{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.468 visninger | Oprettet:

Theis B
Theis B
Tilmeldt:
25. feb 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13

MC batteri {{forumTopicSubject}}

Godt råd vedr. MC batteri søges .!
Jeg har lige fået sat el-start på min MC men den har satme svært ved at trække den igang/ eller rettere sagt kan ikke ..
Jeg har et 12v 6 ah siddende på nu . Skal jeg bare op i AH eller hvordan ? Synes jeg har læst et sted at det ikke er sikkert at det hjælper ?
Ligeledes skal man købe et varta eller ligende for at det bare spiller ?
Håber der er et par kloge hoveder der kan hjælpe så det kan komme op og køre .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC batteri
  • #1   8. maj 2017 find et batteri med større CCA

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #2   8. maj 2017 CCA står det på batteriet ?

    dvs AH har intet at sige ?


  • #3   8. maj 2017 cca er start strøm. (cold crank ampere) eller noget lignende.
    hvor meget spark der er i batteriet

    ah er mere hvor meget strøm der er på, eller hvor lang tid du kan file på starteren


  • #4   8. maj 2017 prøv at se på biltemas batterier. de har fået ros og til en god pris.

  • #5   8. maj 2017 hvis du har svært ved at starte selv med et fyldt batteri, så kan det være at dit batteri ikke giver nok amp de værdifulde først sek du forsøger at starte. Derfor kan det være en god ide at kigge efter et større. Den værdi står normalt på batteriet. Nu formoder jeg at fejlen ligger hos batteriet. Det kan jo også være en mekanisk fejl.

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #6   8. maj 2017 Tak for alle jeres svar . Nu kikkede jeg på biltema hjemmeside og fandt et på 160 A i dette CCA . Er det så meget ? Eller var det på 10 ah.
    Kan det betale sig at købe et Varta eller er biltema ok ?


  • #7   8. maj 2017 Hvilken cykel er der tale om?

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #8   8. maj 2017 Det er en Suzuki gs 425 som er lavet til cafe racer . Det der sidder nu er ca . 130x110x67 mm og håbede jeg kunne finde noget i ca. Samme str men må nok lave lidt mere plads

  • #9   8. maj 2017 Der er flere forskellige alternativer.... Enten kan du gå over i litium batteri som intet fylder, men de koster alligevel lidt, men de begyndt at være okay med i prisen. Ellers kan du bygge et batteri ud af super capacitorer, men så er der kun strøm nok til 2-3 forsøg på starteren smiley
    Men den motor der burde du altså godt kunne hive liv i med et almindeligt batteri. Er du sikker på at det du har er ordentligt?


  • #10   9. maj 2017 Og er du sikker på det ikke er et problem med for tynde ledninger/for svag/defekt starter?

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #11   9. maj 2017 Hej Andreas . Nej jeg er ikke sikker . Men tænkte bare at den er født med en 11 ah og det han har sat i kun er på 6 ah så tænker at den behøver noget mere power . Tænker at starte med det og så håbe at det er det ????

  • #12   9. maj 2017 Hvis den er født med 11 AH og han smækker et 6 AH på, så kan jeg godt forstå hvis den halter lidt smiley

    Jeg har fin erfaring med Biltemas batterier. Jeg har et 19AH gelbatteri fra Biltema på min 1200 Sportster, og den sparker direkte igang med et enkelt tryk på starter.


  • #13   9. maj 2017 den er slet ikke født med elstart, og nej ah fortæller ikke hvor god den er til at starte en mc.

  • #14   9. maj 2017 Jeg ville også prøve med startkabler fra bilen først, for at se om det bare er mere strøm der skal til, inden jeg gik ud og købte et større batteri, det kan være så mange andre ting, og jeg vil mene et 6Ah batteri burde kunne starte sådan en sød lille 425 cc motor. Jeg tror der er andet galt, der skal ikke meget spændingsfald på en ledning eller stelforbindelse, så nedsætter man effekten i sådan en starter med mange procent.

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #15   9. maj 2017 Jeg har lige haft startkabler på fra bilen men ingen Effekt. Nu har jeg sat batteriet til opladning til imorgen tidlig hvor jeg må se om det hjælper . Starteren er nyligt købt brugt og gik for at skulle fungere.
    Men måske ledningerne er for tynde til at trække det..
    håber den kommer op og rulle til når vejret bliver bedre


  • #16   9. maj 2017 Tynde ledninger er totalt No go. Minimum 6 mm2 både fra batteri, til relæ, og fra relæ til starter. Og fra batteri-minus til motorblokken.

  • #17   9. maj 2017 Vil nu gå en del længere op i kvadrat end 6mm2. Tror da originalt er 10-15 stykker

  • #18   9. maj 2017 #17 enig, 6 er absolut minimum smiley

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #20   27. maj 2017 Hej alle .
    Bare lige en opfølgning på mit problem ... starteren var for svag . Har fået sat nye kul i . Mht til batteriet kan det på 6 ah godt skubbe den lille motor igang .
    Tak for alle de gode råd


Kommentér på:
MC batteri

Annonce