Kompressionsforhold nyt stempel {{forumTopicSubject}}
Hej Derude, håber i har nydt pinsen i fulde drag!
Min pinse gik med at jeg kom til at købe mig endnu en Drengerøvsknallert af en Yamaha WR450F fra 2003, med en liiiiidt smasket motor, i form a død Krumtap heldigvis ikke mere end det. jeg har skilt dyret ad og har fundet et såkaldt "Bottom end rebuild kit" fra Wiseco med krumptap og diverse dimser til at få det til at spille, vil nu når jeg er igang selvfølgelig også lige smide et nyt stempel på, og kigger her også rundt på ebay og støder lidt på fænomenet kompressionforhold hvor jeg kan se at nogen hedder 12.5:1 og andre 13:1 osv osv, hvad gør man lige der, er klar og at jeg skal måle min cylinder ud med micrometer for at se om jeg skal have et 95,96 eller 97mm stempel. men kompressionforhold gør mig lidt nervøs. cyklen har et lidt uvist timetal men efter tidligere ejer omkring 16 timer i motard trim, og omkring 1600 km i Enduro trim.
Håber i kan hjælp mig!
Venlig hilsen Anders.
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
tak for dit svar, har bare allerede splittet den ad, hvor stor en betydning har det?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.799
dvs du kan selv beslutte hvilket du vil have, højere kompression giver mere moment og flere kræfter, men kan kræve du kører på 98 oktan. men det er vigtigt du finder ud af diameteren på det stempel du skal have
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
Tak for hjælpen!
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 280
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
Kompressionsforhold nyt stempel