{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ørepropper
  • #1   4. maj 2020 Alle Audionova kan lave det: https://www.audionova.dk/hoerevaern/typer-af-hoerevaern/

  • #2   4. maj 2020 Eller du kan købe et kit på Ebay og selv lave afstøbning som du så sender tilbage og de laver nyt til dig.

  • #3   4. maj 2020 Hvad vil du opnå med støbte, Michael? De er lettere at sætte i og tage ud, men dæmper ikke nødvendigvis lige så godt som bløde propper, især i snævre øregange, en dyr lærestreg for mig i sin tid smiley

    Så i min erfaring er pengene bedre brugt på en meres støjsvag hjelm, siger det bare smiley


  • #4   5. maj 2020 soundear sælger nogle du tager på som et headset og så former de sig selv inde i dine ører. Ved ikke hvor gode de er til MC men de virker godt til industri. De buler nemlig lidt ud fra øret, så jeg ved ikke. Eller virkede audionova fint for mig for 7 år siden.

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 17
    #5   5. maj 2020 Jeg kører selv med disse https://formstøbtehøreværn.dk/ som jeg er godt tilfreds med. Med filter dæmper de på samme niveau som skumpropper.
    Hvis du ser på prisen, så er jeg ikke så sikker på, at det er en god forretning. Du kan jo få 200 par propper til ca. 300 kr.
    Ja, en formstøbt prop sidder mere ensartet, men hvis du først har brugt 5 aftner, hvor du har trænet i at sætte skumproppen i, så vil skumproppen sidde perfekt hver gang - og så er det også umuligt for den at falde ud. (Hvis proppen stikker ud fra øret, så sidder den forkert.
    Snæver øregang - for mig lyder det ofte som manglende teknik i at sætte skumproppen korrekt i.
    Det eneste tidspunkt hvor jeg kan se en stor fordel ved formstøbte propper er i regnvejr. Skumpropper kan være meget vanskelige at sætte i, hvis man har fugtige fingre, men her er der ikke problemer med de formstøbte.
    Hvis du skal bruge proppen en hel dag - f.eks. MotoGP - så vil den formstøbte være mere behagelig. I en hjelm er min oplevelse af komforten den samme.

    Vedr. den støjsvage hjelm, så tænk på din MC. På min rammer vinden under hjelmen og skaber larmen. Når jeg kører langt har jeg altid en krave/halsedisse på, da jeg kan få den til at lukke for hjelmens underkant og dermed reducere støjen.


  • #6   5. maj 2020 har brugt disse her i årevis bløde og nemme at få i, har prøvet flere typer i gennem tiden denne syntes jeg er noget af det bedste,og så til prisen
    https://www.globaltools.dk/sikkerhed-beklaedning/vaernemidler/hoerevaern/oerepropper/repropper-laser-lite-2233


  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #7   5. maj 2020 Jeg har en af de mest støjsvage hjelme, men alligevel er jeg kraftigt generet af vindstøj ved hastigheder over ca. 80.
    Nu har jeg bestilt tid hos Audionova til formstøbte propper, for desværre har mine øregange det med at skubbe enhver skumprop ud af sig selv.
    Alternativet er at købe en MC med stor kåbe/vindskærm, det virker, men det er ikke min stil.


  • #8   6. maj 2020 Fik et gavekort til sådan et sæt til min 50års fødselsdag (13år siden smiley ) og de sidder stadig som første dag, bedste udstyr til MC'en jeg har, de kan sidde i en hel dag uden problemer og dæmper kun de freq der er nødvendige, det betyder at du stadig kan snakke med den på bagsædet eller hvis du skal ha anden kommunikation

    PS bruger dem også når jeg slår græs bruger vinkelsliber og andet udstyr der larmer smiley

    https://www.phonak.com/dk/da/hoerevaern/hoerevaern-til-motorsport.html


  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 17
    #9   7. maj 2020 #7 Hvis din skumprop bliver skubbet ud, så er det udelukkende fordi du ikke har fået sat den korrekt ind i øret.
    Proppen skal være nulret helt tynd. For at få proppen korrekt ind, så kan det måske være en hjælp at rykke let i øret. Jeg skal rykke let op i øret for at jeg kan få proppen på plads.
    Køb 4-5 propper og brug nogle aftner til at træne i at sætte proppen korrekt. Hvis du alligevel sidder og stener, så kan du jo også lige træne i at sætte proppen i


  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #10   8. maj 2020 Jeg har prøvet alt, endda flere forskellige typer. Har prøvet at trykke dem så langt ind i øret at det var ubehageligt, men i løbet af en times tid har de vrikket sig ud.

  • #11   8. maj 2020 Hvis de er nulret og skubbet i bund, så bliver de siddende, ellers har du nogle mærkelige ører.

  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #12   9. maj 2020 Ja, en mere konisk ørekanal end gennemsnittet.

  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #13   21. maj 2020 Nu har jeg fået taget aftryk af øregangene, og de er sendt til Holland hvor de egentlige høreværn bliver støbt omkring et lille lydfilter. Jeg er spændt på hvordan de virker.

  • #14   21. maj 2020 Hos hvem?

  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #15   21. maj 2020 #14
    2Pluxx Danmark lidt nord for Roskilde. Det er mest for industri-kunder, men har lavet flere hundrede propper for MC-kørere.

    Han bruger vist samme leverandør som Audionova-kæden.


  • #16   21. maj 2020 Er der en hjemmeside med prise?

  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #17   22. maj 2020 Der er vist ingen priser på hjemmesiden som du finder her: https://formstøbtehøreværn.dk/elacin-hoerevaern Men så vidt jeg ved er det noget billigere end hos Audionova-kæden. Ca. 1100 for den bedste version.
    Han kommer rundt i landet, så man behøver ikke nødvendigvis at komme til Roskilde.


  • Torben K
    Torben K Tilmeldt:
    mar 2023

    Følger: 12 Svar: 1
    #18   16. mar 2023 https://hoerebil.dk/hoereapparat-modeller/phonak/ laver også afstøbninger til propper. De kommer hjem til dig og laver aftrykket. Samme priser som AN.

  • #19   17. mar 2023 Jeg håber da at OP har fundet en løsning, taget i betragtning at spørgsmålet blev stillet for snart 3 år siden.

Kommentér på:
ørepropper

Annonce