{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Køb af Brugt MC {{forumTopicSubject}}

Går og overvejer at købe en brugt motorcykel, men har ingen ide om hvornår en motorcykel er godt kørt op.

Mit spørgsmål til folket er bare; hvis du skulle købe en brugt MC, hvor mange km skal den have kørt, før du ikke gider købe den?

Er der eventuelt andre ting jeg skal være opmærksomme på ved køb af brugt MC?


tak for svar ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Brugt MC
  • #1   26. apr 2019 Du kan bare købe en af mine,de har kørt forskellige kilometer og køre stadig,du kan selv vælge hvilken model du vil have smiley

  • #2   26. apr 2019 70.000 så begynder de at skulle have stort service. Alt efter model, tidligere ejere og vedligeholdelse.

    15.000 på bane. 150.000-200.000 for en goldwing som har trillet rundt om sommeren.


  • #3   26. apr 2019 Jeg er ikke så “bange” for antal km. Den nuværende var lige kørt til med små 106000 km.
    Kigger mere efter hvordan den ser ud og om der evt. er service historik på den.
    Så jeg er ikke så bekymret for kørte km.


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #4   26. apr 2019 Jeg vil mene at den generelle stand, og service/vedligehold er vigtigere end udelukkende km tal. Min xj 900 runder snart 100 tusinde, og den kører rigtig godt. Men det kommer også an på om du kan affinde dig med en cykel der er lidt slidt.

  • #5   26. apr 2019 Er meget på kig efter enten en KTM 390 DUKE eller Yamah MT07

  • #6   26. apr 2019 Med de cykler: 100.000 så skal du nok tænke på stort service. Men det kommer helt an på tidligere vedligeholdelse og om den har fået tæsk.

  • #7   26. apr 2019 Invester i en ny mc. (Red: ) Og IKKE en som f.eks Hyosung....

  • #9   27. apr 2019 KM har meget lidt at sige for mig (jeg kan også skrue selv) der er en video på YT med en CBR600 der angiveligt skulle have kørt 300.000 miles uden at være åbnet. så bare den er passet betyder et meget lidt, men prisen skal passe derefter. RC390 skulle have lidt udfordringer med toppakninger og køling, men den er satme fræk. MT-07 er vist rimelig skudsikker. kig evt også på Kawasaki ER-6N eller Z650, dem er der ikke nær så mange af og de er flottere hvis du spørger mig. synes det er sjovere ikke at køre på de samme cykler som alle andre smiley

  • #11   29. apr 2019 Jeg vil anbefale at du får lidt assistance af en ven eller bekendt som har forstand på MC....eller måske en her fra forummet....
    PS...billedet er fra en gut i Sydkorea som kører på en VFR 1200f... Han har skiftet tændrør 2 gange og kører på olie til 25 kroner literen smiley
    200.000 km.

    1.Major failure: U joint snapped in the middle of trip at 94,000KM. I abused it somewhat with hard launching off line and hard acceleration. $2,000 for replacement.

    2.Spark plugs changed at 94,000KM, Denso (factory plugs) looked good, changed to NGK. Will probably change them out at 200,000KM.

    3. Changed air filter once at 94,000 KM, usually just used compress air to clean and put back into use service after inspection of the condition of the filter. Check filter every 6 months.

    4. Checked valves at 94,000KM Exhaust valves adjusted. Next check at 200K.

    5. Brake pad changed 5 times, Honda pads.

    6. Oil every 7,000-7,500KM Use Korean motorcycle brand Called SK motorcycle oil 10w-40 cost $3.50 liter compared to Mobil ONE $28 a liter. both oil JASO Ma approved.

    7. Shaft oil every 15,000KM use Mobil 75-90 or GS 75w-85, GS is a Korea brand is part of LG TV company.

    8. Left brake rotor warped twice (side with abs ring) warped badly at 80,000KM & 103,000KM, probably due to stuck piston or dirty bobbin/button.

    9. Changed seat to Corbin, it seems the foam was too thin from Honda seat or it wore out over time. Corbin made a big difference in comfort.

    10. Changed coolant twice, Prestone 50/50 premix.

    It's been a great bike, other than the U-joint failure and warped rotors which I take responsibility for.


    profilbillede
Kommentér på:
Køb af Brugt MC

Annonce