BILLIGERE BENZIN..? Vi kan gøre noget. BILLIGERE BENZIN..? Vi kan gøre noget.
fik lige en mail fra en kammerat i norge v godt det er på norsk men det kunne da også virke i dk
Hei,
Jag har hørt,
at bensinprisen
i løpet av kort tid kan bli
NOK 17,00
Vil du, at bensinprisen heller skal
senkes?
Det er mulig!
Men man må handle NÅ!
På riktig måte!
I Frankrike forsøkte noen å presse
oljeselskapene ved ikke å kjøpe bensin på
bestemte dager.
Direktørene lo, for de visste att bensinen,
som ikke ble kjøpt på mandager, ble kjøpt
på tirsdager...
Noen har kommet på en idé, som kan fungere.
Om vi virkelig vil.
Les videre og bli en av oss!
Bensinen koster i dag ca.
13,00
NOK/liter
Vi vet alle, att oljeselskapene gjør
kjempeprofitt.
Forsøk å huske, når prisen steg til 10,00 NOK.
Da påstod man, att oljen holdt på å ta slutt.
I dag forsøker man ikke en gang å påstå
at oljen er på vei til å ta slutt – det finnes mere olje i dag,
enn for 35 år siden
och da kostet bensinen 2 kr literen ...
Vi må bli mer agressive og vise,
at forbrukerne kan gjøre noe.
At kunden kan ha rett!
Den eneste måten er å slå der det gjør mest vondt:
Lommeboka!
Det kan vi gjøre!
Vi behøver alle våre biler og vi må kjøpe vår
bensin.
Men vi kan påvirke prisen:
Hvis vi står sammen
kan vi starte en
Priskrig!!!
Vi foreslår:
At vi ikke
Kjøper bensin
Av de 2 største selskapene:
Statoil
eller
Shell
Når de 2 største selskapene ikke lykkes
å selge bensin lenger, blir de tvunget til å
senke prisen, for å få kundene tilbake.
Dette fører til priskrig og alle andre
selskap vil bli tvunget til å følge med.
Men, for å kunne lykkes, må vi nå hundretusentalls
Statoil og Shellkunder.
Og alle må samarbeide
Vi gjør dette!
Også med
firmabiler
Jag sender dette til 30 personer. Dersom alle
sender dette videre til 10 personer, har vi
allerede nådd 300. Och når disse 300 sender
til sine 3000 bekjente…
Har vi nådd 3 000 000 o.s.v.…
Du forstår hva jeg mener?
Hvis alle sender dette videre i løpet av en
dag, har vi på en uke nådd
300 Millioner
mennesker,
I en priskrig mot oljeselskapene!
Ja,
vi kan vinne,
men...
Men det er
Viktig
At vi ikke kjøper vår bensin på
Statoil eller Shells stasjoner
For å komme videre med dette
ber vi deg:
Send dette videre
Kan vi regne med deg?
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jun 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 994
Og nej Nitro3000 er ikke højere oktan, ser mange steder at 95 og 3000 er samme hane
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
jeg er på ....... må man købe kaffe der .... : )
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 34
JET = SHELL
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 126
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 1.404
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 160
aug 2005
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
ja det ville sku være smart af dem . . lol lol
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Uno X = YX
Og mon ikke flere af de billige benzinmærke også er fra de store.
ja, benzinselskaberne tjener på det, men det gør staten også.
Rapo: Din MC har ikke bedre af 97oktan end af 95oktan, så det kan du sagtens køre på. Og nej, du mister heller ikke hk ved at køre med lavere oktan.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 56 Svar: 303
apr 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 126
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 131
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 18
men nej det er ikke det samme benzin shekk uno x staoile metax. osv. der bliver helt adjektiver i benzinen. som gør at der er en forskel. den er minimal men er der.
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 18
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
aug 2005
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Vi har for ikke ret lang tid siden fået en Haahr tank i området og det har holdt priserne godt nede. Den havde lagt længe på 9kr for 95, men steg så til 10.54kr. Det er stadig 1kr billigere end Shell som også er i byen.
jun 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 994
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 56
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 233
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 187
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
feb 2005
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 68
mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
Har i slet ikke hørt at prisen på en tønde rå-olie er steget helt vildt?
Hvem tror i bestemmer prisen på sådan en fætter?
Jeg tror ikke det er statoil-stationen nede på hjørnet der bestemmer hvad prisen er på rå-olie...
Jeg ved ikke hvor mange af selskaberne der selv pumper det op, men en ting er helt sikkert, det er ikke ret mange. Så de kan være ligeglade med hvor i køber jeres benzin, for deres rå-olie (som benzin jo er lavet af, for dem der ikke lige har fanget det) bliver solgt lige meget hvad. Nogen skal jo lave benzin af det og sælge det, og så kan dem der har pumpet det op, jo være fuldstændigt ligeglade med hvem der gør det...
Hvis det skulle have nogen som helst effekt, så skulle det selvfølgelig ikke kun gøres i danmark, og så ville det ikke være nok at købe brændstof et andet sted, man skulle helt holde op, eller i hvert fald sætte sit forbrug ned med en 30% - 40%, eller noget i den stil. Så ville der lige pludselig blive alt for meget olie rundt omkring i verden, og det ville få prisen ned.
Ganske vidst kunne man få prisen lidt ned ved at starte en priskrig, men jeg tror ikke det er voldsomme penge der er at hente.
Det ville nu ellers være dejligt hvis det var så nemt, men det skulle undre mig meget om man kunne få nogen mærkbar effekt med en strategi som den her.
Og så er det vidst også ved at være sengetid, kan i have godnat
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 492
Det KAN virke! Godt nok er rå-olien fra samme sted, men de små selskaber har ikke noget at skulle ha' sagt hos dem, men der har de store, der kan lægge pres på dem, så der bliver pumpet mere op (Som de her i vinters bestemte sig for IKKE at gøre, til trods for de verdensomspændende økonomiske gode de ville give).
Dertil kan det godt være at benzinen kommer fra shell i fredericia, men de har også en kæbe af stationer der skal køre rundt.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/1-4/19-25/may2308mstasaysboycottpetrolstations/
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Hold-da-helt-op, hvor ville jeg gerne se ansigterne på de 179 snyltere, hvis de alle mistede deres taburet - "simpelthen fyret på gråt papir"....af det danske folk. .... hehe
Sov godt
PS. Idag er diesel er dyrere end benzin......
Mvh
Thomas E
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
Mathias N: hvad har vi at miste ved at følge denne opfordring , som jeg ser det intet .......... det er da et forsøg værd.
mvh Jørgen
mar 2007
Ja, de store selskaber kan måske få pumpet mere olie op, men ikke mindre. For hvis ikke de køber det, ja så er der nok bare nogen andre der gør og så bliver det solgt alligevel.
Desuden kan du jo selv se hvor stort et problem der er at finde et selskab der ikke direkte er eget af en af de to nævnte eller henter deres benzin hos dem, så allerede der har man jo et problem.
Jeg kan simpelthen bare ikke forestille mig at det kan have noget effekt overhovedet.
Selv hvis vi kan forhindre at Shell eller Statoil sælger så meget som een dråbe brændstof, tror i så der bliver nogen prisnedsættelser?
Hvis Shell og Statoil dumper prisen på benzin for at få kunderne tilbage, også selvom de så må tabe penge på deres varer, så er det jo ikke noget der holder.
Lige så snart folk begynder og tanke der igen, så ryger prisen op. Det ved de andre selskaber, så de skal bare vente. For hvis prisen skal helt derned hvor der ikke er ret meget og tjene eller de ligefrem taber penge, så bliver den der jo ikke ret længe.
Som du selv sagde så kan de store selskaber presse olieleverandørerne til at pumpe mere olie op, men ikke til at holde op. Hvis de ikke vil købe og behandle olien, så er der nok andre der vil, så hvorfor skulle de sætte prisen ned.
Jeg skal ikke endegyldigt kunne afvise at det kunne virke, men det er en smule naivt at tænke på brændstofpriser som man tænker på prisen på mælk.
Prisen på græs til køerne stiger jo ikke fordi USA bomber Irak eller hvorfor det nu er prisen er steget.
Og hvis det virker, så kommer benzinen ikke til at koste 6 -7 kroner igen som den gjorde for nogle år siden. For hvis så meget af stigningerne var fortjeneste hvorfor er der så slet ingen af de små selskaber der sælger det så billigt?
Find et selskab der slet ikke på noget tidspunkt i deres cyklus bruger de store selskaber, så skal jeg gladeligt købe alt mit brændstof der, men sig mig en ting, hvorfor sælger de det så ikke så svine billigt at de får alle kunderne? Det er måske (og jeg mener virkelig måske) fordi der ikke er super mange penge at hente per liter.
Men hey, måske er jeg bare negativ, lad os da endelig gøre forsøget. De af os der ikke får rabat et bestemt sted, kan jo være ligeglade. Så længe det står på, tanke vi jo bare vores dyre benzin et andet sted end vi måske plejer, så der er vel egentlig ikke noget at miste ved at forsøge.
Men hvilket selskab skal vi så vælge, nogen der kender et som slet ikke køber af de store mærker?
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
De vil hurtigt blive ramt.
mar 2007
Du postede mens jeg tastede så den blev ikke lige henvist til dig, men som du kan se så giver jeg dig ret, lad os bare forsøge.
Men spørgsmålet står stadig, hvor skal vi så tanke for at der slet ikke kommer penge ind i shell og statoil, for det er da helt sikkert det ikke virker hvis dem vi tanker ved køber deres benzin af dem. Så tjener de bare flere penge fordi de ikke selv skal have stationer vi kan tanke fra
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.232
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
Alt stiger i pris.. også benzin... WTF...
Kan håbe på det give mere plads på vejene....
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
det er staten der skal presses, ikke selskaberne. de kan jo når alt kommer til alt, kun skære deres egen fortjeneste ned.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 336
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 289
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 608
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Prisen på råolie er steget voldsomt de sidste 3 år. Det er sket pga et større forbrug fordi flere mennesker har fået råd til bil. Ikke bare i Danmark, men også i mange udviklingslande er der pludselig millioner af mennesker som har fået råd til deres første bil. Stort forbrug = stor efterspørgsel = stor pris.
Se på priserne i andre lande i EU. De er også steget ca 30%. I USA er prisen steget over 50% og samtidig er deres valuta blevet mindre værd.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 83
Og Jet er ikke et datterselskab af Shell - Metax (som nu hedder Shell Express) er Shell's billigselskab.
Jonas Greve: Der kan selvfølgelig være fejl, men jeg kan med 100% garanti fortælle dig, at hvis du har haft ringet derind, har de undersøgt det, og kontrolleret om standeren hælder det lovmæssigt korrekte antal ud. Der er ikke noget de kan eller vil snyde med.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 171
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Næste alle de små lavprisselskaber er lavprisbrands ejet af de store, og de små uafhængige køber på spotmarkedet - dvs, det de store ikke aftager.
Hvor meget tror I der vil være tilrådighed til de uafhængige, den dag de store virkelig mærker noget til dem????
Oliepriserne er kommet for at blive, staterne forsøger at begrænse forbruget med afgifter, og selskaberne forsøger at maksimere indtjening, inden der komme mængderegulering af lovgivningsvej;-)
Men, det er da en smuk ide: lad os alle sætte os i kreds og.......
BILLIGERE BENZIN..? Vi kan gøre noget.