{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

BILLIGERE BENZIN..? Vi kan gøre noget. {{forumTopicSubject}}

fik lige en mail fra en kammerat i norge v godt det er på norsk men det kunne da også virke i dk



Hei,
Jag har hørt,
at bensinprisen
i løpet av kort tid kan bli
NOK 17,00

Vil du, at bensinprisen heller skal
senkes?
Det er mulig!
Men man må handle NÅ!
På riktig måte!

I Frankrike forsøkte noen å presse
oljeselskapene ved ikke å kjøpe bensin på
bestemte dager.
Direktørene lo, for de visste att bensinen,
som ikke ble kjøpt på mandager, ble kjøpt
på tirsdager...

Noen har kommet på en idé, som kan fungere.
Om vi virkelig vil.
Les videre og bli en av oss!

Bensinen koster i dag ca.
13,00
NOK/liter
Vi vet alle, att oljeselskapene gjør
kjempeprofitt.

Forsøk å huske, når prisen steg til 10,00 NOK.
Da påstod man, att oljen holdt på å ta slutt.
I dag forsøker man ikke en gang å påstå
at oljen er på vei til å ta slutt – det finnes mere olje i dag,
enn for 35 år siden
och da kostet bensinen 2 kr literen ...

Vi må bli mer agressive og vise,
at forbrukerne kan gjøre noe.
At kunden kan ha rett!
Den eneste måten er å slå der det gjør mest vondt:
Lommeboka!
Det kan vi gjøre!

Vi behøver alle våre biler og vi må kjøpe vår
bensin.
Men vi kan påvirke prisen:
Hvis vi står sammen
kan vi starte en
Priskrig!!!

Vi foreslår:
At vi ikke
Kjøper bensin
Av de 2 største selskapene:
Statoil
eller
Shell

Når de 2 største selskapene ikke lykkes
å selge bensin lenger, blir de tvunget til å
senke prisen, for å få kundene tilbake.
Dette fører til priskrig og alle andre
selskap vil bli tvunget til å følge med.
Men, for å kunne lykkes, må vi nå hundretusentalls
Statoil og Shellkunder.
Og alle må samarbeide

Vi gjør dette!
Også med
firmabiler

Jag sender dette til 30 personer. Dersom alle
sender dette videre til 10 personer, har vi
allerede nådd 300. Och når disse 300 sender
til sine 3000 bekjente…
Har vi nådd 3 000 000 o.s.v.…
Du forstår hva jeg mener?

Hvis alle sender dette videre i løpet av en
dag, har vi på en uke nådd
300 Millioner
mennesker,
I en priskrig mot oljeselskapene!

Ja,
vi kan vinne,
men...

Men det er
Viktig
At vi ikke kjøper vår bensin på
Statoil eller Shells stasjoner
For å komme videre med dette
ber vi deg:
Send dette videre
Kan vi regne med deg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BILLIGERE BENZIN..? Vi kan gøre noget.
  • #1   25. maj 2008 Det er da et forsøg værd..

  • #2   25. maj 2008 af personlige kilde og veje ved jeg at når sommern er slut er benzin prisen 13 kr smiley

  • #3   25. maj 2008 jeg køber altid på jet alligevel.. så den er fin med mig

  • #4   25. maj 2008 Hmm køber altid hos shell, da de har 97 oktan/ vpower, hvilket de andre ikke har smiley
    Og nej Nitro3000 er ikke højere oktan, ser mange steder at 95 og 3000 er samme hane smiley


  • #5   25. maj 2008 hæ hæ

    jeg er på ....... må man købe kaffe der .... : )


  • #6   25. maj 2008 HUSK.`!!!

    JET = SHELL


  • #7   25. maj 2008 det er sku da genialt det der. er det ulovligt at opfordre til sådan noget i pressen. det ville sikkert fungere

  • #8   25. maj 2008 ja ellers må vi bare se hvor langt vi kan køre på starteren men det holder nok ikke i det lange løb ellers en fin ide, hvilke selskaber skal det gå ud over ???????

  • #9   25. maj 2008 hvis ide er det så ? ok benzin´s ?

  • #10   25. maj 2008 øv... jet er ellers som regel billigere end shell... derfor jeg køber der (og fordi man kan betale ved standeren)

  • #11   25. maj 2008 Kenneth D


    ja det ville sku være smart af dem . . lol lol


  • #12   25. maj 2008 Jet = Shell
    Uno X = YX

    Og mon ikke flere af de billige benzinmærke også er fra de store.
    ja, benzinselskaberne tjener på det, men det gør staten også.

    Rapo: Din MC har ikke bedre af 97oktan end af 95oktan, så det kan du sagtens køre på. Og nej, du mister heller ikke hk ved at køre med lavere oktan.


  • #13   25. maj 2008 Han arbejder vel for en konkurrent til shell eller statoil?

  • Sanne O
    Sanne O Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
    #14   25. maj 2008 jonas : Enig, der røg den fidus..... Vi må finde en anden billig station

  • #15   25. maj 2008 lad det bare gå ud over statoil. ha ha...

  • #16   25. maj 2008 hvem står bag ok ?? og dk benzin ?

  • #17   25. maj 2008 godt nok ked af at øde lægge stemningen men. de billige tank stationer køber i dk benzin fra shell refaneriget i fredericia.. kør der ud så ser du alle andre mærker lastbiler stå der ude..

    men nej det er ikke det samme benzin shekk uno x staoile metax. osv. der bliver helt adjektiver i benzinen. som gør at der er en forskel. den er minimal men er der.


  • #18   25. maj 2008 shekk=shell ups..

  • #19   25. maj 2008 Nogen der poster på SG og BG?

  • #20   25. maj 2008 Og evt. laver en lille liste over hvor man bør tanke.. har desværre ikke selv tid. Sidder lige mit i noget eksamensforberedelse.

  • #21   25. maj 2008 Tje tanker altid ved OK da jeg får -35øre pr liter benzin. Og det bliver jeg altså ved med. Men fint nok kan godt love jeg ikke tanker ved Shell eller statoil.

  • #22   25. maj 2008 jeg nægter at tanke på metax... det lykkede mig ifølge måler at hælde 10 liter benzin i min tank... min tank er på 9 liter... og jeg var ikke gået på reserve tank endnu.... (hvilket er 2 liter... dvs 5 liter i hovedtank)

  • #23   25. maj 2008 Hvad med Haahr Benzin. Får de også fra Shell?

    Vi har for ikke ret lang tid siden fået en Haahr tank i området og det har holdt priserne godt nede. Den havde lagt længe på 9kr for 95, men steg så til 10.54kr. Det er stadig 1kr billigere end Shell som også er i byen.


  • #24   25. maj 2008 Jesper P, ved godt det ik gør nogen forskel for cyklen som sådan, men synes selv jeg kan mærke forskel på om jeg kører på 95 eller 97, og synes også cyklen lyder anderledes (læs: bedre) når den kører på 97, tror det eller ej smiley

  • #25   25. maj 2008 Jeg er med smiley

  • #26   25. maj 2008 statoil = 123



  • #27   25. maj 2008 Forstår ikke hvorfor folk ikke bare tanker på OK - det er da så meget billigere!

  • #28   25. maj 2008 Rapo, så længe du ikke har hævet kompressionen, så har du faktisk mindre effekt med højoktan. Måske er det det du kan mærke smiley

  • #29   26. maj 2008 Tjaa i usa har de 85 87 og 89 oktan og brokker sig ikke! højeste er 92 derovre så tror nu ikke der er mærkbar forskel medmindre din cykel er grovtunet

  • Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #30   26. maj 2008 Heh, ked af at lukke luften lidt af ballonen her, men det er bare et kæde-brev. Det kan ikke lade sig gøre at ændre prisen på benzin med denne metode.

    Har i slet ikke hørt at prisen på en tønde rå-olie er steget helt vildt?
    Hvem tror i bestemmer prisen på sådan en fætter?
    Jeg tror ikke det er statoil-stationen nede på hjørnet der bestemmer hvad prisen er på rå-olie...

    Jeg ved ikke hvor mange af selskaberne der selv pumper det op, men en ting er helt sikkert, det er ikke ret mange. Så de kan være ligeglade med hvor i køber jeres benzin, for deres rå-olie (som benzin jo er lavet af, for dem der ikke lige har fanget det) bliver solgt lige meget hvad. Nogen skal jo lave benzin af det og sælge det, og så kan dem der har pumpet det op, jo være fuldstændigt ligeglade med hvem der gør det...

    Hvis det skulle have nogen som helst effekt, så skulle det selvfølgelig ikke kun gøres i danmark, og så ville det ikke være nok at købe brændstof et andet sted, man skulle helt holde op, eller i hvert fald sætte sit forbrug ned med en 30% - 40%, eller noget i den stil. Så ville der lige pludselig blive alt for meget olie rundt omkring i verden, og det ville få prisen ned.

    Ganske vidst kunne man få prisen lidt ned ved at starte en priskrig, men jeg tror ikke det er voldsomme penge der er at hente.
    Det ville nu ellers være dejligt hvis det var så nemt, men det skulle undre mig meget om man kunne få nogen mærkbar effekt med en strategi som den her.

    Og så er det vidst også ved at være sengetid, kan i have godnat smiley


  • #31   26. maj 2008 Mathias N > Syns sq du lyder lidt som en der er ansat i branchen...
    Det KAN virke! Godt nok er rå-olien fra samme sted, men de små selskaber har ikke noget at skulle ha' sagt hos dem, men der har de store, der kan lægge pres på dem, så der bliver pumpet mere op (Som de her i vinters bestemte sig for IKKE at gøre, til trods for de verdensomspændende økonomiske gode de ville give).

    Dertil kan det godt være at benzinen kommer fra shell i fredericia, men de har også en kæbe af stationer der skal køre rundt.

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/1-4/19-25/may2308mstasaysboycottpetrolstations/


  • #32   26. maj 2008 Kim, USA oktan er ikke det samme som vores.

  • #33   26. maj 2008 Dem der har den helt store fortjeneste på bezinen/Diesel er altså staten. Måske kunne vi få dem til at sætte den ned hvis vi alle valgte at kun at betale halvdelen af den skat vi skulle betale. De har squ ikke plads i fængslerne til 5 mio mennesker. Eller også skulle vi alle stå sammen og lade være med at stemme til næste valg. Så ville ingen partier komme over spærregrænsen... Ønsketænkning - og vi ville slippe for en masse bøvl og ballade og alt det vores såkaldte folkevalgte ellers får tiden til at gå med derinde.

    Hold-da-helt-op, hvor ville jeg gerne se ansigterne på de 179 snyltere, hvis de alle mistede deres taburet - "simpelthen fyret på gråt papir"....af det danske folk. .... hehe

    Sov godt

    PS. Idag er diesel er dyrere end benzin......

    Mvh
    Thomas E


  • #34   26. maj 2008 har en svensk kollega som fik en sms med opfordring til ikke at handle noget som hels på tanken på 2 bestemte dage , ingen kaffe , brød , olie , videofilm , smøger eller benzin.......

    Mathias N: hvad har vi at miste ved at følge denne opfordring , som jeg ser det intet .......... det er da et forsøg værd.

    mvh Jørgen


  • Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #35   26. maj 2008 Hihi Jacob, nej jeg er i IT-branchen, og ville egentlig blive vældig glad hvis det kunne lade sig gøre, men jeg tror sq ikke på det.

    Ja, de store selskaber kan måske få pumpet mere olie op, men ikke mindre. For hvis ikke de køber det, ja så er der nok bare nogen andre der gør og så bliver det solgt alligevel.

    Desuden kan du jo selv se hvor stort et problem der er at finde et selskab der ikke direkte er eget af en af de to nævnte eller henter deres benzin hos dem, så allerede der har man jo et problem.

    Jeg kan simpelthen bare ikke forestille mig at det kan have noget effekt overhovedet.
    Selv hvis vi kan forhindre at Shell eller Statoil sælger så meget som een dråbe brændstof, tror i så der bliver nogen prisnedsættelser?
    Hvis Shell og Statoil dumper prisen på benzin for at få kunderne tilbage, også selvom de så må tabe penge på deres varer, så er det jo ikke noget der holder.
    Lige så snart folk begynder og tanke der igen, så ryger prisen op. Det ved de andre selskaber, så de skal bare vente. For hvis prisen skal helt derned hvor der ikke er ret meget og tjene eller de ligefrem taber penge, så bliver den der jo ikke ret længe.

    Som du selv sagde så kan de store selskaber presse olieleverandørerne til at pumpe mere olie op, men ikke til at holde op. Hvis de ikke vil købe og behandle olien, så er der nok andre der vil, så hvorfor skulle de sætte prisen ned.

    Jeg skal ikke endegyldigt kunne afvise at det kunne virke, men det er en smule naivt at tænke på brændstofpriser som man tænker på prisen på mælk.
    Prisen på græs til køerne stiger jo ikke fordi USA bomber Irak eller hvorfor det nu er prisen er steget.

    Og hvis det virker, så kommer benzinen ikke til at koste 6 -7 kroner igen som den gjorde for nogle år siden. For hvis så meget af stigningerne var fortjeneste hvorfor er der så slet ingen af de små selskaber der sælger det så billigt?
    Find et selskab der slet ikke på noget tidspunkt i deres cyklus bruger de store selskaber, så skal jeg gladeligt købe alt mit brændstof der, men sig mig en ting, hvorfor sælger de det så ikke så svine billigt at de får alle kunderne? Det er måske (og jeg mener virkelig måske) fordi der ikke er super mange penge at hente per liter.

    Men hey, måske er jeg bare negativ, lad os da endelig gøre forsøget. De af os der ikke får rabat et bestemt sted, kan jo være ligeglade. Så længe det står på, tanke vi jo bare vores dyre benzin et andet sted end vi måske plejer, så der er vel egentlig ikke noget at miste ved at forsøge.

    Men hvilket selskab skal vi så vælge, nogen der kender et som slet ikke køber af de store mærker?


  • #36   26. maj 2008 Og Statoil og Shell vil ikke kun miste benzin kunder, men også de kunder som samtidigt lige skal have franske, cola, smøger, vask, slik, mælk. Osv. osv.
    De vil hurtigt blive ramt.


  • Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #37   26. maj 2008 Jørgen:
    Du postede mens jeg tastede så den blev ikke lige henvist til dig, men som du kan se så giver jeg dig ret, lad os bare forsøge.

    Men spørgsmålet står stadig, hvor skal vi så tanke for at der slet ikke kommer penge ind i shell og statoil, for det er da helt sikkert det ikke virker hvis dem vi tanker ved køber deres benzin af dem. Så tjener de bare flere penge fordi de ikke selv skal have stationer vi kan tanke fra smiley


  • #38   26. maj 2008 Tror det eneste man får ud af sådan en kampange er de små tanke der lukker på grund af for lav indkomst...

  • #39   26. maj 2008 HA HA, det er det dummeste jeg har hørt... og det kan kun komme fra nordmænd.. de samme som lever fedt af olien....

    Alt stiger i pris.. også benzin... WTF...
    Kan håbe på det give mere plads på vejene....


  • #40   26. maj 2008 nu skal vi lige slå helt fast, at det altså ikke er olieselskaberne der tjener fedt på benzinen, men derimod staten. Jeg er lige kommet hjem fra USA hvor de piver noget så voldsomt over at en gallon benzin koster 4,10 dollar.. det er 4 kroner og 45 øre per liter! når selskaberne kan sælge benzinen så billigt, er det fordi staten ikke snupper for stor en bid af kagen! i princippet burde benzinen kunne koste mindre her i danmark, da transporten er kortere, men staten går altså ind og snupper 6-7 kroner per liter i afgift. det er MEGET højt sat hvis benzinselskabet tjener 1 krone per liter.

    det er staten der skal presses, ikke selskaberne. de kan jo når alt kommer til alt, kun skære deres egen fortjeneste ned.


  • #41   26. maj 2008 mon ikke også de sænker afgiften på benz når transport industrien går helt i stå fordi der ikke er nogen der vil give prisen og de taber skatte inkomst og vi kun ser polske lastbiler på vejene. de må da træde til på et tidspunkt.

  • #42   26. maj 2008 staten er dem der scorer mest.Hr møller som pumper olien op ude i nordsøen betaler en skat der er procentvis låst til råolieprisen.forbrugerne betaler afgift og moms som jo også er en procentsats af olieprisen. så man skal ikke regne med at staten foretager sig noget i den anledning.selvom vi der kan huske schlyter regeringen også kan huske at vi dengang blev lovet at steg oliepriserne så transportsektoren led under det ville man naturligvis regulere afgifterne

  • #43   26. maj 2008 jeg synes det er uoverskueligt, de små selskaber ejes af de store, hvor skal man købe, de store sætter vel bare prisen op hos de små osv. At ændre folks indkøbsvaner er virkeligt svært. Jeg har problemer nok med at finde ud af hvornår der er billigst at tanke smiley Jeg vil gerne være med til at sænke priserne men vil gerne vide hvor jeg så skal tanke..

  • #44   26. maj 2008 Som flere har sagt: Det er ikke tankstationerne som tjener fedt på de høje priser. Shell og statoil får måske lidt extra i kassen i øjeblikket, men ikke de 30% som benzin er steget.
    Prisen på råolie er steget voldsomt de sidste 3 år. Det er sket pga et større forbrug fordi flere mennesker har fået råd til bil. Ikke bare i Danmark, men også i mange udviklingslande er der pludselig millioner af mennesker som har fået råd til deres første bil. Stort forbrug = stor efterspørgsel = stor pris.

    Se på priserne i andre lande i EU. De er også steget ca 30%. I USA er prisen steget over 50% og samtidig er deres valuta blevet mindre værd.


  • #45   26. maj 2008 Lad nu være med at sende kædebreve videre, det virker ikke alligevel. Hvis i virkelig vil gøre en forskel, så køb en bil, der kører længere på literen. Der kommer ikke nogen magisk priskrig, der gør, at benzinen kommer ned på 8 kr igen.

    Og Jet er ikke et datterselskab af Shell - Metax (som nu hedder Shell Express) er Shell's billigselskab.

    Jonas Greve: Der kan selvfølgelig være fejl, men jeg kan med 100% garanti fortælle dig, at hvis du har haft ringet derind, har de undersøgt det, og kontrolleret om standeren hælder det lovmæssigt korrekte antal ud. Der er ikke noget de kan eller vil snyde med.


  • #46   26. maj 2008 yep..... den er jeg med på!

  • #47   26. maj 2008 Hvis I tror, at I kan klemme de store mulitnationale på den måde, så bliver I nok skuffede.

    Næste alle de små lavprisselskaber er lavprisbrands ejet af de store, og de små uafhængige køber på spotmarkedet - dvs, det de store ikke aftager.

    Hvor meget tror I der vil være tilrådighed til de uafhængige, den dag de store virkelig mærker noget til dem????

    Oliepriserne er kommet for at blive, staterne forsøger at begrænse forbruget med afgifter, og selskaberne forsøger at maksimere indtjening, inden der komme mængderegulering af lovgivningsvej;-)

    Men, det er da en smuk ide: lad os alle sætte os i kreds og.......


Kommentér på:
BILLIGERE BENZIN..? Vi kan gøre noget.

Annonce