{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
18. aug 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4

Stivstellet Shovelhead {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er ny i MC verdenen, men har altid drømt om en gammel stivstellet Shovelhead. Jeg vil gerne høre jeres ærlige mening omkring det som en ny grøn pik som mig på MC… ?? er det helt hen i vejret? Er der “for meget” arbejde ved det? Osv.
håber nogle vil komme med input/erfaringer. Jeg har ikke selv forudsætninger for større reparationer. Endnu da ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stivstellet Shovelhead
  • #1   19. aug 2022 Hvis det handler om livsstil og du hellere vil skrue end køre langt, så er det et sikkert valg. Det samme gør sig gældende med en gammel Englænder, det er også noget man køber med hjertet, og ikke fordi man skal til Nord kap eller Italien næste dag.
    Og hvis du så husker, at al hobby koster penge, så skal det nok gå. Du kan altid tage et afdragsfri lån, når du skal hen og hente reservedele smiley


  • #2   19. aug 2022 Wrenching and riding! Som amerikanerne siger, gamle mc'ere er fantastiske, men man skal virkelig have lyst til værkstedsdelen også, for der er noget i vejen hele tiden, og så kører jeg endda "kun" japanske klassikere.

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #3   19. aug 2022 Stikker det helt af i reservedels udgifter? Ved godt at det er et relativt spørgsmål ?? som sagt… er helt ny så spørger om en masse dumme ting. Har ingen ambitioner om lange ture til udland osv. det er nok mere “livsstilen” jeg føler tiltaler mig ??


  • #4   20. aug 2022 Reservedele er et vidt begreb, nogle dele (dem der er til at skaffe) fås til rimelige priser, dele der er svære at finde bliver så relativt dyre.Mange dele kan findes i US men koster det dobbelte i i told og porto før de er i DK.
    Min erfaring er at motorcykler er mere komplekse end man lige skulle tro, så det altafgørende er om man har lyst til at lære at skrue. For mig er det en god dag hvis en "operation" lykkes, det er også en god dag selv om det driller, for så er mere at lære og undersøge.


  • #5   20. aug 2022 Det kommer HEEELT an på det pris leje du selv sætter.
    Køber du en dyr shovelhead hvor sælger har kvittering for motor og gear kasse renovering så er der ikke det vilde skrue arbejde.
    Køber du en billig og halv kneppet satan, så kommer der nogle nogle ting hen ad vejen.
    Men på den anden side, det gør der nok også med den renoverede.

    Dele er ikke helt lige Til at bestille selv, det er noget forhandler aftale mht til at bestille dele hjem. Det er sikkert andre der ved bedre. Jeg bestiller igennem en der samtidig hjælper mig med at det er de rigtige dele.
    Prisen er i den stejle ende i forhold til ældre japanske MCer.

    Og ja de drypper olie,


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #6   20. aug 2022 Tak for gode konstruktive svar allesammen. Jeg er indtil videre ikke skræmt væk fra drømmen ?? selvom nogen fortæller skrækhistorier om gennemsnit på 20km imellem de gør i stykker… det lyder næsten for voldsomt gør det ikke? Jagten på en Shovelhead må igang ligegyldigt smiley

  • #7   20. aug 2022 Let the journey begin!
    Held og lykke


  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #8   20. aug 2022 Udover det mekaniske skal du måske også tænke på om en stivstellet er noget du vil nyde at køre på, men hvis det handler meget om hvordan det ser ud forstår jeg godt valget. Det ser da godt ud.
    Du kommer til at føle vejen noget mere.


  • #9   20. aug 2022 Har du i forvejen en MC, så du har lidt erfaring med kørsel og alt det omkring det, så det ikke blot er en fantasi eller dagdrøm (som man selvfølgelig skal have lov til at have)?

  • #10   20. aug 2022 Et godt sted at begynde din rejse, er at besøge Aros Speedshop i Århus.
    En spændende og righoldig butik, med en ejer der brænder for det du søger og helt sikkert både kan vejlede og levere alt det du søger.
    Tro mig, du vil elske stedet og være som et barn i en slikbutik. smiley


  • #11   20. aug 2022 Pas på ... Tjek stelnummer hos harley forhandler.... Mange harley er usælgelige fordi nye regler om syn etc... Der er også mange harleyer med falske stel (Ori. stelnummer er hugget prof. over i ulovligt stel..) og stjålne motorer... Undersøg sagen: Først stelnummer og motornummer ....
    Er motornummer slebet af så drop det, selv om sælger har tuv-papirer , mange syn og diverse papirer... En masse ulovligt er synet.... Og det er meningen med nye regler at få smidt gammelt ulovligt møg UD !!!


  • #12   20. aug 2022 Er overbevist om at drømmen om en shovel skyldes prisskiltet.
    Hvis du vandt en Harley med frit valg på alle hylder, så kørte du ikke hjem på noget gammelt stivstillet pis ….

    Køb en Evo. Om du vælger en dyna eller softtail er mindre vigtigt.
    Du bliver MEGET gladere. Og når regnestykket gøres op, så har du været billigere kørende.

    Mangler du problemer i livet så knald konens søster, Det er både lettere og billigere end en forskruet skovl smiley


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #13   20. aug 2022 Haha klasse kommentar til sidst i dig indlæg Brian S smiley

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #14   20. aug 2022 Bo R J tak for din kommentar. Det anede jeg (sjovt nok) intet om smiley så der er en del faldgrubber at være opmærksom på. Måske det er en fordel at få hjælp af en evt. forhandler?

  • #15   20. aug 2022 Toys4boys i Slagelse har nogle stivstel til salg.
    Du kan gå ind på deres facebook side.
    De har styr på ombygning og godkendelser.
    Jeg vil da helt sikkert købe hardtail.
    Nyrebælte så du ikke pisser blod.
    Min drøm er en panhead stivstel.
    Du bliver helt sikkert en rigtig mand på en stivstel ????
    Hilsen Kenneth


  • #16   20. aug 2022 Må nok give Kennet ret , jeg har aldrig og kommer heller ikke til at eje en Harly i min livstid , har dog en kammerat er er vild med dem , men som han siger at hvis Amerikaner lave fly i samme kvalitet som de laver motorcykler blev han altid på jorden
    Gamle motorcykler har en sjæl men man skal være parat til at kende dem bedrer en konen famile
    Som min far lærte mig som ung mand at det er med gamle motorcykler som det er med mange kvinder , man kan bruge meget tid på begge dele uden at der kommer sjov ud af det , bare en lille BØVS til eftertanke


  • #17   21. aug 2022 Jeg har haft en Suzuki Savage. Den er ikke stivstel, men længden af affjedringen bagpå er begrænset i forhold til en "almindelig" / ikke chopper.
    Alene den synes jeg var et problem når man mødte et stort hul/bump på vejen.
    Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det er at køre stivstel.
    Det er i min optik det gale vanvid at køre rundt uden affjedring - både sikkerhedsmæssigt (dårlig vejkontakt), og komfortmæssigt.
    At mærke affjedringen slå i bund og slå videre op gennem ryggen er fandme ikke sjovt.

    Mit bedste råd vil være - prøv det før du gør det. Affjedringen betyder SÅ MEGET for hvordan det er at køre MC.


  • #18   22. aug 2022 Hvis ikke du er relativt dygtig til at skrue selv, så vil jeg fraråde dig at købe en gammel Shovelhead. For der skal skrues. Og kan man ikke meget selv, bliver det dyrt. Når det så er sagt så har min aldrig svigtet mig, men jeg har også været mekaniker i over 20 år så det gør nok at tingene er lavet ordentligt så driftsikkerheden er lidt bedre. Dele er nemme nok at få også i DK til billige penge. Nygaard Mc i Jylland har det meste og sender lynhurtigt. Ellers Mc Parts/Frank i Søborg/kbh har også meget. Du kan tjekke min cykel ud på min profil.

  • #19   25. aug 2022 Jeg stod lidt i samme situation som dig for et par år siden og jeg ville bare have sådan en Shovelhead dog ikke stivstellet men anyway. Jeg har skruet i det meste på service niveau på japanske cykler i et par år så jeg tænkte mon ikke jeg kunne servicere sådan en gammel maskine også.
    Jeg fandt lige den cykel jeg gik og søgte og slog til. Det blev en Custom bygget Shovelhead 71’er stel og 78’er motor nysynet og en drøm gik i opfyldelse.
    Men smiley
    1: Jeg har også en anden en mc
    2: Syns papirer er nix værd med de nye vejside syn fordi den har en anden forgaffel og et andet fremflyttersæt som ikke har tüv
    3: gevind her og der er forsvundet, så den har bøsninger i tændrør og helicoil med fjedre i udstødning til cylinder
    4: larmer sikkert for meget pga. Custom udstødning
    5: gamle dæk og slidte fælge

    Alt det må jeg leve med og har påtrængt mig stille og rolig at då det bragt i orden og gevind arbejde og dreje nye spacere til nye fælge er for fagfolk. Så nej det bliver ikke billigt men det er også bare en søndagscykel og i løbet af 3-4 år har jeg måske smidt det samme af penge i den som det ville koste en ivrig golfspiller at spille golf i reparationer.
    Min største bekymring er afgift på en anden forgaffel.
    Men jeg tager det som det kommer og pt. har cyklen efter 1,5 år været på værksted én gang.
    Og jeg nyder mine søndagstur sindssygt meget smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Stivstellet Shovelhead

Annonce