{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.350 visninger | Oprettet:

Kørsel med rygsæk {{forumTopicSubject}}

Jeg mener at have hørt at det godt kan være farligt at køre med rygsæk på, men man kan jo købe en masse forskellige rygsække hos mc-forhandlerne. Er det nogle specielle?? Jeg skal have min computer med mig frem og tilbage fra arbejde og jeg synes ikke at de der bokse er for smarte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med rygsæk
  • #1   15. apr 2008 Hvorfor ikke have en tanktaske..? Det er da nemt... det har jeg selv..og bruger den til at have min madkasse i :o)



  • #2   15. apr 2008 på med en der kan spændes godt til kroppen

    jeg kører tit med rygsæk, og føler mig ikke udsat


  • #3   15. apr 2008 Har du nogen gode links

  • #4   15. apr 2008 Skal man have rygskjold inden under en evt. rygsæk

  • #5   15. apr 2008 Hvis du mener rygsæk, nej jeg bruger en standard et eller andet no name men med rem til at spænde om mave/ryg og plastik spænder

  • #6   15. apr 2008 lad være med at køre med hårde genstande på din ryg... kanter og rygsøjler er ikke gode venner, heller ikke selvom man har rygbeskytter på.

    køb en tanktaske putteren kan være i. de ser sjældendt dumme ud....



  • #7   15. apr 2008 Går den i stykker hvis du falder, så man ikke selv går i stykker

  • #8   15. apr 2008 Hvor kan man se en tanktaske henne

  • #9   15. apr 2008 (link fjernet)

    Søg på nettet, der er masser af andre muligheder... Jeg ville ikke være specielt nervøs for at køre med en rygsæk, hvis jeg samtidigt havde rygskjold på.... Det kunne jo være at man skulle bruge mere plads end der kan være i en tanktaske....


  • #10   15. apr 2008 det regner jeg med

    om man selv går i stykker ???, jeg regner ikke med at falde af smiley

    det her er nok religion for nogen, så umiddelbart må du selv afgøre hvad du føler for


  • #11   15. apr 2008 http://www.google.com/search?q=motorcycle+backpack&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBS

    Jeg orker ikke lige at linke til de enkelte sider.. Husk nu at stoppe inden du når bunden af listen, hvis du skal på arbejde i morgen smiley


  • #12   15. apr 2008 Husk når I kører med rygsæk, at lynlåsene ikke skal samles på toppen af rygsækken.

    Har flere gange oplevet, at rygsækken er blevet rykket op under kørslen på den måde.


  • #13   15. apr 2008 Mr.triple.: Mange tak den ser rigtig god ud, men hvad sker der hvis man falder. Kan den ikke gribe fast i noget eller lign.

  • #14   15. apr 2008 Derfor jeg nævnte plastspænder,

  • #15   15. apr 2008 Jeg har ikke nogen erfaring med at falde med en rygsæk Teddy... alt er jo muligt... kanten på din hjelm kan jo også gribe fat i noget når du kommer glidende.... Livet er et sats.... så tag de chancer du selv vil.... smiley

  • #16   15. apr 2008 Mange tak allesammen. Det ser ud til at der rent faktisk er lavet nogle rygsække til foremålet, så det er bare med at komme igang med at finde den rigtige.

  • #17   15. apr 2008 ... og stig... hvis man skal køre motorvej eller langt, er det en god ide at strippe eller på anden måde sikre sine lynlåse.. har engang smidt toilettaske, underbukser m.m. ude på Ishøjsammenfletningen fordi min fjälræv gik op... det eneste der ikke røg ud var min bærbare hehe smiley

  • #18   15. apr 2008 Hold da op et langt emne.
    Hvis man skal være overforsigtig så bliv inden for.

    Taske på ruggen eller ej, man kører pænt.

    Og hvad er det for noget at skrive så meget om, en taske på ryggen ????

    Det er ikke en håndgranat !

    Hvad med alle de folk der ikke kan køre bil ( gamle og folk der bare ikke kører mere end 56 km i timen ) de skulle da have meget mere fokus en en lille ting på ryggen


  • #19   15. apr 2008 vælter du, ja så gør du.. tror skam ikke det bliver værre med en taske på ryggen eller ej.

  • #21   15. apr 2008 Det er ikke tasken på ryggen der er problemet, det er det du putter i den der KAN være et problem.

    Der er jo forskel om du smider partisansøm i tasken eller vat smiley


  • #22   15. apr 2008 Mr. Triple* : Heh - så var det dine lyserøde tanga'er med bremsespor som fløj op på min forrude.. :oD

  • #23   15. apr 2008 husk du der er en at en computer og magneter ikke er ret godt sammen faktisk rigtig dårlig så dum ide

  • #24   15. apr 2008 Sakset direkte fra Bike no. 5 2008:
    Rygsæk klarer 260 i timen - Men lad være.
    Amerikanske Axio frister med denne rygsæk (...) I vikeligheden er rygsække noget bras til motorcykelkørsel, for man kan skade ryg og nakke, når man ruller rundt med sådan en, og stropperne kan give læsioner på halsen.

    Min egen udtalelse:
    Laver man en soloulykke, som flere herinde fra allerede har i år, hvor man bare skrider uden at ramme noget, udsætter man sig selv for større risiko når uheldet er ude, hvis man har en taske på ryggen. Prøv at fylde din rygsæk med du har planer om at køre rundt med, og læg dig så ned på ryggen. Så har du en ide om det pres der kommer på ryghvivlerne. Tag så armene ind til ryggen, og forestil dig du ligge på vejen efter et styrt og skal rulle væk fra evt. trafik, eller bare ruller rundt. Prøv det, så kan du se hvor meget sværere det er.
    Det med læsioner på ryg og nakke, svarer til du i styrtet rammer ned i en kantsten. Det er dog alt afhængigt af hvad man propper i sin taske.

    Når det så er sagt, så kører jeg dog af og til selv med rygsæk. Hyklerisk måske. Men den er praktisk, og sidder godt til ryggen. Men man skal bare være klar over den større risiko der er for alvorligere læsioner, ved selv mindre styrt. Og så kan man gøre meget aktivt ved sikkerheden, ved at tænke over hvordan man kører og placerer sig i trafikken.

    /
    Jesper


  • #25   16. apr 2008 "det svarer til at ramme en kantsten"
    nu er der jo stor forskel på om det du rammer har samme fart og retning som din krop, som det er tilfældet med en fyldt rygsæk, eller om man rammer noget som ikke flytter sig. jeg ville selv noget hellere glide og rulle med fem flasker snaps og en mursten i rygsækken, end at køre ind i et vejtræ.

    men det handler selvfølgeligt også meget om hvad der er i rygsækken.. det mest almindelige jeg kan forestille mig er bøger, en bærbar, og en madkasse. men man skal nok vælge at have bøjlelåsen og thermokanden et andet sted på cyklen.

    en helt trejde ting er hvordan det påvirker køreegenskaber / ens egen udholdenhed. jeg har taget nogle lange ture med rygsæk på, og jeg syntes det meget hurtigt går ud over skuldrene. generelt syntes jeg at tanktaske er mere brugbart, men til den bærbare er det nok besværligt.


  • #26   16. apr 2008 Jesper: Nu bestemmer man ikke selv om man styrter med dit udvalg i rygsækken, eller kører ind i et træ. Jeg vil dag også hellere glide hen ad asfalten end at køre ind i siden på en bil hvor føreren har overset mig. Fik dog ikke valget, og ramte bilen.
    Og nej, i det tilfælde jeg nævnte, er der ingen forskel på, om det man rammer har samme fart som en selv eller ej. Det er anslaget når ryggen rammer noget hårdt der er afgørende, og ryger du hen over motorhjelmen på en bil, og lander på ryggen, tvivler jeg på rygsøjlen kender forskel på en 1/2L colaflaske og en kantsten...

    Det gælder bare om at pakke fornuftigt, og så køre pænt.


  • #27   16. apr 2008 ja helt enig smiley hvis man vil mindske chancen for at komme til skade med en rygsæk, kan man ligge en plade i rygsækken så man ikke lander på noget skarpt.

  • #28   16. apr 2008 ellers findes der jo ryg"sække" specielt til dit behov Teddy. hvor det simpelthen er en hård plastikskal som omslutter den bærbare så hverken du selv eller den bærbare tager skade af en rutchetur. de koster dog op imod 1000kr.

  • #29   16. apr 2008 Hvad med en tailbag? (hedder de det?) sådan een man spænder på bagsædet i stedet for.
    Synes personligt at tanktasker er lidt trælse. De fylder, ridser nemt tanken, er vejen når man skal tanke.

    Normalt bruger jeg en almindelig taske og så et bagagenet til 65 kr. Fungerer perfekt.


  • #30   16. apr 2008 Ved ikke hvad du kører på, så måske er dette ikke anvendeligt.

    Jeg kører tøffer, og jeg har i årevis kørt med Pc i den helt almindelige taske, med en let strop om nakken og den ene skulder og Pc-tasken liggende på tank og ben. Det går strygende, den falder ikke af, den er ikke i vejen, du kan se, hvor den er og skulle du ryge af cyklen, bliver I med stor sandsynlighed skilt fra hinanden:-)


  • #31   16. apr 2008 knud (Vestegnen) J - Knud hvad er det du fortæller her ? - Du skuffer mig ;o( ALDRIG ville jeg tro at du tog sådan nogle chancer :=(

  • #32   16. apr 2008 Hej Alle

    Jeg tror nok at, jeg vælger at finde en ryfsæk at køre med og så tænke lidt over hvordan jeg pakker den osv.

    Mange tak for alle indput


  • #33   16. apr 2008 Ups. rygsæk skulle der stå. Det gik lidt hurtigt, chefen talte imens.

Kommentér på:
Kørsel med rygsæk

Annonce