{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

Højt kilometertal {{forumTopicSubject}}

Jeg har kik på en Fireblade med små 80000 km på uret, og er kommet lidt i tvivl om den er et godt køb.
Umiddelbart mærker man ikke den har kørt så meget, men står man ikke med store udfordringer den dag man ønsker at sælge den?
Generelt virker det lidt som man allerede ved 40000 begynder at få besvær med salget.

Ville DU turde købe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højt kilometertal
  • #1   30. jun 2017 Ja det turde jeg godt. Du har helt ret i at folk begynder at rynke på næsen allerede ved de 40.000km. Det tror jeg bestemt også de fleste sælgere er klar over. Jeg tænker blot der er en sansynlighed for at kilometertallet rent faktisk passer på den du har kig på. Det er en kende mærkeligt at langt de fleste cykler fra 92 og frem har gået omkring 24-30.000 km, men adspurgt, kører de fleste mennesker vel omkring 3-6.000 km om året. Hvis prisen er rigtig, så ville jeg noget hellere have en cykel der har gået 80.000 som kører godt og er pæn, end jeg ville købe en mindre pæn cykel der kører mærkeligt som har 30.000 på klokken. Så dyr er en ny motor altså heller ikke hvis det skulle gå hen og blive nødvendigt smiley

  • #2   30. jun 2017 Hvis cykel og pris hænger sammen havde jeg ikke været nervøs. Nu rammer min fireblade snart 100000 men lyder stadig sund, og skal ikke kunne sige om det er første eller anden gang den runder en omgang eller om der tidligere er skruet. Men hvis det er den rigtige cykel for dig så køb.

  • #3   30. jun 2017 Hejsa Henrik H
    Jeg har selv købt en Honda Fireblade fra 2000 med 43000 på klokken for 3 år siden og nu har den kørt 81000 og jeg har ikke fortrudt midt køb smiley
    Mvh jens


  • #4   30. jun 2017 Prisen skal bare være derefter så er det lige meget hvad den har kørt

  • #7   30. jun 2017 Mødte engang en med en 99er fireblade med 300.000km på tælleren, og den havde aldrig fejlet noget udover alm service smiley

  • #8   30. jun 2017 Hans Henrik -> Jeg generaliserer faktisk ikke hvis du lige igen læser hvad jeg skriver. Jeg skriver at de fleste adspurgt (folk jeg har spurgt) kører mellem 3 og 6000km om året. Det er ikke en generalisering, det er fakta. Derudover nævner du at du selv har adskillige maskiner, og derfor ikke når at køre på dem alle. Det kan vi vel også godt hurtigt blive enige om at det er de færreste der står i den heldige situation.. Mit postulat er egentlig bare, at eftersom folk er km-forskrækkede , og det faktum at cykler kun skal synes ved ejerskifte og man derfor ikke har en kinamands chance for at holde øje med km-tallet løbende, så er der jo et kæmpe incitament for at snyde. Det er bare min mening ligesom du kan have din smiley

  • #10   30. jun 2017 Alt kan jo gå til, lyder den fornuftigt i motoren og er prisen rigtig, så havde jeg købt den.
    Men ja man får noget bøvl når man skal sælge, har selv lige købt en nyere gsx-r 1000, hvor jeg regnede med de kunne få min gamle gsx-r 600 i bytte som har løbet speedomteret ud (99,999km), kunne ikke få en rød øre for den, selvom den kører upåklageligt.


Kommentér på:
Højt kilometertal

Annonce