1.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kompressionsforhold nyt stempel Kompressionsforhold nyt stempel

Hej Derude, håber i har nydt pinsen i fulde drag!

Min pinse gik med at jeg kom til at købe mig endnu en Drengerøvsknallert af en Yamaha WR450F fra 2003, med en liiiiidt smasket motor, i form a død Krumtap heldigvis ikke mere end det. jeg har skilt dyret ad og har fundet et såkaldt "Bottom end rebuild kit" fra Wiseco med krumptap og diverse dimser til at få det til at spille, vil nu når jeg er igang selvfølgelig også lige smide et nyt stempel på, og kigger her også rundt på ebay og støder lidt på fænomenet kompressionforhold hvor jeg kan se at nogen hedder 12.5:1 og andre 13:1 osv osv, hvad gør man lige der, er klar og at jeg skal måle min cylinder ud med micrometer for at se om jeg skal have et 95,96 eller 97mm stempel. men kompressionforhold gør mig lidt nervøs. cyklen har et lidt uvist timetal men efter tidligere ejer omkring 16 timer i motard trim, og omkring 1600 km i Enduro trim.

Håber i kan hjælp mig!

Venlig hilsen Anders.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressionsforhold nyt stempel
  • #2   10. jun 2014 Hej DL

    tak for dit svar, har bare allerede splittet den ad, hvor stor en betydning har det?


  • #3   10. jun 2014 mon ikke det bare er at hvis du sætter et 13:1 i std. cylinder så får du 13:1 kompression, sætter du 12,5:1 i får du 12,5:1.
    dvs du kan selv beslutte hvilket du vil have, højere kompression giver mere moment og flere kræfter, men kan kræve du kører på 98 oktan. men det er vigtigt du finder ud af diameteren på det stempel du skal have smiley


  • #4   10. jun 2014 Tænker egentligt jeg måler cylinder ud som du siger, også tager det std 12:5:1 i

  • #6   10. jun 2014 Det var mere fordi jeg troede at disse "cross" cykler var lidt som 2 takterne af samme slags, hvor man har 1. 2. 3. Stempel alt efter slitage, men måler cylinderen ud som ser rigtig pæn ud. Om det så bliver 95,96,97 mm ved jeg ikke endnu men mon ikke den vil køre med 12:5:1

    Tak for hjælpen!


  • #7   10. jun 2014 Da ville jeg nok ringe til Yamaha og spørge, større kompression er måske ikke lige sagen for den motor du roder med, hvem ved? Yamaha gør.

  • #8   10. jun 2014 få målt cylinder ud inden du køber en ny prop. måske der sad et overstørrelse stempel i ( det kan du ikke lige måle med et skydelære)

  • #9   10. jun 2014 Kan være Søren, der sidder ihvertfald Rinaldi tun knaster og Vortex Tænding, så er høj komp stempel er ikke usandsynligt.

Kommentér på:
Kompressionsforhold nyt stempel

Annonce