{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Frederik F
Frederik F
Tilmeldt:
9. jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Registreringsafgift, gør jeg det rigtigt? Case in point: MT-07 {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg går med tanker om at skifte min gamle Kawasaki GPZ500S ud med en Yamaha MT-07 (55kw, 14-16 årgang).

Nu viser det sig så, at det jo var en temmelig populær motorcykel og det har åbenbart ikke ændret sig siden 2014-2016 så den enten bliver den handlet til ret høje priser i DK eller også kan folk ikke finde ud af at prissætte den.

Jeg kan se, at de kan fås til omkring 3000-3500 EUR syd for grænsen.

Så hvad med registreringsafgiften?

Som jeg læser det når jeg kigger på tidligere vurderinger* så har vi følgende:
1 x 55kw, 2016 til 14.526dkk
2 x 35kw, 2016 ligeledes til 14.526dkk
3 x 35kw, 2015 til 17.631dkk

5 af de ovennævnte eksempler er selvfølgeligt neddroslede men kan jeg stole bare nogenlunde på at registreringsafgiften vil være under 20.000 eller hvad tænker I?

På forhånd tak for hjælpen.


Dbh
Frederik


* https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne/dk/skat/dmr/front/portlets/registreringsafgift/visKoeretoejVurdering/VisKoeretoejVurderingController.jpf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registreringsafgift, gør jeg det rigtigt? Case in point: MT-07
  • #1   9. apr 2021 Jeg ved ikke om de nye afgiftsregler fra december har ændret på priserne, det er jo altid en chance man tager når man importerer.

    Synes de tal er meget små.

    Få evt et bindende svar ved en selvanmelder.


  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #2   9. apr 2021 Hej Allan.

    Tak for dit svar. Ja jeg tænker nemlig også at det virker lidt lavt. jeg havde forestillet mig noget alá 25.000.

    Specielt med tanke på hvad brugt priserne ligger omkring (for de fleste ca. 60-75.000).

    Jeg har overvejet at få et bindende svar, men såvidt jeg kan forstå er det kun for én specifik cykel hvor man så skal levere en masse oplysninger (og derfor først have en længere dialog med sælger) og vurderingen kan så ændre sig hvis man vælger en anden - fx hvis den bliver solgt i mellemtiden. Derfor havde jeg egentligt valgt den løsning fra til en start.


  • #3   10. apr 2021 Jeg finder to, men lyder stadig mistænksomt billigt.
    Ved hvad jeg har givet for 90’er cykler i afgift, det har været en 13-16 stykker.


    profilbillede
  • #4   10. apr 2021 Du kan være ret sikker på, at det prismæssigt ikke kan svare sig. Som du selv nævner, så er det en populær mc og derfor er det nemt for skat, at beregne afgiften udfra brugtsalgspriserne.

    MT07 sælges til tæt på nypriser, fordi den er så populær, så det er lige før, at det bedre kan betale sig at få en god pris på en ny.


  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #5   10. apr 2021 Hej Jan - jep dem kan jeg også finde, men det er en nyere model (2018-2020) så jeg havde egentligt set bort fra dem - jeg har også læst mig til, at årgang betyder en del når vi har at gøre med så (relativt) nye cykler.

    Klikker man ind på nogle af de andre (men i øvrigt identiske modelnavne) kommer de andre frem. Jeg har vedhæftet et skærmklip.



    profilbillede
  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #6   10. apr 2021 Jack: ja jeg er enig, det ser ud som om at de er gået efter nogle mere realistiske handelspriser (ca. 10k under hvad jeg generelt finder på markedet). Men de har jo gjort det 5 gange såvidt jeg kan se (35KW versionen har efter hvad jeg kan vurdere stortset den samme pris på brugtmarkedet).

    Umiddelbart hælder jeg til at tage chancen og hente en cykel her engang i løbet af sommeren. Sålænge jeg skal betale under 30.000 i afgift så kan jeg vel sælge den videre uden det store tab tænker jeg.

    Men jeg skal ærligt indrømme at jeg fatter hat så hvis der er en som har et bud på hvor jeg laver en fejl så skal I endelig ikke holde jer tilbage!

    Mange tak for svarene indtil videre!


  • #7   10. apr 2021 Jamen, hvis du gør det...så lad os vide hvordan det er gået, når den tid kommer.

    Jeg tror at du kommer til at betale præcis det samme, som hvis du køber en dansk indregistreret her i landet. Så slipper du også for de andre ting, som fx transport, fejl og evt. garantiudfordringer m.m.

    Som jeg husker det, fra en gammel analyse, så er 'sweet spot' ift import ca. 10-12 år gamle biler/mc eller evt. veteran, hvis man skal have noget økonomisk ud af det.

    Held og lykke med det smiley

    PS. Jeg 'faldt' lige over denne video i en anden sammenhæng. Måske er den interresant for dig?
    https://www.youtube.com/watch?v=s91qcAXWKpI



  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #8   10. apr 2021 Jack: tjaa nu må vi jo se, men jeg har umiddelbart svært ved at se hvordan jeg kommer op på at skulle betale knap 40.000 (så begynder vi ramme de danske priser på brugte køretøjer - ca. 22.000 + 40.000) i registreringsafgift - det er jo fra ny en ret billig cykel (85.000 på Yamahas danske hjemmeside og billigere igennem en forhandler), men det betyder jo ikke at det ikke kunne ske.

    Hvis det ikke så ud som om der var så stor prisforskel ville jeg også hellere gå efter en på danske plader, jeg gider bare ikke betale 10.000-25.000 for det. Når det så er sagt så har jeg set en gå til 38.000 (havde en aftale med sælger men dagen før gik han med en anden som kunne hente samme dag - jeg er stadig lidt bitter haha), hvis sådan en kommer op igen så er det jo et nemt valg.

    Tak for link, jeg er godt opmærksom på problematikken med indstillingen af affjedring på modellen. Det er heldigvis rimeligt nemt at fikse.


  • #9   10. apr 2021 Afhiften ser rimelig ud, men jeg kan sgu ikke finde en på mobile til dine priser.
    En -16 koster fra 5000,- euro hvis ikke den skal have gået for langt.
    Læg toldsyn, nummerplade, ansøgning og transport til så står en -16 model uden garanti dig i mindst 55.000,-.
    Da den blev solgt for 70.000,- af ny ville jeg ikke bøvle med det


  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #10   10. apr 2021 Preben: mange tak - så er det måske ikke helt fjollet.

    Jeg kan lige pt finde tre i Frankrig til 3.100-3.200, men der kommer jævnligt nogle op. For et par uger siden var der en til 3.500 i Tyskland og jeg kan finde en til 3.400 i Polen.

    Det er selvfølgeligt en udfordring at finde de her cykler online og bøvlet at sikre sig at de er i ordentlig stand og der ikke er gæld på dem eller noget.

    Et par eksempler:
    https://www.leboncoin.fr/motos/1925968599.htm
    https://www.leboncoin.fr/motos/1945763816.htm
    https://www.leboncoin.fr/motos/1867085992.htm


  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #11   10. apr 2021 Jeg kan se, at de links jeg lægger op er til to neddroslede cykler og én der er beskadiget.

    Men der kommer jævnligt nogle op, så jeg tænker det bare er at holde øje. Jeg er også usikker på hvad neddroslingen består af og om man kan fjerne den igen. Alt det skal selvfølgeligt undersøges først - der er bare ikke nogen grund til at gå i gang hvis registreringsafgiften er +30.


  • #12   10. apr 2021 Hvis det er en neddroslet, så kan det laves om, men er det en original version med færre hk er det ofte en anden knast, så det kan være ret dyrt at opdatere til full version.

  • #13   10. apr 2021 Regn med 48% så er det ikke helt ved siden af, men det kan variere til begge sider.
    Beregnes af gennemsnitsprisen på en dansk mc på gaden, f.eks. kr 100.000 så er afgiften 48.000 der lægges oveni din indkøbspris.

    Pas på det ikke er fake annoncer alle dem du har fundet, så ender du med en lang næse og tomme lommer.


  • #14   14. apr 2021 fedt indlæg, noget nyt i sagen? hvad tænker du at gøre?

  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #15   14. apr 2021 djbaaz: tak, lige nu lader jeg den ligge og holder øjnene åbne efter en billig MT-07 i danmark. Jeg har været lige ved to gange indenfor den sidste halvanden måned (én til 38 og én til 45), så der er en mulighed for at der er én som kommer ned i et leje jeg kan være med på. Men sker det ikke inden til sommer så tænker jeg at tage en slags sommerferie til Frankrig hvor jeg vil forsøge at finde én som jeg kan køre hjem og indregistrere i DK smiley

    Jeg skal nok give en opdatering på hvad der sker.


  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #16   14. apr 2021 Jeg kan i øvrigt læse mig til, at et A2 neddroslingskit er nemt nok at fjerne hvorefter cyklen blot skal til syn og så have ændret oplysninger i indregistreringen. Så dét er ikke umiddelbart et problem.

  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #17   5. nov 2023 Hov, jeg fik aldrig givet en opdatering på den her. Jeg fandt en cykel til 47.000 i dk og så gik jeg med den.

    Nu er jeg så i gang med at komme af med min tidligere cykel.

    /Frederik


Kommentér på:
Registreringsafgift, gør jeg det rigtigt? Case in point: MT-07

Annonce