{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Børn på mc {{forumTopicSubject}}

Hej.

Børn på mc og lovgivningen i denne forbindelse har været oppe et par gange på det seneste.
Alligevel kommer jeg lige med seneste info, til dem der måtte have interesse i dette.

Jeg har d.d. været i kontakt med Justitsministeriet, som oplyser at Dronningen tiltræder L 96 på tirsdag d. 17. at loven offentliggøres i Lovtidende onsdag d. 18 og at loven vil virke fra d. 18/6-08.

Dette betyder at.

Passagere skal være mindst 5 år.
Hvis passageren er under 135cm., så skal anvendes mc-barnesæde eller ligende, som færdselsstyrelsen beskriver nærmere.

Har du læst så langt som her til, så kan du også se på www.mctcbt.dk og se om dine børn også skal på mc-ferie.

Hilsen thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn på mc
  • #1   11. jun 2008 Fanme godt arbejde til alle jer der har taget kampen op om denne lov..
    Dejligt at familier med børn under 135 cm, igen kan nyde de dejlige mc´er..

    Hatten af for jer...........:-)


  • #2   11. jun 2008 Det er bare dejligt ... det bliver ungerne glade for:)))

  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #3   11. jun 2008 Hurra hurra- nå det er jo nok ´bare mig der fatter hat`, men hvad er det egentligt der er blevet bedre- mig bekendt gjalt det med de 135 cm. da også før?

  • #4   11. jun 2008 Rud: Før måtte alle børn under 135 cm overhovedet ikke køre med på mc.. Det må de igen nu, hvis de sidder i et godkendt børnesæde. Og er over 5 år..

  • #5   11. jun 2008 Det der er blevet bedre at nu må børn under 135cm gerne komme med på en mc igen. bortset fra at de skal sidde i en barnesæde..

    Men angående barnesæddet. skal de så være spændt fast? eller er sæddet på en af de store goldwings passagersæde nok? der sidder man jo klemt fast. som i et barnesæde


  • #6   11. jun 2008 Mener det med barnesædet betyder at der skal være nogle støtter til barnets ben så de ikke flagrer rundt omkring...

  • #7   11. jun 2008 Hej Krogsgaard.

    Meget godt spørgsmål her i ugen op til at loven skal virke fra.

    Der var stadig noget uklart, da jeg tidligere på dagen snakkede med færdselsstyrelsen (som skal formulere disse krav).

    Det Justitsministeren tidligere har skrevet er, at faste fodhvilere og ryglæn eller armlæn skulle være nok. Der er således IKKE tale om at fastgøre barnet til hverken cykel eller fører.

    Så mon ikke GW skulle være dækket ind, hvis man får monteret de fodplader der allerede er lavet til børn.

    Thomas


Kommentér på:
Børn på mc

Annonce