{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Børn med på mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle motorcykelister.
Jeg har to drenge på 11 og 8 år. Den mindste er vist lige de 135 cm. Som man skal være.
Så vidt jeg lige kan læse mig til, behøver de ikke nødvendigvis et barnesæde, men jeg tænker lidt på hvis vi skal ud på lidt længere ture.
Så de kan sidde behageligt og sikkert uden at behøve, at holde fast i mig hele tiden.
Er der nogen der har erfaring med dette, og vil barnesæder være for små til større børn?

Mvh. Thorbjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn med på mc
  • #2   25. maj 2016 Det gør jeg tak.:-)

  • #3   25. maj 2016 prøv en kort tur først. Du skal sikre dig AT DE SIDDER GODT OG VED HVAD DET HANDLER OM½.De ture jeg har haft med mine egne unger, ville jeg ikke for noget have undværet.

  • #4   25. maj 2016 Købte en chopper med sissybar så min knægt på 10 kunne sidde godt og med støtte. Som sagt ville jeg tage nogle små ture og prøve det an. Min knægt sidder meget afslappet og følger med cyklen i sving. Du kan godt glæde dig smiley

  • #5   25. maj 2016 Når børnene er store nok, er sædet unødvendigt/ubrugeligt.
    Sidste sommer prøvede jeg at proppe min søn på 8 år (en bette lort) og ca. 125cm høj ned i sådan et sæde, men hans bagdel var for stor.


  • #6   25. maj 2016 Ok, tak for svarende.
    De små ture er jeg også tryg ved, men tænker at hvis man er ude at køre på en længere tur som kan tage et par timer, om de sidder og falder i søvn eller glemmer at holde fast mv. Men I har nok ret, når de først har lært hvad det handler om, bliver det nok mere sikkert. Vi starter i det små. smiley


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #7   25. maj 2016 min mindste har kørt med fra han var 8 uden problemer. har selv haft tanken om at han falder i søvn. jeg har sagt til ham MEGET alvorligt at han skal sige til hvis han bliver træt. det er aldrig sket og han har aldrig været i nærheden af at falde i søvn. synes dog også man skal holde pauser jævnligt og strække benene. det gælder for passager såvel som farmand... har iøvrigt sissybar og jeg har fortalt dem at de ikke skal holde i mig overhovedet... smiley

  • #8   26. maj 2016 thorbjørn i din profil står der at du ikke har en motorcykel,hvorfor så bekømrer dig . smiley smiley smiley smiley

  • #9   27. maj 2016 Hej Johny A
    Nej det gør det ikke. Jeg er igang med at købe en ny. Jeg skal se på en Kawasaki ER5 i næste uge, og har ikke ville skrive en mc på før den er købt. Har tidligere haft en lille kineser og en honda cb custom. Den gang havde jeg dog kun et barn, som var for lille til at være med.
    Men godt set. ??

    Mvh. Thorbjørn


Kommentér på:
Børn med på mc

Annonce