{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.990 visninger | Oprettet:

Trist oplevelse med Raask {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre haft en trist oplevelse med firmaet Raask som jeg bliver nød til at dele med jer så I bliver bekendt med firmaets politik omkring nethandel.

Jeg bestilte et sæt fodhvilere hos info@raask.se og aftalte pris 2400 SEK inkl. fragt.
Jeg oplyste om model og årgang som Raask anmoder, betalte via bankoverførsel og modtog varen. Alt ok indtil videre.
De passede dog ikke i de org. monteringshuller i stellet.

Jeg oplyste om dette men Raask mente jeg havde oplyst forkert model.
Jeg googler og finder ud af at min SRX har 2 modeller i samme årgang og netop fodhvilerne er forskellige.
Jeg oplyser dette til Raask som en service men de melder arrogant tilbage at der da er hele 4 forskellige serier så det der ved de da alt om allerede...

Jeg spørger til hvorfor de med denne viden så ikke har spurgt ind til hvilken model jeg havde men nu påstår Raask at de aldrig har fået oplyst noget omkring model fra mig overhovedet.
Jeg henviser til min oplysning endda tidligere i samme mail samt spørger hvorledes de kan sende en vare hvis de mener de ikke har fået alle oplysninger og anmoder samtidig om at fortryde handlen og returnere produktet.

Raask vil nu modregne 300 SEK for emballage osv ved fortrydelse.
Jeg henviser til EU regler omkring fortrydelse efter 14 dage men Raask er ligeglade og skriver bare at så går firmaer jo konkurs hvis den slags skal følges.

Jeg oplyser igen om gældende regler og henviser til hjemmeside på svensk med beskrivelse af regler for returnering, sender varen i org. emballage, betaler selv for fragt retur og henviser endnu engang til Raask om at følge gældende regler.

Jeg hører intet men ser efter 14 dage at 2010 SEK er overført tilbage - nu er 390 SEK tilbageholdt uden nogen information.

Jeg klager igen og har samtidig fået bekræftet min holdning omkring returnering fra Forbruger Europa - Raask er fuldstændig tavs trods jeg giver dem 1 uge til at svare på min klage og den skriftlige afgørelse fra Forbruger Europa.

Jeg har dags dato indgivet en officiel klage og håber på en afgørelse til min fordel.

Jeg ved godt at 390 SEK måske ikke er det store men det er mere princippet i at have ret og møde en sælger som bare er fuldstændig ligeglad og bare opfører sig arrogant.

Det er første gang jeg skriver omkring en dårlig oplevelse så jeg mener ikke jeg generelt er et brokkehoved men nu kan jeg da advare om firmaets handelsbetingelser og arrogante holdning når noget ikke går som forventet.

Jeg har ikke noget specifikt at udsætte på produktet - kun på oplevelsen af handlen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist oplevelse med Raask
  • #1   8. mar 2016 Trist at læse om de klamhuggere... Du har retten på din side og de derovre er jo dumme at tage dig så useriøst

    I min optik har firmaet været dødt i mange år - da krisen indtraf. Dernæst har grundlæggeren vist kørt lidt solo fremstilling. Ikke noget jeg vil turde...
    En anden ting er, at Raask også laver udstødninger ud fra knallert teori principperne og de er simpelthen så ringe og forkert dimensioneret.


  • #2   8. mar 2016 Utroligt det skal være sådan.
    Min gode ven 8 LED/diode markeringslygter til sin trailer på eBay til 100kr fra Kina.
    2 af lygterne havde en defekt diode han sender en mail med et billede at de 2 lygter der mænger en diode og 14dage efter få han en pakke med en "repeat ordre" altså 8 lygter til. Uden beregning og en mail fra sælger der var ked af fejlen. Min ven tilbyder at betale for 6 af lygterne da de alle virkede men det ville sælger ikke havde. Go service

    Men smider man 2000 efter et europæisk firma der har en fælles handelslov er de ligeglade
    Satmer surt at kineserne kan gøre det så meget bedre


  • #3   8. mar 2016 Det er netop ham erik eller hvad han går under hos Raask som prøver at samle penge sammen

  • #5   8. mar 2016 Snakker vi 390 svenske kroner? At du gider, men held og lykke.

  • #6   8. mar 2016 SjYP: Nu skriver han jo også at det er en principsag. Hvilket jeg personligt godt forstår. Ret skal være ret.

    Det er trist at kundeservice nærmest er en by i Kina (bogstavelig talt) efterhånden. Samtidig tuder butikkerne over at de ikke sælger så mange vare som de gjorde engang. Det er jo klart når man får bedre service, lavere priser, større udvalg og ofte også lige så god kvalitet på nettet.
    Branchen (detail generelt) har virkelige brug for at kigge indad og se på hvilken konkurrence de er oppe imod. Priserne kan de ikke gøre så meget ved, men service specielt, er virkelig noget hvor de har chancen for at gøre en forskel og hive kunderne hjem.


  • #7   8. mar 2016 Jeg kan godt følge dig SJYP men om ikke andet så er andre da advaret.


  • #8   9. mar 2016 Lige en kort info til KJØLLER - det er Sivert Raask som er den famøse kontaktperson jeg har forsøgt at kommunikere med....

  • #9   9. mar 2016 Jeg har fået rigtig god behandling af dem. Desuden må man ikke skrive dårligt om et firma herinde.

  • #10   9. mar 2016 Heimdal:

    1. Jeg har kun beskrevet en oplevelse som trist, det er din egen konklusion at det er dårlig omtale. Jeg kan på ingen måde se at jeg tilsviner nogen men bare fuldstændigt sagligt beskriver hvorledes jeg er blevet behandlet vs. gældende EU regler omkring returret som myndighederne endda har givet mig ret i.

    2. Kan du ikke lige linke til hvor det står beskrevet at man ikke må skrive om oplevelser med firmaer her ? Må man så gerne skrive positivt om firmaer som du gør eller må man slet ikke skrive noget overhovedet ?
    3. Hvis jeg har overtrådt regler så hilser jeg selvfølgelig en admin velkommen til at slette mit indlæg.


  • #11   9. mar 2016 Raask-potter på en Yamaha xvs 1100 lyder fantastisk! smiley Knallert teori eller ej.

  • #12   9. mar 2016 #10
    Jeg har samme mening om en stor importør af MC dele (som for nyligt gik konkurs) men fik besked fra moderator at man ikke måtte skrive den slags her. Men jeg er som sådan ligeglad, jeg har ikke noget problem med det og har ingen mening om Raask generelt. Det var bare for at gøre dig opmærksom på det. Skriv det evt. på Trustpilot også.



Kommentér på:
Trist oplevelse med Raask

Annonce