{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.847 visninger | Oprettet:

Nyt stempel til Yamaha yz 80 1987 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står i den situation, at jeg har købt mig et gammelt projekt. Det drejer sig om en lille crosser -yamaha yz 80 fra 1987 (så vidt jeg kan forstå)

Cylinderen fejler ikke noget men den skal have et nyt stempel. Det er åbenbart ikke lige til at få fat i. Jeg håber der er nogle herinde som kender en der kan skaffe stumper til de gamle maskiner.

Med velig hilsen Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt stempel til Yamaha yz 80 1987
  • #1   11. maj 2016 http://www.cmsnl.com/yamaha-yz80_model16900/

    Her kan du muligvis finde din specifikke model. Når du har fundet din model kan du se oversigts billeder af komponenter på motorcyklen. Du kan enten notere dig del nummeret og bestille ved din Yamaha forhandler - Eller du kan bestille fra siden smiley

    Ellers kan du også fange noget på ebay.co.uk


  • #2   11. maj 2016 Mange tak, det vil jeg tjekke igennem smiley


  • #3   11. maj 2016 Selv tak. Jeg har brugt samme metode da jeg manglede en gummiprop til min MC. Der gav jeg del nummeret til min forhandler også bestilte han den hjem, næste gang han skulle bruge reservedele fra Yamaha - Så sparede jeg portoen smiley Så kan man jo altid argumentere for og imod om han har lagt lidt ekstra på styks prisen.

  • #4   11. maj 2016 få den målt for ovalitet inden du køber noget , det koster ikke så meget ekstra at få den boret til næste overstørrelse og det er sgu lidt træls at montere et nyt stempel og den så ikke kører ordentligt alligevel

    på ebay er der masser af overstørrelse stempler fra wiseco så det kan danske cylinderserviceværksteder sikkert også skaffe uden de store problemer
    varenummeret er 520M04800 , de 4 sidste cifre er størrelsen så et der er 0,5mm overstørrelse hedder så 520M04850 , de springer med 0,5mm i størrelserne


  • #5   11. maj 2016 Mange tak for svaret dingle b smiley

  • #6   12. maj 2016 Det an være jeg ka hjælpe .. Men har din cylinder ikke stål-foring ? .. Det er lidt vigtigt når du skal ha stempel; at den bliver målt, så du får den rigtige stempel størrelse .. Ofte kan man også sætte stempler i fra en nyere årgang, jeg kan bare ikke lige huske det med din . Det afgørende er hvor ringene samles, og om der er porthuller ved din indsugning

    Har du det gamle stempel ?!


  • #7   12. maj 2016 Jeg har stadig det gamle stempel, jeg håber på jeg kan få målt cylinder præcist idag

  • #8   12. maj 2016 Jeg har nu givet cylinderen videre, til ingana i valby. De sørger for at bore og horne til et tilsvarene stempel. Igen tak for alle jeres svar

  • #10   30. nov 2016 Jeg endte med at betale 2000 kroner for boring, horning og nyt stempel. Super lækkert arbejde, men synes pludselig jeg fik smidt for mange penge i en så gammel maskine.

  • #12   1. dec 2016 Ja det var også mere end jeg gav for min, men ja, det var nødvendigt. Du skal være med opmærksom på at din cylinder kan se fin ud, men hvis ikke der er mere nikasil tilbage, så vil en nyt stempel sætte sig igen

  • #15   2. dec 2016 få lige styr på begreberne først

    er den nicasilbehandlet kan det næsten ses med det blotte øje om den er død eller ej = revner,ridser, gennemslidning eller afskalninger i plateringen = byt til nyt , er den fin og jævn skal den måles om den er over tollerancen , er den over = byt til nyt , er den under eller på i med nyt stempel i rette tollerance

    er den med foring skal den måles , er den oval eller over tollerancen = opboring til næste overstørrelse
    holder den tollerancen og har gode honeridser og ingen vendekant ,så er det bare i med nyt stempel

    smiley


Kommentér på:
Nyt stempel til Yamaha yz 80 1987

Annonce