{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Olie og oliefilter {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg vil til at skifte olie og oliefilter inden sommeren kommer for tæt på. Er der nogle som ved helt 100% hvad for noget olie sådan en Suzuki gs 500 fra 07 kører på af olie? Jeg har selv fundet frem til nogle ting, men det kunne være rart hvis en der selv havde sådan en gs'er kunne fortælle mig hvad de selv bruger. Hvis ikke må jeg jo bare Google videre. Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie og oliefilter
  • #1   25. mar 2020 Du finder bare en olie der står JASO-MA2 på, så er det fint

  • #2   25. mar 2020 Brug originalt filter.
    Lange her fra galleriet undersøge for nogle år siden nogle filtre. Læs her hvad han fandt ud af:
    For nogle år siden samlede jeg 10 forskellige uoriginale oliefiltre til min Honda og skilte dem ad.

    Der var stor forskel på dem og det originale Honda.

    Forskellene bestod i:
    Forskellig foldeteknik for papiret = stor forskel i filteroverfladen
    Nogle filtre var der begrænset flow i så papiret lignede en gammel cola flaske og en del af olien formentlig var passeret gennem overtryksventilen istedet for igennem filteret.
    Nogle filtre var limen sluppet i så de ikke filtrerede
    Nogle filtre havde ikke overtryksventil med samme tryk som originalt
    Nogle filtre havde ikke blokering for returløb
    Et enkelt filter var papiret smuldret i

    Der var ikke et eneste af de 10 filtre der matchede det originale.

    Jeg diskuterede det derefter med en bekendt der arbejdede i Teknologisk Institut i motor afdelingen hvor han bla arbejdede med motorhaverier.

    Han sagde at hans anbefaling var at han hellere genbrugte et originalt filter end at anvende et uoriginalt.

    Problemet med et oliefilter er at man ikke får at vide om det performer tilfredsstillende eller ej før motoren brænder sammen.

    Der finden med garanti uoriginale filtre det matcher de originale men hvilke ???
    Det aner men ikke.

    Så under alle omstændighedder hvorfor bruge kvalitetsolie og så et måske skod filter? Hænger ikke sammen.


  • #3   25. mar 2020 Vrøvl Mathias.
    Der findes adskillige oliefiltre der er lige så gode eller bedre end oem.
    Bare undgå de billige.
    Vil til enhver tid vælge et K&N fremfor original.


  • #4   25. mar 2020 40w10 mc olie skal du bruge.

  • #5   25. mar 2020 Nu er det jo ikke mig der har lavet undersøgelsen.
    Men jeg forstår ikke rigtig hvorfor man skulle købe et filter der er bedre end det der anbefales af mc-fabrikanten?
    Og er det uoriginale nu også bedre? Hvordan vil du tjekke det?
    Er der garanti på cyklen og man får et motorhavari, så kunne et uoriginalt filter godt komme til at give problemer.


  • #6   25. mar 2020 #5
    Vi køber jo SÅ meget uoriginalt, kun fordi det er bedre, bremseklodser,bremsemaster,dæk.kæde,luftfilter,olie ect ect.. hvorfor ikke også oliefilter ?

    Originalt er jo bare det billigste motorcykel producenten kan købe som overholder specifikationerne.....


  • #7   25. mar 2020 #1 Benyt lejligheden til at lære dit lokale Suzuki-værksted at kende, køb olie og filter der, så har du det på plads, når du skal gave cyklen serviceret næste gang smiley

  • #8   26. mar 2020 "for nogle år siden" er gammelt, det kan ikke bruges til noget, industrien laver samme test og forbedrer herefter

Kommentér på:
Olie og oliefilter

Annonce