{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

svært ved at starte {{forumTopicSubject}}

hej alle.
min gsx 600f fra 97 er begyndt at have svært ved at starte når den er varm. den skal have en hel del gas eller chokker ellers "cykler" den bare og vis man slipper gassen med det samme den går i gang så dør den igen. man skal lige holde den oppe på 2500rpm i lidt tid før man kan slippe.
hvad kan det være.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svært ved at starte
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #1   11. aug 2016 Rens og synkronisering af karburatorerne.

    Evt skifte benzinfiltre.


  • #2   12. aug 2016 Hvis den har svært ved at starte når den er varm, så kan det meget vel være tændrørene, som bliver for varme. Des varmere de bliver, des større bliver modstanden i tændrøret, hvilket betyder dårlig gnist.

    Du kan selvfølgelig skifte til nogle koldere tændrør, men hvis du har de tændrør i som maskinen er opgivet til at skulle have(og ikke har ændret på motoren), så vil varme tændrør mere være et symptom end årsagen. En for mager blanding kan hæve temperaturen i forbrændingskammeret, i hvilket tilfælde vi er tilbage ved Sajmons forslag: Rens karburatorer smiley


  • #3   12. aug 2016 lyder som en plan. hvad er fremgangs måden når man ikke har en ultralyds renser?

  • #4   12. aug 2016 og ja der er sikket en flok her ide som skaltil at brokke sig over at det er almen viden. men for helt grøn mclist er det ikke.

  • #5   12. aug 2016 Næ det er ikke nødvendigvis almen viden. Men det er måske heller ikke ligefrem det mest hemmelige trick i bogen smiley At rense karburatorer kan løse alverdens problemer. Det er altid et godt sted at starte, da det ikke koster andet end lidt benzin at rense med.

    Hvis det ikke virker at rense og synkronisere karburatorer, så er mit gæt nu stadigvæk tændingen. Det er ikke sikkert at din(e) tændspole(r) er helt så gode længere som da de var nye. Når tændrørenes temperatur stiger(også selvom de ikke stiger for meget), så stiger modstanden som sagt. En nem løsning er at købe koldere tændrør. Koldere tændrør leder varmen hurtigere væk. Det kan selvfølgelig også bare være slidte/tilsodede tændrør, som bare skal skiftes smiley


  • #6   12. aug 2016 lyder til at gå til det med at rengøre den. men hvad mener du med koldere tændrør.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #7   12. aug 2016 Jeg forstår ikke hvorfor man skal smide koldere rør i - bare standard, for resten af motoren er jo standard?

  • #9   13. aug 2016 ja det er den helt forkerte vej fordi der er sku ikke meget racer over en gsx 600

  • #10   21. aug 2016 Koldere tændrør er så absolut ikke kun beregnet til "racing". Man vælger sit tændrør ud fra drifttemperaturen på tændrøret. Og så er det ligegyldigt om tændrøret sidder i en F1 bil eller en traktor.

    Men som jeg skrev, så er koldere tændrør netop også kun en lappeløsning på symptomet, ikke det underliggende problem. Hvis tændrørene bliver meget varme, så stiger modstanden, eftersom at alle metaler's modstand stiger når de varmes op. Højere modstand betyder at en lavere strøm går igennem tændrøret. Lavere strøm betyder dårligere gnist. Det kan meget vel gøre det svært for motoren at starte. Sætter man koldere tændrør i, så bliver varmen ledt hurtigere væk fra tændrøret. Det betyder koldere tændrør = lavere modstand = bedre gnist.

    Men den høje temperatur i forbrændingskammeret er jo forårsaget af et eller andet. Kunne meget vel være en for mager blanding, hvilket kan være på grund af tilsnaskede karburatorer.

    Det kan også være en slidt tændspole, som ikke længere kan levere samme power som originalt og derfor får problemer når tændrørene bliver normalt varme. Der er dog problemer med at have for kolde tændrør, selvom modstanden dog bliver lavere. Så det er med at finde årsagen til dine problemer smiley


  • #12   21. aug 2016 lyder ikke som den bedste ting at sætte i sin mc så.

  • #13   21. aug 2016 #11 ligeved opstart har det ikke nogen at sige. Der vil tændrøret være samme temperatur som omgivelserne uanset hvilket tændrør det er. Men ja det vil i teorien tage lidt længere tid at varme op, men ikke voldsomt meget.

    Men igen, find i stedet årsagen til problemet, hvis du har tiden og midlerne til det smiley


  • #14   21. aug 2016 ja det lyder som den bedste ide.

Kommentér på:
svært ved at starte

Annonce