{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tomtom eller garmin
  • #2   21. dec 2016 Jeg har en ældre Garmin 440, den virker fint. Tidligere havde jeg en TomTom, den kortsluttede i regnvejr.

  • #3   21. dec 2016 generelt vil jeg mene garmin er af bedre kvalitet.
    Jeg har selv valgt tomtom da der følger lifetime map med til enheden dvs at alle kort opdateringer er gratis. hvilket er et stort plus.
    min tomtom rider har rundet de 20.000km i al slags vejr og der er ikke sket noget. men hvem ved måske sker det på næste tur smiley


  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
    #4   21. dec 2016 Jeg har en Garmin 590 og er meget glad for den.
    Jeg mener den kan alt hvad en gps skal kunne.
    Og min Garmin har også lifetime map.
    Og dem der har TomTom siger sikkert det samme om den.
    Det er nok lidt i stil med at nogle er til Honda, Kawasaki, Suzuki og andre til BMW
    Det er svært ikke at være "farvet" når vi synes godt om et mærke.
    Mvh. Leif. smiley


  • #6   21. dec 2016 Johan, sådan gjorde jeg de første par år - rundt i danmark og norge m.m
    nu er det meget rart at plotte en destination ind og så ellers være ligeglad med vejen derhen - men hvis min stedsans alene skulle være guidelinen ville jeg ende i Rusland smiley

    har dog Tomtom i bilen så jeg er ikke i krig med mærker, men en dårlig erfaring med tomtoms mc navigation gjorde at garmin fik en chance - den har ikke fejlet endnu smiley


  • #8   21. dec 2016 Ja det afhænger af hvad man bruger sin mc til smiley
    Jeg bruger den ikke så meget til hyggeture, det er ca 10% af turene
    for det meste er mc´en min rejsekammerat i juli måned så det er mange lange ture hvor overnatning, seværdigheder og deslige spiller ind.


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #9   21. dec 2016 Køb en god navigations app. Til telefon. Gerne en med snoede veje funktioner. Køb et Bluetooth system til hjælmen og så kører du bare. Ingen skærm at kigge på bare en sød dame stemme i hjælmen der fortæller dig når du skal dreje. Har brugt det uden problemer (også på længere ture i udlandet) de sidste to sæsoner. Husk dog en Powerbank til tlf. Hvis du har lange køredage.
    Mvh
    Christian


  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
    #10   21. dec 2016 #7 Jeg sidder nu heller ikke og bruger tid på at kigge på gps'en, det klares via schuberth src. Og det funker smiley

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #15   22. dec 2016 Er du sikker på at det ikke er den der "planlæg et kick" funktion eller hvad den nu hedder du bruger. Fordi den regner både en vej ud og en anden tilbage til udgangspunktet. Så er 14 timer mere forståeligt.
    Mvh
    Christian


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #17   23. dec 2016 Tænkte jeg nok:). Ville bare være sikker. Jeg bruger selv Tomtom app til min telefon og umiddelbart ser softwaren ud til at være ret identisk med min vens Tomtom gps, ihvertfald i forhold til interface osv. Snoede veje har fungeret fint for mig i dk, Sverige og Tyskland.
    Mvh
    Christian


  • #18   23. dec 2016 Jeg bruger Copilot på min Iphone, de først version var fyld med fejl, og buges. App køre så dårlig at den drænet batteriet hurtigere end man kunne lade det.
    Heldigvis er de virkelig kommet efter det og de nye versioner er på højde med andre og der er gratis opdatering til nye versioner og kort.
    Og prisen er der ikke noget at klage over


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #19   25. dec 2016 Jan H - det er svært at give dig et "godt nok svar" når du ikke angiver hvilke præmis din GPS virke! Og derfor får du nok også et særdeles stor variation i ovenstående svar.

    Jeg har haft- og bruger både TomTom såvel Garmin. Og mit kort svar vil være, at pris og kvalitet hænger nøje sammen. TomTom er (typisk) billigere. Ikke at den så er noget skod-møg. Faktisk finder jeg TomTom bedre på nogle vigtige punkter, f.eks. genberegning af ruter undervejs hvor man afviger. Den er generelt bedre ift POI's undervejs eller i forhold til planlægning. TomTom på MC vil altid være "eftermontering", hvor Garmin findes i mange afskygninger til montage, hvor det enten er "originalt" eller tæt derpå....f.eks. BMW, hvor det reelt er Garmin der laver "skidtet".

    Dock eller "beslag" om du vil til TomTom er blevet langt bedre end Rider v1, 2 eller 3 bød ind med. På den front er TomTom kommet langt. Hos Garmin - som har viden-om fra deres maritime platform, har der reelt aldrig været udfordringer i den retning. Husk på at MC-livet for en GPS kan være ganske hårdt - under forudsætning at du ikke bruger til GPS udelukkende for at finde ved til det nærmeste is-hus.

    Og dermed retur til udgangspunktet! Garmin er ofte med en højere pris- og dette grundet den langt bedre kvalitet. Garmin ER bare mere robust og har en langt bedre "smertetærskel" i forhold til brugen.

    Omvendt, så kan TomTom være en god start for dig - køb evt. en nyere brugt model, og skift til noget andet sidenhen.

    @SmartPhone-rytterne: Ja, det er fint med noget GPS på jeres Smartphone, og det virker givetvis også fint frem- og retur til is-huset eller når I sjældent kører ud over komfort-zonen. Jeg er end ikke klar over om dette er en præmis for Jan H - hvilket godt kunne være tilfældet - og givetvis nok også derfor I har postet jeres indlæg. Når dette er sagt/skrevet, så vil jeg bare knyttet én kort kommentar til Smartphone GPS; Ja, hvis du ingen forventninger har til noget- og du ikke frygter skidtet brækker ned, stopper med at guide undervejs osv. - så kan du fint bruge den "metode". Men hvis du HAR ET BEHOV, som rækker ud over landets grænser, og hvor ud- og hjemturen går langt ud over 3-4-5000km, så er der vist ingen vej udenom.....så er det en "rigtig" GPS som er valg #1 - uagtet om dette så er en TomTom eller Garmin.

    (sagde GPS-manden med +15-25k km årligt)

    smiley


  • #20   25. dec 2016 k 1600

    Tak for svar .

    jeg skal finde en ny ,da min Garmin zumo 660 er gået død og er en udgået model .

    Jeg bruger den meget både i bil og mc

    mvh


  • #21   28. dec 2016 Jeg bruger Navigon (Garmin-produkt) på min smartphone. Har som regel bare stemmen i øret, men har også holder, hvis jeg har behov for at kaste et blik på kortet i ny og næ. Bruger det både på mc og i bil.
    Havde en gammel version, som jeg havde 'lånt' på nettet og brugt en del år smiley
    I går valgte jeg dog at opgradere/købe den sidste nye version, da der er 30% rabat indtil 31/12. (299kr for hele eu med livstids opdateringer).
    Hver gang du skal et sted hen, så får du 3 valgmuligheder for ruten.
    Foruden det, så kan du overordnet vælge mellem bil, mc, lastbil, cykel eller fodgænger. Om du vil have hurtigste, korteste, mest optimale ellee smukkeste rute osv, samt det sædvanlige med motorvej/færger/betalingsveje til/fra.
    Jeg er super tilfreds med den!!!!
    På mc/smuk/÷motorvej er det ofte de mindre veje, den vælger (Margurit-ruterne i dk)
    Og så ligger kortene (som du vælger) på telefonen, så den kan også bruges off-line i fx udlandet selvom data også hele tiden bliver billigere der.


  • #22   28. dec 2016 Appen OsmAnd til Android så Den kan læse gps ruter du downloader. Køb et vandtæt cover. Den kan samtidig håndtere alle mulige andre ting end blot at være en gps.
    Du kan også købe en sprit ny vandtæt telefon fra CAT til 1500,-


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #23   28. dec 2016 Garmin er hundrede år og en madpakke om at få selv overordentligt væsentlige vejændringer med på kortet..

    TomTom klarer det på uger takket være løbende opdateringer


  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
    #24   29. dec 2016 Vedr. opdateringer på Garmin, har jeg oplevet at en vej er med i deres opdateringer inden vejen er åbnet for færdsel (omfartsvej i Næstved).
    Så det er altså ikke ALTID Garmin er længe om deres opdateringer.


  • #25   29. dec 2016 #22

    Mikkel er gratis versionen fin nok? eller har du købt den til 22kr ?


  • #26   4. jan 2017 #25 jeg har købt den, men der er også mange andre apps der kan bruges til formålet smiley

  • Fantom
    Fantom Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 2 Svar: 6
    #27   1. feb 2017 Gratis gps app Here til android er fantastisk.
    Bruger den til mc og bilen herhjemme og i udland. Install kort til lande du er interesseret og kør smiley


  • #28   1. feb 2017 Sådan blev det.

    Fik en lang samtale med Garmin support , de kunne hjælpe mig som god service
    Jeg skulle indsende den gamle 660 og så fik jeg en ny ombytter. For 1100kr
    Så skulle jeg ikke lave ny Instalation på mc og bil med skjulte ledninger

    Mvh


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #30   9. jan 2019 Garmin er fint, hvis friske kort er underordnet. I de forløbne år er jeg kun blevet gladere for Tomtom

  • #31   9. jan 2019 Har en TomTom Rider400.
    Ved ikke hvor meget hurtigere og holdbar de nyere er blevet, men 400'eren er langsom, og efter lige omkring 2 år blev den utæt / dug under skærmen - til trods for, at den aldrig har været tabt, og er brugt meget lidt.


Kommentér på:
Tomtom eller garmin

Annonce