{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc der har kørt langt.
  • #1   27. apr 2008 find en i tyskland, holland eller belgien

  • #2   27. apr 2008 min er fra 93.. og den havde 33 k på klokken.. og der er importeret fraa belgien

  • #3   27. apr 2008 Ja men problemet er at jeg ikke har pengene og derfor skal bytte med min bil.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #4   27. apr 2008 Jeg ville kræve at se alle regninger på den renovering.
    Mange mennesker mener nemlig et stort service er det samme som en renovering....
    Udover det, ville jeg ikke være bange for at købe den hvis ellers den lyder fint i motoren og ikke ryger andet end lidt hvid damp i 1-2 min efter den er startet fra kold.
    Kig efter revner i lakering, og rust omkring svejsninger, tæthed på forgaffel og bagdæmper - generelt oliespild fra motor.
    Knastkæden må ikke rasle, og der må ikke være slør i nogle led.

    Tag en god lang tur på den og mærk efter om den virker som om den generelle tekniske stand står mål med hvordan maskinen ser ud. Der er mange mennesker som kan finde ud af at pudse, men samtidigt ikke magter at skrue en bolt den rigtige vej.
    Den har jo nogle år på bagen, så man kan ikke regne med at den ligner en ny cykel - men derfor skal den stadig serviceres og vedligeholdes.


  • #5   27. apr 2008 det var værre.. kan se du er 19.. hvorfor venter du ikke med at købe en ny til du har de 2 års anncinitet.. så er du fri for at den skal drosles.. og så har du også mulighed for at spare op

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #6   27. apr 2008 Nok mest fordi en Suzuki er billig i forsikring, så hvorfor vente?

    Drosling koster jo ikke alverden, og maskinen fungerer faktisk udemærket med kun 34hk.


  • #7   27. apr 2008 Sajmon : Se det er noget man kan bruge til noget det der. Jeg takker mange gange for det. Håber på at komme ned og se den evt. i morgen hvis sælger da er med på det.


    Madsen.


  • #8   27. apr 2008 Det med at vente er ikke lige min stærkeste side smiley Og må sige at jeg er lidt træt at at blive drillet med "knallerten" smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #9   27. apr 2008 HUSK nu at lave en brugtkøb attest på den hvor eventuelle fejl bliver påført efter alle kunstens regler.

    Man kan hente den på FDM's hjemmeside. smiley


  • #10   27. apr 2008 haha... det kan jeg godt forstå... så go for it

  • #11   27. apr 2008 Okay hvordan fungerer det og hvorfor skal man lave sådan en ? Ved godt man altid skal lave en "slutseddel" men hvorfor skal evt. fejl føres på ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #12   27. apr 2008 Madsen - Det er faktisk en sjov ting med dem der driller andre med for svage cykler.

    Kører man lidt kvikt til på en tur med mange sving, er effekt totalt overvurderet - og der vil det være køreren som er 10 gange mere afgørende end hvad han kører på.


  • #13   27. apr 2008 Ja det kan du få den ret i. Meen det er jo "bare" en knallert, og drillerier det skal der jo til

  • #14   27. apr 2008 med mindre man lige har fået kort og mc og har 34 hk ik sajmon smiley men i var søde til at vente smiley

  • #15   27. apr 2008 Men så kan jeg jo roligt smutte i seng nu hvor vi fik det på plads.


    Sov godt folkens.


    Madsen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #16   27. apr 2008 Mht brugt attesten, er den mest til for at sikre begge parters rettigheder i fald der sker noget - som f.eks at den cykel du køber har en skjult fejl som sælger ikke gør dig opmærksom på.

    Der findes ikke længere noget der hedder "købt som beset" som kan fritage sælger for ethvert ansvar, da ALLE er underlagt købelovens betingelser om skjulte fejl og mangler.

    For netop dig, betyder det at når sælger siger til dig at motoren er "renoveret", så skal det anføres på slutsedlen hvad det evt indebærer.
    Det er en ting som er meget væsentlig både for maskinens værdi, men også hvis den brækker sig efter 2000km fordi knastkæden ikke er blevet skiftet f.eks.
    Knækker sådan en så koster det en anden motor - og den vil du med rimelighed kunne tørre af på sælger da han har påstået over for dig at motoren var nyrenoveret - og derfor er i noget der ligner ny stand.

    Motorcyklen har gået 70.000 km og ER derfor ikke i ny stand - men det laver man jo med det samme helt om på i tilfælde af at man bruger ordet "nyrenoveret" om den.


  • #17   27. apr 2008 Det ville ikke holde mig væk, men som sajmon siger så ville jeg have bevis for hvad der var blevet lavet.

    Jeg har set flere artikler i tyske blade hvor de skiller en cykel af efter 50000km, der er næsten intet af se.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #18   27. apr 2008 Anders S - Som jeg altid siger, så venter jeg sgu hellere 2 minutter på folk end at de bliver presset til noget de ikke kan håndtere, som i værste fald ender med at man skal skrabe dem op med en spartel.

    Der skal være plads til alle - og din gamle dame gjorde sgu et fint stykke arbejde. smiley


  • #19   27. apr 2008 Ahh. jeg takker igen for de nyttige informationer.

  • #20   27. apr 2008 Sajmon: hehe ja kloge ord smiley det var sku en fin tur! må prøves igen når jeg får anskaffet mig nogen nye dæk! er ved at lære hende at kende og hun har det nu bedst når hun får lov at strække benene helt smiley utroligt nok..

    Madsen - held og lykke med den! bare pas på ik at købe katten i sækken og lyt til Sajmons råd! mere er der vist ik at sige i den sag!


Kommentér på:
Mc der har kørt langt.

Annonce