{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

LED blinklys klikker konstant, alle 4 tænder på en gang {{forumTopicSubject}}

Halløjsa, jeg ved goidt der er en milliard forum emner om LED osv, men jeg syntes ikke jeg kan finde en løsning på mit problem...

Jeg har købt 4x 12V LED blink der erstatter mine gamle diode blinklys
jeg får dem installeret og tager dem 1 ad gangen for at sikre mig at jeg får sat ledningerne ordentligt. derfter udskifter jeg mit originale blinkrelæ til et LED relæ 12v og prøver at teste det.

Resultatet er= konstant klikken når blink ikke er tændt og når jeg tænder dem blinker alle 4 på en gang .....

skal jeg have modstande i eller hva faen sker der lige ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED blinklys klikker konstant, alle 4 tænder på en gang
  • #1   26. apr 2017 har du monteret dem korrekt smiley

    har du prøvet at bytte om på ledningerne?


  • #2   26. apr 2017 yes har prøvet "

  • #3   26. apr 2017 Afmonter din indikator lampe. Altså pæren i instrument bordet der viser hvornår du blinker. Hjælper dette, så skal der monteres to ensrettere på denne før det vil virke korrekt uden alt for meget andet bøvl smiley

  • #4   27. apr 2017 Tak casper jeg vil prøve dette af når jeg kommer hjem! , samler også lige 4 modstande op "just in case" så er jeg på den sikre side forhåbenligt!

  • #5   27. apr 2017 Jeg håber det hjælper. Ensretterne koster nærmest gratis i en elektronik pusher, men dem er der desværre ikke mange af. EBay sælger dem også i stakkevis ellers kan jeg nok lokkes til at sende et par stykker eller 10 mod din adresse smiley det kræver selvfølgeligt en loddekolbe og lidt krympeflex, men intet problem hvis man har prøvet det før.

  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Emner: 6 Svar: 188
    #6   28. apr 2017 Casper.
    Er det 1-2 eller 3 amp.?
    Mvh.


  • #7   30. apr 2017 Tror dem jeg har liggende kan tåle 10amp eller noget i den stil. Men det holder de nok ikke til for evigt smiley det jo bare at kigge i datasheet

  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 2 Svar: 3
    #8   17. mar 2018 Virkede det for dig?
    Jeg står i samme problem. Indikatorpæren er afmonteret og nu blinker den perfekt, MEN nu mangler jeg jo en indikator, hvad gjorde du?
    Mvh Maria Koch


  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 2 Svar: 3
    #10   17. mar 2018 Er det hvad du gjorde? Vi prøvede nemlig lige at bruge en anden diode (noget fra en snyde alarm-indikator) men der blinkede det hele igen. Men mon det bare skal være en 'der passer korrekt'? Synes der stod længere oppe noget med 2 dioder?

  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 2 Svar: 3
    #11   17. mar 2018 Og når du skriver jeg skal kigge i min manual, er det så instruktionsbogen eller hvor finder jeg str.? smiley

  • #13   17. mar 2018 måske den fungerer på samme måde som på min, der går der en ledning fra blink i venstre til den ene side af indikator lampe og en ledning fra blink i højre side til den anden side af indikator lampen.
    når du så blinker til den ene side får indikator lampen plus der fra og trækker stel igennem blinkene på modsatte side.
    diode blinkene bruger bare så lidt strøm at den modsatte blinker med i stedet.

    hvis det er tilfældet skal du sætte en diode (ensretter, ikke lys diode) på hver af ledningerne til indikator lampen og sætte dem begge på den samme side af pæren og derefter lave en ny stel ledning til den anden side af pæren, så spiller det smiley


Kommentér på:
LED blinklys klikker konstant, alle 4 tænder på en gang

Annonce