomme.

    Men jeg går generelt rimelig meget op i ikke at genere andre i trafikken, så jeg har ikke noget generelt princip om, at jeg vil parkere ulovligt eller ikke vil betale for parkering.

    Der, hvor jeg bor, synes jeg bare, at det er til alles bedste, at jeg holder på fortovet, fremfor at blokere en af de få rigtige p-pladser. Men det er selvfølgelig netop under forudsætning af, at jeg kan holde på fortovet på en måde, der ikke generer nogen.



  • #29   17. feb 2016 #28,

    Tak. Normalt vil jeg jo helst ikke have fordomme imod nogen. Men ja, nogen gange kan man jo heller ikke komme udenom at man er for hurtig på aftrækkeren når det kommer til fordomme. Jeg kan jo se på trafikken i KBH hvor meget stress det har bliver til, og desværre for mange bilister, mc og lastbil/bus som tager større og større chanser. Ang. MC på fortov, enig og uenig må jeg sige.

    Nogen steder giver det måske en mening at de kan stå på fortovet, men når man ikke kan håndhæve lovgivning på den måden og forskellsbehandle, med at sige , der må du godt, men ikke det andet sted. Og at man har givet tilladelse til MC i bilbås, ikke det første valg hvis jeg bliver spurgt.
    Jeg er meget mere tilhænger af flere MC båse, og lave dem meget større så at der kan holde flere mc i den.

    Men som offentlige ansat og i Cenet for parkering, så må man også følge de regler som er og bliver lagt ud. Man behøver jo ikke lide alt i verden, jeg passer sådan set bare de arbejde jeg er ansat til at udføre. Personligen har jeg aldrig haft noget dårligt imod parkeringsvagter, for uden dem, skulle det være kaos. Og jeg ønsker stadigt at kommunen skulle åbne mere for at have en mulighed for at se bagsiden af mønten, for en normal borger. Og jeg er ret sikker på at mange nuværende borger ville få hjem med en mere positiv holdning og en lille smule mere tanke i hovedet når det kommer til parkering.

    Man behøver slet ikke være enig med mig eller mine kollega, eneste jeg siger, når man møder mig eller en kollega til mig, udvis da lidt respekt imens man taler sammen, ellers er det jo ikke ret meget at tale om. Og serføligen skal tale pænt gå begge veje.

    Fortsat god dag til jer alle . Nu skal jeg gøre mig klar til dagens udfoldelser på egnen.


  • #30   17. feb 2016 føj

  • Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 21
    #31   17. feb 2016 Man må parkere en knallert, men ikke en MC. Der er få MC pladser og at de skal blokere biler (som også mangler pladser) er kun udregnet af politikere. Selv midt i Løndon, betaler MC ikke "trængsel gebyr" og heldags parkering er 0 nogle steder eller 1 pund for dagen andre steder i et af de mange MC P-pladser. Men danske politikere har altid hadet MC. Alle år med saglige argumenter imod de skyhøje registreringsafgifter og resultat = 0.
    Har ikke læst de nye regler. Hvordan betaler udenlandske MC i KBN fremover?


  • #32   17. feb 2016 #31 Jas,

    Med den nye digitalisering, så bliver KBH billetløst inom kort tid. Hvis man har en udlænskbil eller MC , går man til den nærmeste automat og indtaster sin bil eller MC'S nummerplade. Og der vælger man hvor langtid man vil parkere sit køretøj. Det findes ca. 800 automater i hele KBH, og ca. halvdelen (400) bliver til det man kalder for en informations tavle. Der vil der fremgå hvordan man skal gå til veje for at betale for sit eller et køretøj når man besøger eller bor i eller omkring KBH. Standerne bliver således sat op forskudt omkring i de forskellige måder. Lige nu er man klar med hele indre byen I rød zone, og starter mandag i grønzone, og arbejder sig ud imod Langelinie (Østerbro). Men hen til Marts skulle alt være på plads. Nu vil jo tiden vise om de når udrullning en til tiden.


  • #34   18. feb 2016 For 1 MC beboerlicens og (740 kr) 1 MC i blå (Billigest 52852) områd i københavn, skal jeg (Selvfotjent som jeg endt med at bor her) betale...

    ...53.592,00 kr / år.

    og stadig bruger mindre plads end en bil

    med dette jeg kunne have tre MCer, for 740 kr / år

    er det lovligt?


    profilbillede
  • #35   31. mar 2016 De nye regler er også kommet som et chock for mig.

    Jeg bor alene, og har både bil og mc.

    Jeg har en beboerlincens til bilen, og køber gerne en til mc'en, men det må man ikke. Man må kun have 1 køretøj pr. lejlighed.

    Jeg synes, at det er en rigtig lorteregel.

    Københavns Kommune sælger i forvejen langt flere beboerlicenser end der er parkeringspladser.

    Diskussionen om hvor man vil bo, eller om man har brug for en bil eller ej er helt irrelevant. Fair nok, at man skal betale for den luksus det er at have både bil og mc, men det er sgu ikke fair at man skal betale det hvide ud af øjnene for at parkere sin mc foran ens egen hoveddør. Det er helt hul i hovedet, og diskriminering af mc-folket.


  • #36   31. mar 2016 Michael N/Alle,

    Førstår godt din overraskelse. At kalde det diskriminering af MC folket ved jeg ikke. Det er jo bare Kommunen som laver lige for alle. Men at man ikke kan få en licens til ens MC når man også har til en bil, det lyder jo mærkeligt at de indfør reglen at man skal have til begge parter. Det skal jeg ha spurgt omkring.

    Jeg ser også at jeg har skriver forkert i min post, det er tale om 1600 Parkerings automater og ikke 800 som tidligere skrevet. Og ca. der er halv delen det som ny hedder en INFO stander. Du kan ikke betale ved en info stander, du kan blot få orientering omkring hvordan du skal forholde dig til parkering og des regler.

    HUSK nu at indtaste det rigtige nummer på bil/MC eller andre registrered køretøjer som er påkrævet at man betaler for sin parkering.
    Hvis du/ni taster forkert nummerplade, er jeres penge tabt, da man i systemet ikke må bevare informationer omkring køretøjerne når tiden er udløbet. "Altså kan man ikke spore en betalning tilbage som man har betalet for"


    Og hvis man betaler med kreditkort i maskinerne, (lad være med at sætte kortet ind i maskinen førrens maskinen ber jer om dette), maskinen går i fejl tilstand hvis i gøre dette, og det kan gå alt fra 2-10 min førrens maskinen har genstartet igen. Hvis i oplever fejl, så står det et nummer på maskinerne som i bedes at ringe til, og oplyse maskinens nummer og hvor i står, så at teknikerne kan udbedre evt. fejl som kan opstå.

    Hvordan finder man så en maskine, ja, lige nu er det svært at sige, fordi maskinerne har blevet placeret ud på forskellige steder. Men nu når man ikke skal tilbage til sit køretøj med en billet, så finder man den nærmeste maskine på den vej man nu skal gå, (dog skal man være OBS! at man skal lave betalingen i den samme farve zone i dagtimerne, da taksterne her er forskellige.
    *Eksempelvis, parkerer man i rød zone, trækker man fra rød zone, parkerer man i grøn zone trækker man betalning fra grøn zone. Når man er efter kl. 18.00 kan man basic trække fra hvilken farve man møder, da zonerne koster den samme pris per time.

    Takster I København, Hverdage

    *Rød zone: KL. 08.00- 18.00 = 30 DKK/TIM
    *Grøn zone: KL. 08.00- 18.00 = 18 DKK/TIM
    *Blå zone: KL. 08.00- 18.00 = 11 DKK/TIM
    ----------------------
    *Rød zone: KL. 18.00 - 23.00 = 11 DKK/TIM
    *Grøn zone: KL. 18.00 - 23.00 = 11 DKK/TIM
    *Blå zone: KL. 18.00 - 23.00 = 11 DKK/TIM
    ---------------------
    *Rød zone: KL. 23.00 - 08.00 = 3 DKK/TIM
    *Grøn zone: KL. 23.00 - 08.00 = 3 DKK/TIM
    *Blå zone: KL. 23.00 - 08.00 = 3 DKK/TIM

    Takster I København, Lørdag

    * Kl. 23.00 - 08.00 3 DKK/TIM
    * Kl. 08.00 - 17.00 - Rødzone 30 DKK/TIM - Grønzone 18 DKK/TIM - Blåzone 11 DKK/TIM
    ** Efter kl 17.00 er det Gratis at parkere, så længe man parkere sit køretøj lovligt "Ja der findes parkeringsvagter ude på gaden 365 dage om året 24 time/døgn.

    Søn- og helligdage - Gratis


    Og til alle jer som bor ude på Amager, det har nu blevet indført en 3-timers parkeringskive zone som i skal være observant på dette hvis i bor i det pågældende område som zonen er lagt. Dog hvis man bor der kan man jo stadigt få en licens, men hvis man for gæster, eller parkerer for korter periode og ikke har en licens til området, så skal man huske at sætte sin p-skive (MAX 3 timer).

    Diverse Parkerings regler for København:
    Link 1.
    http://www.parkeringsinfo.dk/parkering-kobenhavn/parkeringsregler.asp

    Link 2.
    http://www.parkeringsinfo.dk/parkering-kobenhavn/sporgsmal-og-svar-parkering.asp

    Link 3. (Omkring Motorcykler, nok den som er mest vigtig for dette topic).
    http://www.kk.dk/artikel/motorcykler

    Link 4. (Københavns Infoshop, der man kan købe diverse licenser fra).
    https://pbutikken.kk.dk/

    Link 5. (Hvis man øsnker at klage på en afgift).
    https://digiplatform.kk.dk/samlfe/kbhparkering.aspx?ID=pafgift_kbh

    Link 6. (Licens og flexzone kort).
    https://www.kk.dk/artikel/licens-og-flexzone-kort

    Link 7. (Skrive en mail til Center For Parkering).
    https://www.kk.dk/email/field_collection_item/20074/field_email?destination=node/10249 ELLER hvis mailen er fuld med fortrolig information, så kan man bruge linket fra (Licens og flexzone kort). Gå helt ned i bunden på venstre side, der finder i et lille link som tager jer til Borger.dk, og man logger ind med NemID.

    Link 8. (Diverse love og regler omkring bekendgørelser og Færdselov).
    https://www.kk.dk/artikel/love-og-regler-parkering-i-k%C3%B8benhavn

    ** Forbeholder mig evt. stavefejl, da jeg ikke kan rette i topic efter de første 5 min har gået, men hvis i opdager en fejl, så sige gerne til alligevel. Dansk stavelse og kommaer ved jeg godt ikke er den bedste. smiley

    Mvh


  • #37   31. mar 2016 Nej, jeg mener heller ikke at det er diskriminering at man skal betale for en licens til sin motorcykel. Det gør jeg gerne, men det er jo det jeg ikke må.
    Kun 1 licens pr. beboer.

    Jeg tror, at jeg må have en til at flytte sin bopæl til min lejlighed, og så kan jeg købe en licens til min motorcykel.

    Hvis ikke det kan lade sig gøre, ja så må jeg punge ud med 365x 11 kr. pr time i 9 timer i døgnet i min zone. Sådan ca. 36135 kr om året for at have motorcyklen parkeret ved ens bolig. Det er sgu langt ude.


  • #38   31. mar 2016 Da jeg flyttede til København var reglerne ikke i kraft. Jeg betaler rigtig mange forskellige skatter (og andre omkostninger) til den luksus ved at bor her. Nu er der en pludselig stigning på 53592 kr om året i parkering. Nu skal jeg spise forskellen, flytte ud eller sælge min motorcykel. Det er på ingen måde fair.

  • #39   31. mar 2016 Jeg vender tilbage i forhold omkring dette med mc licensen og når man også ejer en bil.

  • Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 21
    #40   14. jul 2016 Men det er bare helt fint. Jeg lægger turen aldrig om KBN for fremtiden. Deres restauranter, butikker, nattesteder, koncerter og hoteller kan leve videre uden mine penge. 30kr/timen i KBN, 10kr/dagen i central London MAKS. Flyver fra Billund, udenom Kastrup og de kan beholde deres parkeringspladser. At de maskiner får lov at overleve viser bare at viking-ånden er død og danskere er blevet "sheeple."

  • Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 21
    #42   28. feb 2018 Jeppe,

    Beklager at jeg ikke så kommentaren. 1£ dagen i Westminster. Gratis på sidegaderne. Hvor parkerede du i London? Jeg er 14 dage på og 14 fri, så delt mellem de to steder. Bor ude ved Biggin Hill i London og når jeg skal til kontoret i centrum, parkerer jeg på Leicester Square.
    http://www.parkingforbikes.com/map/onlinemap

    https://www.westminster.gov.uk/sites/www.westminster.gov.uk/files/parking-zone-map-feb11.pdf

    On-street motorcycle bays

    Motorcyclists can park for £1 a day in a dedicated 'solo motorcycle bay'. When you buy a daily permit you can move between motorcycle bays during the same day without any further charge. Longer term permits are also available.

    En månedsparkering koster 13.50£ i Westminster. Så jeg ved ikke hvor du har valgt at parkere, men jeg har min på gaden.


  • #43   16. apr 2019 Lidt en gammel tråd - men jeg er nysgerrig på debatten. Der må sgu da være megamange som Michael N, der har en mc og en bil, men de kan så ikke længere have mc i København? Jeg synes godt nok det er strengt. Og spar os gerne for råd a la “... man kan jo bare betale for de 8 mdr. årligt i automaten”. Det er der jo 0, der har råd til. Jeg har en kæreste, så vi kan have 2 køretøjer. Men jeg er sgu lige ved at overveje en sur Ducato eller lignende kassevogn, og så have 1-2 motorcykler heri. Jeg håber nogen kan råbe politikerne op, så de regler kan blive lavet om igen.

  • #44   17. apr 2019 Enig Philip. Det er vanvittigt. Jeg har ikke min MC i KBH længere, så jeg får ikke kørt så meget. Særligt efter at mc'er skal holde i en bil-bås er det også endnu sværere at finde en p-plads. Både til bil og MC.

  • #45   18. apr 2019 Kan man ikke bare holde med et dækken på, som foreslået længere oppe? Eller er det slut med den slags narrestreger?

  • #46   20. apr 2019 virker stadig for mig

  • #47   20. apr 2019 smiley Det kan være at jeg skulle prøve det.
    Er det låst? Kan P-vagterbe ikke finde på at tage det af?


  • #48   23. apr 2019 Jeg tror ikke den SKAL holde i bås - men må vel stadig kantstensparkere. Jeg gennemlæste https://www.kk.dk/artikel/motorcykler-og-parkeringsmuligheder-i-koebenhavn og der står blot, at man gerne MÅ, men ikke SKAL parkere i en bilbås.

    Nu bor jeg selv i Vanløse uden for betalingsområdet, så dér går det (endnu) fint, men vi påtænker at flytte sammen på Islands Brygge ... og så bliver det jo noget umuligt med 2 motorcykler og 1 bil. Nu skal man jo ikke opfordre til ulovligheder, men jeg ville nok starte ud med et godt stramt cover og en blæksprutte foran og en kædelås bagved, eller på sigt donere den ene cykel til en rar nabo, som man kunne stole på smiley


  • #49   23. apr 2019 Ja, der er rigtigt, at der står: Standsning og parkering på fortov mv.
    Du må ikke standse og parkere motorcyklen på fortovet. Det kan give dig en afgift (bøde).

    I det link du har sendt, og så kunne man tro, at man gerne må parkere ved kantsten.

    Jeg har desværre fået en både viklet om mit styr for at parkere ved kantsten.

    Jeg fik efterfølgende at vide fra parkering KBH, at man skal parkere i en bilbås.
    smiley


  • #50   23. apr 2019 Den bøde ville jeg nok have klaget med henvisning til den information direkte fra kommunens hjemmeside, som linket er taget fra. Hvis du ikke har parkeret til gene for fortov/opkørsel/for tæt på hjørne eller lignende (der må stå en baggrund for bøden på selve bøden), så kan det jo være, at parkeringsvagten har taget fejl.

  • #51   23. apr 2019 Ja, det var det jeg tænkte, og derfor ringede jeg til parkering København og klagede Jeg var overbevist om, at jeg gerne måtte holde der. De gav mig dog ikke ret. Svaret var: Ingen afmærket P-bås = ulovlig parkering. smiley

  • #52   25. apr 2019 Hej igen,

    Klag den, hvis den ikke er forældet. Læs mere her: https://fdm.dk/alt-om-biler/love-regler/parkering/parkeringsregler-mc

    Der står også (se under "Parkeringsregler MC" på https://fdm.dk/alt-om-biler/love-regler/parkering/kommunale-parkeringsregler), at den enkelte kommune gerne må lempe på regler, men ikke lave skrappere regler.

    Jeg tror slet og ret du har fået forkerte oplysninger af medarbejderen i telefonen smiley


Kommentér på:
parkering København

Annonce