{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.893 visninger | Oprettet:

Tyveri-forsikring af MC uden kasko? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Nu sad jeg her til aften og snakkede med et par familiemedlemmer, omkring forsikring af MC. Eftersom jeg flytter til Vejle indenfor en måned, i lejlighed, var der et par stykker der udtrykte bekymring om hvor min MC skulle holde.

Lige umiddelbart tyder det på offentlig parkeringsplads - ude af øjensyn, så alle kan jo egentlig smide den op på en trailer, og væk... og jeg får ingenting i forsikring.


Er der nogen der kender et sted man kan få en tyveriforsikring af MC, uden at have kasko? Jeg vil ikke engang undersøge hvad kasko koster for en 22 årig med 0 års ancinitet - hvis det overhovedet er muligt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri-forsikring af MC uden kasko?
  • #1   5. maj 2005 Står i min profil smiley

  • #2   5. maj 2005 lytter lige med, har selv samme "problem" har dog monteret alarm på min mc

  • #3   5. maj 2005 Du kunne ofre 4-5.000 kr. på en GPS-alarm. Så kan du altid se, hvor din MC er - medmindre de får pillet GPS'en af i en fart.

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok følge følgende:
    1. En kraftig ABUS kædelås og så låse MC'en fast til en lygtepæl e.l.
    2. En skivebremselås. Hvis kædelåsen bliver kappet over, skal de stadig løfte MC'en og kan ikke bare trille afsted med den.

    Disse to ting kan erhverves for under 500 kr. hos Louis. Jeg får selv mine hjem i løbet af et par dage, så kan jeg lige skrive til dig.

    PS. Sikke noget møgvejr de kære vejrguder byder os det næste stykke tid :S


  • #4   5. maj 2005 du burde da at kunne få kaskoforsikret din mc for omkring 10k.... tror ikke det ville kunne gøres billigere... hvis du regner det fra som du giver i ansvar er det jo egentligt de sidste penge der giver dig tyveriforsikring og du er forsikret hvis du vælter........

  • #5   5. maj 2005 Nicolai:

    Gider du komme med link til de 2 låse du nævner? smiley


  • #6   5. maj 2005 er d ikke bare at gøre op med sig selv. hva har jeg givet for mc`en og hva skylder jeg evt i den...
    hvis den koster 40-50000kr er d nok ikke værd at give 10000kr om året for kasko. så ville jeg finde en billig ansvar (GF-forsikring) og så få låst motorcyklen ordentligt fast til noget evt. leje en garage...
    om man så vælger at give 10000kr i kasko.. og den bliver stjålet efter et år.. så kan man jo ligge 10000kr + 20% i selvrisiko sammen... d jo også mange penge...


  • #7   5. maj 2005 Jeg har min tyveriforsikret uden kasko... Jeg giver 4000kr årligt og det er hos fair forsikring

  • #8   5. maj 2005 Mathias: Selvfølgelig smiley
    ABUS Skivebremselås med bestellnr. 10001836
    Abus kædelås med bestellnr. 50000154
    Det skal nok blive godt smiley


  • #9   5. maj 2005 Jeg har allerede en skivebremse lås - må håbe det kan hjælpe lidt på det.

    Kasko forsikring til 10k vil ikke kunne svare sig - det er en MC der står mig i 30k, og måske 35k værd hos en forhandler.

    Jeg ville gerne undgå sådan en stor kæde at bolte den fast til en pæl med - hvor skal man gøre af den, når man skal ud og køre, og der f.eks. er 100-200 meter op til lejligheden?


    Jer, som bor inde i midtbyen rundt omkring, hvor parkerer i? På stor P plads? Eller på et fortorv ved en bygning? Eller?


  • #10   6. maj 2005 Bodie, - man må ikke parkere i en gågade!

Kommentér på:
Tyveri-forsikring af MC uden kasko?

Annonce