{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Kørekort væk eller ej?!? {{forumTopicSubject}}

Hejsa der
Her i torsdags (27.05.04) var min Suzuki GSX750F endelig klar nede hos forhandleren, så jeg fik hentet dyret hurtigst muligt og fik selvfølgelig kørt nogle km.
Nu var jeg imidlertid så dum, at jeg "kom til" at gi den lidt for meget gas, så jeg nåede op på omkring 160, hvor 80 var tilladt (går dæleme stærkt deropad synes jeg :). Nu var det så bare, at jeg med ca. denne hastighed strøg forbi hele 3 politifolk samt 1 stk. stativ med radar/laser eller hvad det nu er de måler folk med... NEDERN.
Fik selvfølgelig bremset pænt stærk ned da jeg så dem i vejkanten; men nu er jeg jo så en smule bange for at miste mit kørekort samt skulle smide 4000 i bøde og at jeg skal op til køreprøve og hvad ved jeg :-(.
Så mine spørgsmål er, har de mon nakket mig?? Kan de overhovedet det sådan... plejer de ikke at tage folk ind med det samme eller kan jeg rolig regne med et brev fra politiet en ad dagene, samt konvolut hvor jeg kan sende mit kørekort samt saftig bøde tilbage i?
Det ville eddermame være trist at miste kørekortet pga. denne "bommert", lige nu hvor jeg endelitg har skrabt pengene sammen til mc´en.

Fortsat god pinse smiley

Mvh.
MarcJJ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort væk eller ej?!?
  • #1   31. maj 2004 Hej Marc.
    Jeg kan heldigvis ikke kalde mig ekspert på området men...
    Som jeg læser dine oplysninger var der tale om en af de her "Betjent-håndterede” lasermålere. Hvis dette er rigtigt forstået tror jeg du kan ånde lettet op. Min sparsomme erfaring siger mig, at de ved den type målinger, stopper folk med det samme. Det skulle undre mig om de 14 dage efter kan sende en regning og en saks da, der jo ikke er det samme bevisgrundlag som ved en fotovogn. Igen jeg er ikke ekspert men lige meget hvad så gælder det nu om at benytte sit kørekort mest muligt inden det evt. bliver klippet.
    God sommer og held og lykke med strisserne.
    Rasmus


  • #2   31. maj 2004 P.S. husk at orienterer os andre hvis der sker nyt....


  • #3   31. maj 2004 Hej Marc
    Jeg tro at du er slipper med en advarsel, for som jeg læser dit indlæg så var det en i daglig tale kaldet niveleringsapperat de stod med og ikke en kamera, men i tilfælde af at det var et kamera skal du senest 3. eller 4. hverdag have modtaget et brev fra den stedelige politimester. Jeg kan sige med sikkerhed at det gør man også (har prøvet 500 kr "billigt"); men der er ikke noget billed af nr pladen den aflæser de og skriver.


  • #6   2. jun 2004 Hej Eddi
    Hvad blev den målt til og på hvilken afstand fra mc `en stod han da målingen blev foretaget, han skal stå på en afstand af 7 m ved din mc.
    MVH
    Bjarne Klit


  • #7   2. jun 2004 Fra og med igår ryger kortet ved en 60 % overskridelse...

  • #8   2. jun 2004 ... der er da delte meninger om emnet, jeg går nu også stadig ud fra det værste; men håber det bedste.

    Og ja du siger noget Kenneth, skulle bare havde blæst videre; men som du jo siger "det kunne jeg aldrig finde på" smiley ... faktisk. Var helt paralyseret da jeg så de 3 gæve politifolk i vejkanten... overvejede at vende om og sige uuuuundskyyyyyld til dem; men den havde nok heller ikke hjulpet på det hele.

    Jeg melder selvfølgelig tilbage, hvad det går op i det her. Har jo så evt. en lækker GSX750F´er til salg smiley


  • #9   2. jun 2004 Jeg tror de havde stoppet dig med det samme, hvis de virkelig så/målte hvor stærkt du kom.
    Når det så er sagt, så viser din mc 'heldigvis' altid for meget, i forhold til hvad der bliver målt, så du kan håbe på at hvis de har målt dig, ja så er den reelle hastighed noget mindre. Men ok, det er selvfølgelig stadig for stærkt...ha ha.
    Men en stor bøde er vel at foretrække, frem for at miste kortet.
    Mvh
    Martin


  • #10   2. jun 2004 7 meter fra mc'en?
    Hvad så når de står og måler på motorvejsbroer?

    Jeg har fået en bøde i bil engang - der stod de ikke 7 meter fra min bil.

    -> Thomas


  • - Zacho -
    - Zacho - Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #11   3. jun 2004 Hej Marc.

    Skynd dig at melde din motorcykel stjålet... smiley


  • #12   3. jun 2004 Jeg har ikk engang modtaget min omregistreringsdims endnu... havde kun lige fået afleveret den på motorkontoret ca. 10 minutter inden "episoden". Kan jo være den gamle ejer har fået et sødt brev af panserne smiley
    Jeg har ihvertfald ikk hørt noget endnu; men der kan vel os gå en uge eller 3 inden der sker noget?!
    Jeg melder tilbage hvis jeg hører noget smiley


  • #13   4. jun 2004 Hej Marc
    Jeg tror ikke de anvender hånd holdt kamara, det lyder mere som en af de laser de skyder med og netop dem står de med på en trefod og med den fart du havde på tyder alt på at de enten var ved at stille op eller pake sammen for ellers kunne du være helt sikker på at du ville være blevet stoppet med det samme. Hvad angår det der med at du kom lige fra motorkontoret så kan du godt regne med at du er registreret som ejer for den tideligere ejerskab står som afmeldt, dvs. at hvis de ikke har nogen registreret ejer så under søger de hvad nummerpladen tilhører og så finder de frem til dig på den måde. Hvis ikke du har modtaget et billed fra landets dyreste fotograf endnu så tro jeg godt at du kan begynde at trække luften igen.
    MVH
    Bjarne Klit


  • #14   7. jun 2004 Bøder kan ofte tage helt op til 3 uger inden de kommer, jeg taler af erfaring, desværre.
    Det var ikke for at tage modet fra dig smiley


  • #15   18. jun 2004 Selvom de har registreret dig, og fælden er klappet, mister du dog ikke kortet. Du skal "bare" betale en bøde og op til ny teori- og køreprøve. Du mister kun kortet betinget og har kortet gennem hele processen. De næste 3 år må du bare ikke lave en tilsvarende forseelse, altså køre mere end 60% for stærkt, køre over for rødt, over en spærrelinie, eller andet der kan medføre en ny betinget frakendelse. Hvis du gør det, klapper fælden for alvor og du må aflevere pappet i 2 år. (Taler af bitter erfaring). Dvs har kørekortet endnu, men har en betinget frakendelse hængende......

  • #16   18. jun 2004 Mojn
    Igår er det 3 uger siden episoden, og jeg har ikke modtaget nogen skumle breve endnu, så man kan vel håbe på det bedste?!! smiley

    Ellers lyder det jo ikke heeeelt så slemt endda der Bjarke R, så længe man har pappet og må køre (selvom det jo er en anelse skod at have en betinget ftrakendelse hængende).

    Ikke desto mindre, go weekend, og kør forsigtigt derude smiley


Kommentér på:
Kørekort væk eller ej?!?

Annonce